Fan vad skumt... Har inte det problemet. Vilken verkstad?
De har varit toppen och fixat allt på hojjen
Tjena,
Fått tillbaka hojjen efter service + garantiåtgärder. Hojjen startar fortfarande inte när det är 1-3 plus ute. Är det varmt ute går den igång utan problem. Är det någon annan som har detta problem? Verkstaden har ingen lösnming på problemet än så länge.
Det är ju alltid lurigt med en ny modell, igentligen ska man ju vänta 1-2 år. Men det finns ju ingen direkt konkurrent till ktm i denna klassen. Bmw:n känns ju som en stridsvagn och inte alls lika rolig att köra, samt dom andra känns inte lika tilltalande. Jag har inte haft några problem med min, så det kan ju ha lite med uppfattningen att göra.Min KTM har jag nu ägt å brukat en månad, tycker kvalitén är kass - jämförelsevis.
Detta är väl iofs ett lokalt problem, så att dra alla över en kant är väl lite hårt. Jag servade min i Väring och dom är duktiga och trevliga.Personalen på verkstäderna är även undermåliga, de finns ingen som kan KTM ens.
Detta är väl iofs ett lokalt problem, så att dra alla över en kant är väl lite hårt. Jag servade min i Väring och dom är duktiga och trevliga.
Jag formulera mig fel då, jag menar att dom i Väring är kunniga som gäller andra saker med.??
Hallo vakna att du serva din cykel utan problem tvivlar jag inte alls på, men byta olja filter, smörja, titta lite här å där klarar vem som helst.
Jag pratar om att lösa "oförutsedda problem", lite mer avancerat än att tappa en oljeplugg.
kommer att serva den nedåt i landet,
frågan är hur mycket man ska stå ut med för att få en stämpel i häftet
Hojjen är grym men jag stör mig så in i helvete på att den inte går igång när det är kallt. Ny hoj för 140' och mekanikern har inte en aning om varför den beter sig som den gör.
Mekanikern skulle ringa KTM i måndags, han har inte återkommit till mig.
I övrigt har cykeln varit toppen, bra kvalité och mycket rolig attt köra! Antagligen behöver den en ny kallstarts-mappning då den surar igen när det är kallt.
Jag servar också på DinMC och har haft liknande problem. Nu efter senaste mjukvaruuppdateringen så startar den, men den visar sitt missnöje först.Hojjen startar fortfarande inte när det är 1-3 plus ute. Är det varmt ute går den igång utan problem. Är det någon annan som har detta problem?
Du har inte ett namn och ett nummer möjligtvis? på ktm.se står bara handlarna med. Ursäkta min usla internetvanaJag ringde direkt till KTM i Örebro /../ med andra ord, ring direkt till KTM
Haha jodu, neråt landet? Jag hade inne cykeln för "recalls" på ett av deras företag, de har (två i västra götaland)
På det ena stället skulle de byta tanklock-ventilation, när det väl fick grejerna märkte dom att packningen svällt, och cykeln skulle bli ståendes i tre veckor till, jag åkte ner och satte ihop locket själv. När man byter detta, tar man inte hem hela kittet med tillhörande packning då? Givetvis, djävla amatörer!
Därefter tyckte jag tomgången var för hög, då fick jag telenummer till en kille på det andra stället, med vitsorden:
"Det han inte vet om KTM är inte värt att veta" -Sure baby, det lät ju bra, tänkte jag.
När jag ringde denne Jöns, så visste inte han utan lova och återkomma, jag fick ringa 3 ggr, till slut slängde fjanten ur sej:
-"Det gaar inte att sanka tumgangen, for oljepumpen tappar trycket då fööörståår dyy" - sa denne på bonndialekt.
Okej tänkte jag, men trodde han inte till 100.
Efter jag ägt cykeln en vecka fatta jag varför. Den måste ha hög tomgång, annars DÖR DEN!
Och detta blir då ganska naturligt, då motorn är av twinformat, "högkompression" och framförallt saknar svängmassa (vikt på svänghjulet) - så förefaller detta ganska naturligt.
På 80-talet när jag körde bana och i skogen, så var det bara kufar som åkte KTM, alla vi andra 95% körde japanskt.
Idag 30 år senare är man en kuf själv
och inte nog med det, även mekarna verkar vara de största kufarna, haha.
jaja, jag skall inte klaga, jag har provat många cyklar, och jag ångrar inte köpet, den sticker ut som sagt var.
Frågan är bara hur fattig man skall bli efter garantitiden gått ut?!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |