Det kom 03 när de bytte till High flow topen.
250 mil intervall tycker jag funkar
Det tycker jag också är en lämplig intervall....
Det kom 03 när de bytte till High flow topen.
250 mil intervall tycker jag funkar
I inlägg #1073 i den här tråden.Har du några rättvisande uppgifter på effekt skillnaderna mellan slipon och Helsystem?
(Intressant!!!)
Det är väl aldrig fel att kolla oljemängden mellan bytena ?
Jag kollar ganska ofta ...
I inlägg #1073 i den här tråden.
Samma bänk och under likvärdiga förhållanden men inte samma dag.Mäter man utvändigt så är krökarna 35mm och konar upp till 40mm vid kollektorn.Sedan 55mm rör som ökar till 60mm vid ljuddämparen.Som jämförelse gav cykeln 48hk helt original(avstrypt)i samma bänk.Öppna luftburken är viktigt.Redan med originaldämparen ökade effekten med drygt 2hk när vi testade och körde en repa med locket på sidan bortplockat.Sedan har jag karvat bort hela ovansidan också.http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=272519&d=1241462658
Körde du hojen i bänk vid samma tillfälle med slipon vs helsystemet?
-Vad hadde du för slipon?
-Hur vad skiljer acra röret mot std grenröret i stora drag?
-Grövre krökar?
(Nyfiken)
Effektkurvan ser grymt fin ut med helsystemet!
4.5hk på hjulet är grymt mycket om det stämmer
Samma bänk och under likvärdiga förhållanden men inte samma dag.Mäter man utvändigt så är krökarna 35mm och konar upp till 40mm vid kollektorn.Sedan 55mm rör som ökar till 60mm vid ljuddämparen.Som jämförelse gav cykeln 48hk helt original(avstrypt)i samma bänk.Öppna luftburken är viktigt.Redan med originaldämparen ökade effekten med drygt 2hk när vi testade och körde en repa med locket på sidan bortplockat.Sedan har jag karvat bort hela ovansidan också.
På min SXC är följande ändrat eller gjort:
-Öppnad lufburk (max under sadeln,)
-Ombestyckad 168/48
-Ombyggt system till fullflödes med 42mm igenom dämparen
-Nerdrevad till 15/45 (16/45 för långturer)
-Justerbara preload lock till gaffeln
-Fork bleeders
-Powerpartsplåt
-Xenonljus (för vintern)
-EXC-R framskärm (Täcker bättre)
-Bortaget SAS, backspeglar, skjuts fotpinnar, m.m (skit alltså)
Borde ligga rätt likt din effektkurva ...
Jag har ett luftburkslock med borrade hål i också, tycke gången vart lite råare med det, men det lät lika mycket mer som det smakade
Provade du med någon annan kam sen eller?
En orginal 640 gjorde iaf 185 km/hVad Har du för topphastighet med 15/45 respektive 16/45 drevningen?
Vad Har du för topphastighet med 15/45 respektive 16/45 drevningen?
Jag monterade kamaxeln från 660 Factory Replica och då drog den fint på höga varv men blev lite väl tom i botten tycker jag.Något mitt emellan den och original hade nog varit lämpligt.Jag kör med 48/165 med helsystemet och med sliponet hade jag 158 eller 160.På min SXC är följande ändrat eller gjort:
-Öppnad lufburk (max under sadeln,)
-Ombestyckad 168/48
-Ombyggt system till fullflödes med 42mm igenom dämparen
-Nerdrevad till 15/45 (16/45 för långturer)
-Justerbara preload lock till gaffeln
-Fork bleeders
-Powerpartsplåt
-Xenonljus (för vintern)
-EXC-R framskärm (Täcker bättre)
-Bortaget SAS, backspeglar, skjuts fotpinnar, m.m (skit alltså)
Borde ligga rätt likt din effektkurva ...
Jag har ett luftburkslock med borrade hål i också, tycke gången vart lite råare med det, men det lät lika mycket mer som det smakade
Provade du med någon annan kam sen eller?
Jag monterade kamaxeln från 660 Factory Replica och då drog den fint på höga varv men blev lite väl tom i botten tycker jag.Något mitt emellan den och original hade nog varit lämpligt.Jag kör med 48/165 med helsystemet och med sliponet hade jag 158 eller 160.
Nån som har koll var man köper bling bling till SMC:n? Typ oljelock till koppling/broms, ventilhattar osv.....
Är det någon som vet var man får tag på gummibeklädda fotpinnar till en KTM 625 från 2002?
Blir lite "sockerdrickigt" efter 20 mil.
Tacksam för svar!
Är det någon som vet var man får tag i gummibeklädda fotpinnar till en KTM 625 från 2002?
Blir lite "sockerdrickigt" efter 20 mil.
Tacksam för svar!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |