Ktm 625

Jag passade på att måla mina dämpare med värmebeständig färg, ska tydligen vara lite slagtålig också! Fast det får man sen hur den står emot högtrycken nån gång.
















 
Last edited:
Hejsan, måste tyvärr sälja min hoj nu.
Skulle behöva hjälp att värdera den.

625sxc -04 uttagen sent 05.
1 ägare.
63mil.
Akrapovic helsystem.
2 uppsättningar plast.
Motardkit (svarta hjul, 4kolvsok fram)

/Stefan
 
Last edited:
Jag passade på att måla mina dämpare med värmebeständig färg, ska tydligen vara lite slagtålig också! Fast det får man sen hur den står emot högtrycken nån gång.

Jäkligt läckert, vad var det för färg, vad heter den? Kanske man skulle göra likadant om man orkar.

Fråga: Finns det koppling/bromsgrepp i 2-fingerslängd? Var isf?
 
Last edited:
Jäkligt läckert, vad var det för färg, vad heter den? Kanske man skulle göra likadant om man orkar.

Fråga: Finns det koppling/bromsgrepp i 2-fingerslängd? Var isf?
Koppling kan du hitta lite var stans. Jag köpte mitt på Lelles.

Broms är värre med tvåfingers om du vill ha kvar justeringsmöjligheten. MEN, kan du klara dig utan den så åk till närmsta Ducatishop, där finns det tvåfingers broms.
 
Tror inte du får mer än 65k!

Sålde en likadan hoj fast 660 i våras för 52. Visst hade jag haft is i magen så hade jag fått 55+ till slut men aldrig att nån betalar 65 för en 04a...


Edit: Eller är det SXC plus motardkit? Då kan man naturligtvis ta lite mer betalt.
 
Sålde min 625 smc-04 med akra helsystem för 54000 för 2 dagar sedan.
Fint skick och nyservad men tror att du borde kunna få 60 om du har lite is i magen...
Tryck på helsystemet med...:tummenupp
 
Sålde en likadan hoj fast 660 i våras för 52. Visst hade jag haft is i magen så hade jag fått 55+ till slut men aldrig att nån betalar 65 för en 04a...


Edit: Eller är det SXC plus motardkit? Då kan man naturligtvis ta lite mer betalt.

Ja , det är grus och motardhjul.
Tror jag ska sätta ut den för 60k och se om det är nått intresse.

/Stefan
 
Ja , det är grus och motardhjul.
Tror jag ska sätta ut den för 60k och se om det är nått intresse.

/Stefan

Köpte min sxc - 05 (400mil) för 60k i maj och då ingick också motardfälgar, ok + extraplast men inget Helsystem. Köpte den i och för sig hos en handlare.
Hur har du lyckats med konststycket att bara köra 60mil??
 
Köpte min 04 sxc som gått 250mil som motard med nytt endurokitt o originalsystem för 57k i nov 05 på superbike i gbg. det var visserligen riktigt bra pris.
 
Köpte min sxc - 05 (400mil) för 60k i maj och då ingick också motardfälgar, ok + extraplast men inget Helsystem. Köpte den i och för sig hos en handlare.
Hur har du lyckats med konststycket att bara köra 60mil??


Jag har inget körkort, därav dom låga milen.
Köpte hojen på hösten och tänkte ta kortet på våren efter, men så blev det inte.

Sen blev det strul med a-kassan efter jag återvände till sverige efter att ha jobbat i sverige, så nu har jag varken råd att ha kvar hojen eller ta kortet.

Här har ni hojen ifråga.
2001786505942255670_rs.jpg
 
Last edited:
Då har man slängt på 15/42 drev på offroadfälgarna. Blev en jävla skillnad och känns som en mycket roligare offroadhoj. Sen vill den väldigt gärna upp på bakhjulet (vilket jag tycker är lite läskigt ibland :D ). Vad kör ni för drevning med supermotardfälgarna? Jag körde innan 16/40 på dom också och var rätt nöjd men vad är motsvarade drevning till 16/42 på offroadfälgarna om man slänger på motardhjulen? Kan 15/40 funka eller kommer den gå i 110 då?




