En fråga om det här med glappet som ni snackar om... Har helt missat det.
Vad är det som är problemet och hur kollar man det?
Såhär såg det ut för en timme sedan när jag missade bakbromsen och trampade luft istället:
Men vad fan, två krascher inom tio minuter på kartbana, och ännu en uiiiliiie-incident...läge att fundera över varför det synas asfalt stup i ett?
Fäll ner stödet, sätt dig på stödsidan och grabba tag i hjulet och skaka.... hör/känner du inget glapp=grattis du tillhör 40-50% skaran som klarat sig.
Problemen är flera, dåligt dragen hjulmutter eller glappande lager/för smal hjulaxel som oxå utgör lagerbana..
Får se när ktm erkänner problemet öppet, som det ser ut nu med förnekelse så vete fan om jag ever skulle köpa en ktm trots att hojen är förbaskat trevlig.
Tack mp_jr för en trevlig dag på banan och tack ktm scandinavia för en trevlig tillställning.
Det här sätter dock inte alltför djupa spår i själen. Hojen är till för att köras och jag har aldrig tänkt att sälja den ändå, så andrahandsvärdet kommer i.... andra hand
Såhär såg det ut för en timme sedan när jag missade bakbromsen och trampade luft istället:
View attachment 406132View attachment 406130View attachment 406130View attachment 406131
Körde knixkurs på tuvängen i helgen som var, och av alla hojar jag kört så kan jag med handen på hjärtat säga att 1290'n är den mest kompletta hoj jag kört!
Blev lite bullervarningar med systemet dock......
Pendla till jobbet, bandag eller bara ut och köra med polarna spelar ingen roll, man har alltid ett stort smile innanför hjälmen
Körställning och komfort är perfekt för mig, och hojen är hur snäll som helst att köra men levererar sånt sjukt tryck när man vrider på rullen
Efter 200 mil på mätaren kan jag bara konstatera att det får vara värt den höga försäkringspremien för att få boosta egot med superduken
Tja undra bara hur är powerparts sadeln mot org ? Tyckte den var skit hård i jämförelse mot org på min 690 smc.
Hej hej supergrym hoj. Du har ingen video på ljudet med cat ersättaren och akra röret? Nyfiken hur det låter.
Hej hej supergrym hoj. Du har ingen video på ljudet med cat ersättaren och akra röret? Nyfiken hur det låter.
https://vimeo.com/102038218
Gjorde ett försök till att spela in några klipp på ljudet med akraslip-on utan insats och decat-rör
glöm inte att spela upp snutten på hemmabioanläggningen
Riktigt fint ljud i den ca 13000kr för midpipe och akra eller 28000kr för hel system inte svårt val. Har du haft några problem med din superduke? Sen varför ska du sälja ? älskar denna hojen måste köpa inom tid
Jag har inte haft några som helst problem med min 1290, går som en klocka, vart 30 mil svettandes i skinnstället idag.
Tänkte mest att jag lägger ut en intressekoll på blocket då det fortfarande är säsong och jag tänkte försöka prioritera utgifterna till ett större boende då tanten klämmer ur sig unge efter unge!
Älskar verkligen hojen men familjen får gå först just nu, men köper ingen den så blir det ju åka iaf
Familjen men hojen är en del av den och den får dig att må bra har det ringt många på den? Sen är en del nu på blocket både beg och nya de försvinner inte har folk inte pengar eller vad är felet. Bästa hojen ever
Tjaa! Då har man blivit ägare till en 1290 SDR sedan torsdag �� den är helt grym älskar den men vill bara bättra på ljudet på den.
Ingen som vill sälja slip-on eller ett helsystem?
100 milservicen på torsdag så får köra på lite nu
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |