Ktm 625

okej vad bra då vet jag. sen en fråga till. då jag läste en tråd om ventiljustering på www.soe.se där står det att man ska lägga i 5an och snurra runt hjulet för att hitta öd. går det inte att använda sig av kicken ?

Visst om du hinner se markeringen, men rulla hjulet är att rekommendera!. Glöm inte att känn på vipparmarna att de verkligen är obelastade.

Tur att ventiljustering inte behövs så ofta på LC4 då de på insugssidan är bökiga
om du inte har böjt bladmått. Använd dig av en lång mejsel också!
 
Hittade luckan till vänster på luftburken och tog bort den. Hojen låter mycket mer och gick mycket bättre på låga varv. Förut så har jag alltid fått choka vid start nu behövs inte det längre. Så det måste alltså gått för fett på lågfartsmunstycket. På högre varv märkte jag ingen större skillnad.

Nu till frågan: Hur ska man skruva på luftskruven för att uppnå samma effekt om jag t ex vill sätta tillbaka sidoluckan i luftburken.

En till fråga (den är så noob så jag knappt vågar ställa den :) ). Tänkte ta av tändstiftet och kolla färgen men på det satt det en svart hylsa. Sitter den alltid på tändstiftet eller kan man ta bort den på något sätt? Gav upp när jag inte kom åt och skulle bli tvungen att skruva av tanken.
 
Hittade luckan till vänster på luftburken och tog bort den. Hojen låter mycket mer och gick mycket bättre på låga varv. Förut så har jag alltid fått choka vid start nu behövs inte det längre. Så det måste alltså gått för fett på lågfartsmunstycket. På högre varv märkte jag ingen större skillnad.

Nu till frågan: Hur ska man skruva på luftskruven för att uppnå samma effekt om jag t ex vill sätta tillbaka sidoluckan i luftburken.

En till fråga (den är så noob så jag knappt vågar ställa den :) ). Tänkte ta av tändstiftet och kolla färgen men på det satt det en svart hylsa. Sitter den alltid på tändstiftet eller kan man ta bort den på något sätt? Gav upp när jag inte kom åt och skulle bli tvungen att skruva av tanken.


Edit:

Såklart Bananbosse att jag sov.

Skruvar du in luftskruven så får du en mindre bränsleblandning samt ut för rikare bränsleblandning.
 
Last edited:
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.

He he...nu tror jag du satt och sov lite :va
Tvärtom är det väl, som du beskriver det låter det som det är på en tvåtaktare juh?
 
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.

Nä inte tändhatten. På min dr var det precis som på moppen dvs en tändhatt som satt på tändstiftet. Drar jag i kabeln som går ner till tändstiftet på min ktm så håller jag bara i en lös kabel. Kanske är det olika på sm och sxc? Ska kolla lite närmre innan jag gör bort mig ännu mer men hade du en svart hylsa runt ditt tändstift?

Misstänker att min inte går helt optimalt även på huvudmunstycket. Vad är det som händer om man flyttar upp eller ner nålen.
 
Last edited:
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?

och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???
 
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?

och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???

Så här mkt skit finns det i en av dämparna från -05 "likadan på -06"

6gy9xnb.jpg


Jo det lär bli skillnad.
 
Hej!

Nån som vet vad det är för originaldrevning (fram och bak) på KTM 625 SXC -04? Skiljer det sig mellan SXC och SMC?
 
SXC 16/40
SMC 16/38
Är det korrekta som vissa redan påpekat.

däremot hade 660 fom 05 17/40


Tackar för svaren! Ska försöka få till nån vettig drevning för vinterdäcken på min 660 den här vintern. Har varvat lite väl mkt tidigare, med 16/50 som en klåpare till handlare tyckte skulle fungera. Läste nån som skrev att 16/42 var en lämplig drevning för grusåka. Kanske är lämplig även på vintervägar och över Storsjöns is på väg till jobbet?! Vad är det för toppfart med 16/40 drevningen på SXC -04?
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top