KTM 520 EXC/SM om att slutföra någon annans påbörjade projekt!

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har strul med tomgången. Får den inte att gå jämnt på tomgång. Enligt min mätare så svajar den mellan 1400-1700 varv men osäker på om det är helt korrekt. Jag hör hur den svajar i varvtal på tomgång. Jag försöker ställa tomgången enligt instruktionen i Ktms manual men lyckas inte när den svajar så.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Någon som är sugen på dämpning från en -03 450sx? Har fått tag i SMR dämpning så köper den istället för att bygga om :)

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Någon som har tips på vad jag ska göra år den ojömna tomgången?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Någon som har tips på vad jag ska göra år den ojömna tomgången?

För litet lågfart eller för lite utskruvad bränsleskruv alt tjuvluft. Du har redan skruvat ut blandskruven mer än 2 varv gissar jag och hjälpte inte det så är det större lågfartsmunstycke som gäller.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Har gått upp till 42 igen i lf, bränsleskruven är på ca 1,5-2 varv ute, testat spraya startgas men kan inte hitta något ställe den drar tjuvluft på

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Har gått upp till 42 igen i lf, bränsleskruven är på ca 1,5-2 varv ute, testat spraya startgas men kan inte hitta något ställe den drar tjuvluft på

Prova först öppna bränsleskruven överdrivet mycket typ 4-5varv och ger det resultat att den går stabilt på tomg så sopa i 2 snäpp större lågfartare typ 46-48". Och när 46-" munstycket sitter i så skruvar du såklart in bränsleskruven tills den går stabilast på tomg samt svarar bäst på gas. Haka inte upp dig på KTMs anvisning på hur blandskruven ska ställas för de skiter man i fullständigt i och det gäller alla förgasare oavsett vad de sitter på för motorer. De viktigaste är att man hittar där den går bra inom 0-3 varv för mer utskruvat riskerar man tappa ställskruven helt enkelt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nästan alla rfs motorer går bäst med 45 i lf. Stora big bore kan vilja ha 48

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Du,
hur blev det med fjädern jag skicka. Blev det snabbare sprutt i strålen?

Blev helt klart mer tryck i strålen, mätte upp nu att den sprutade ca 3,7 m med o-ringsmod och nya fjädern. Med bara o-ringarna tror jag det var rubt 2,5-3 m! :-D

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Nu händer det lite grejer! :banana
SMR-dämpning införskaffad, om någon är sugen på SX-dämpning så skicka ett pm! :D Ska renovera gaffeln då den ena läckte men har ju redan nya packboxar och bussningar som jag köpt till SX-gaffeln som passar även på SMR-gaffeln.

Även fått hem ett nytt ACC-membran som jag ska sätta dit och 45 och 48 LF jag ska experimentera lite med för att få den mer lättstartad och jämnare tomgång.

Även fått mina nya distanser till framaxeln svarvade, ska smäcka på dom på söndag kväll och se om allt passar som det ska :tummenupp

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Smr-gafflarna har nu fått nya packboxar, ska fylla i ny olja imorgon. Såg ut som att det ena benet hade haft vatten i sig, var där som packboxen läckte så kanske kommit in via den på något sätt. Oljan i de båda såg rätt sunkig ut och det var en del skit i bottenventilen.

Munstyckena jag fick nu var fel, får ringa braigasen imorgon och be han skicks nya.

Mina distsanser passade fint iaf!

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Ser snyggt ut. hoppas det håller! Det flagnar lätt eftersom soppan tränger igenom plasten.
Min har snart hållt i ett år, men då fick jag hjälp att lackera av ett proffs som då lade något skyddande skikt under lacken.

Det jag hoppas plastprimern ska förhindra :) vi får se!

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Nu va smrdämparen färdigrenoverad. Blir montering på fredag och provkörning! Mina munstycken borde ha kommit då med så får se om den får bättre tomgång och blir mer lättstartad.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...