Jag har inget körkort, därav dom låga milen.
Köpte hojen på hösten och tänkte ta kortet på våren efter, men så blev det inte.

Sen blev det strul med a-kassan efter jag återvände till sverige efter att ha jobbat i sverige, så nu har jag varken råd att ha kvar hojen eller ta kortet.

Här har ni hojen ifråga.
2001786505942255670_rs.jpg

Snygg var den iallfall.. Går plasten bak och på sidan på rakt av (för det är väl inte orginal på en sxc). Skulle vilja göra min lite svartare. :yoparty
 
Minns inte inte riktigt hur sxc plasten ser ut, den har legat i källaren nått år nu.

Köpte plasten från Tyskland, Race styles har jag för mig att firman hette.
Den ska väl efterlikna smc plasten tror jag.
 
Då har man slängt på 15/42 drev på offroadfälgarna. Blev en jävla skillnad och känns som en mycket roligare offroadhoj. Sen vill den väldigt gärna upp på bakhjulet (vilket jag tycker är lite läskigt ibland :D ). Vad kör ni för drevning med supermotardfälgarna? Jag körde innan 16/40 på dom också och var rätt nöjd men vad är motsvarade drevning till 16/42 på offroadfälgarna om man slänger på motardhjulen? Kan 15/40 funka eller kommer den gå i 110 då?

Snygg var den iallfall.. Går plasten bak och på sidan på rakt av (för det är väl inte orginal på en sxc). Skulle vilja göra min lite svartare. :yoparty

Gick från 16/42 till 17/42 mkt behagligare motorgång med 17/42 men fortfarande rapp. Dock så skulle jag köra antingen 15/42 eller 16/42 just vid gruskörning

Mmmm plasten är densamma oavsett om det är en SMC eller SXC dock så har en del SMC lackad plast vilken framhäver den svarta färgen mera! Om din färg ser matt ut, köp Armor All servetter med blank nyans så blir de svartare! :)
 
Gick från 16/42 till 17/42 mkt behagligare motorgång med 17/42 men fortfarande rapp. Dock så skulle jag köra antingen 15/42 eller 16/42 just vid gruskörning

Mmmm plasten är densamma oavsett om det är en SMC eller SXC dock så har en del SMC lackad plast vilken framhäver den svarta färgen mera! Om din färg ser matt ut, köp Armor All servetter med blank nyans så blir de svartare! :)

Problemet är att min plast är orange, blir nog inte så mycket svartare om jag putsar upp den.

Kanske får sätta på 16:drevet fram igen och köra 16/42 offroad, 16/40 Motard.


En annan sak. Min hoj wobblar och känns väldigt instabil med offroadfälgarna på. På min dr650 kändes det alldrig så skakigt. Med motardfälgarna så går den hur stabilt som helst och det är inga hjullager eller något sånt som glappar. Såg dock idag att det saknas en eker på bakhjulet, kan det ha något med det hela att göra?
 
En annan sak. Min hoj wobblar och känns väldigt instabil med offroadfälgarna på. På min dr650 kändes det alldrig så skakigt. Med motardfälgarna så går den hur stabilt som helst och det är inga hjullager eller något sånt som glappar. Såg dock idag att det saknas en eker på bakhjulet, kan det ha något med det hela att göra?

En eker ska inte kännas så mkt som du beskriver, men det kan vara ett tecken på att fler är på g.
Knacka försiktigt med en skruvmejsel på ekrarna, metall mot metall, det ska vara ett skönt pling-ljud, då vet du att dem e spända iaf. Om du får en dov ton eller rassel :) så är det självklart sämre. Du kan ju även hissa upp hojen o försöka skeva hjulet, typ tryck på nedre delen av hjulet o dra i den övre, från sidan alltså. Be ngn stå bakom hojen o kolla. Det ska dock till ett jävla risigt hjul om du ska se ngt "svaj". Gör du det skulle jag inte åka en meter till på det hjulet.

Är du fortfarande osäker, dra till en däckfirma o be dem kolla balansen i hjulet och ekrarna.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top