Ktm 625

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nån här som behöver ett nytt baklyse? (nytt i kartong?
Passandes 625/640/660 00-04 modellen med de äggformande baklyset!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=272519&d=1241462658

Körde du hojen i bänk vid samma tillfälle med slipon vs helsystemet?
-Vad hadde du för slipon?
-Hur vad skiljer acra röret mot std grenröret i stora drag?
-Grövre krökar?
(Nyfiken)


Effektkurvan ser grymt fin ut med helsystemet!:tummenupp
4.5hk på hjulet är grymt mycket om det stämmer:yoparty
Samma bänk och under likvärdiga förhållanden men inte samma dag.Mäter man utvändigt så är krökarna 35mm och konar upp till 40mm vid kollektorn.Sedan 55mm rör som ökar till 60mm vid ljuddämparen.Som jämförelse gav cykeln 48hk helt original(avstrypt)i samma bänk.Öppna luftburken är viktigt.Redan med originaldämparen ökade effekten med drygt 2hk när vi testade och körde en repa med locket på sidan bortplockat.Sedan har jag karvat bort hela ovansidan också.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Samma bänk och under likvärdiga förhållanden men inte samma dag.Mäter man utvändigt så är krökarna 35mm och konar upp till 40mm vid kollektorn.Sedan 55mm rör som ökar till 60mm vid ljuddämparen.Som jämförelse gav cykeln 48hk helt original(avstrypt)i samma bänk.Öppna luftburken är viktigt.Redan med originaldämparen ökade effekten med drygt 2hk när vi testade och körde en repa med locket på sidan bortplockat.Sedan har jag karvat bort hela ovansidan också.

På min SXC är följande ändrat eller gjort:
-Öppnad lufburk (max under sadeln,)
-Ombestyckad 168/48
-Ombyggt system till fullflödes med 42mm igenom dämparen
-Nerdrevad till 15/45 (16/45 för långturer)
-Justerbara preload lock till gaffeln
-Fork bleeders
-Powerpartsplåt
-Xenonljus (för vintern)
-EXC-R framskärm (Täcker bättre)
-Bortaget SAS, backspeglar, skjuts fotpinnar, m.m (skit alltså:D)

Borde ligga rätt likt din effektkurva ...

Jag har ett luftburkslock med borrade hål i också, tycke gången vart lite råare med det, men det lät lika mycket mer som det smakade:)

Provade du med någon annan kam sen eller?
 
Last edited:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
På min SXC är följande ändrat eller gjort:
-Öppnad lufburk (max under sadeln,)
-Ombestyckad 168/48
-Ombyggt system till fullflödes med 42mm igenom dämparen
-Nerdrevad till 15/45 (16/45 för långturer)
-Justerbara preload lock till gaffeln
-Fork bleeders
-Powerpartsplåt
-Xenonljus (för vintern)
-EXC-R framskärm (Täcker bättre)
-Bortaget SAS, backspeglar, skjuts fotpinnar, m.m (skit alltså:D)

Borde ligga rätt likt din effektkurva ...

Jag har ett luftburkslock med borrade hål i också, tycke gången vart lite råare med det, men det lät lika mycket mer som det smakade:)

Provade du med någon annan kam sen eller?

Vad Har du för topphastighet med 15/45 respektive 16/45 drevningen?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Vad Har du för topphastighet med 15/45 respektive 16/45 drevningen?

Bifogar två utklippta bilder från drevnings tabellerna så får du kolla själv!
Men runt 150khm+ med 15/45 brukar jag dra till iaf.
(Kör sällan 16/45 numera.)

Jag åker mest skog & mindre grusvägar, dvs max 150/160kmh:yoparty
 

Bifogat

  • Namnlös+sh.jpg
    Namnlös+sh.jpg
    220.6 KB · Visningar: 83
  • Namnlös+sh2.jpg
    Namnlös+sh2.jpg
    211 KB · Visningar: 73
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
På min SXC är följande ändrat eller gjort:
-Öppnad lufburk (max under sadeln,)
-Ombestyckad 168/48
-Ombyggt system till fullflödes med 42mm igenom dämparen
-Nerdrevad till 15/45 (16/45 för långturer)
-Justerbara preload lock till gaffeln
-Fork bleeders
-Powerpartsplåt
-Xenonljus (för vintern)
-EXC-R framskärm (Täcker bättre)
-Bortaget SAS, backspeglar, skjuts fotpinnar, m.m (skit alltså:D)

Borde ligga rätt likt din effektkurva ...

Jag har ett luftburkslock med borrade hål i också, tycke gången vart lite råare med det, men det lät lika mycket mer som det smakade:)

Provade du med någon annan kam sen eller?
Jag monterade kamaxeln från 660 Factory Replica och då drog den fint på höga varv men blev lite väl tom i botten tycker jag.Något mitt emellan den och original hade nog varit lämpligt.Jag kör med 48/165 med helsystemet och med sliponet hade jag 158 eller 160.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jag monterade kamaxeln från 660 Factory Replica och då drog den fint på höga varv men blev lite väl tom i botten tycker jag.Något mitt emellan den och original hade nog varit lämpligt.Jag kör med 48/165 med helsystemet och med sliponet hade jag 158 eller 160.

Det lät snålt med 158/160!
Bänkade du hojen med kammen i?
(Isf har du något dynopapper?)
 

KTM-Edde

The one and only
Gick med
29 Aug 2009
Ort
KTMforum.se
Hoj
KTM 625
Är det någon som vet var man får tag i gummibeklädda fotpinnar till en KTM 625 från 2002?
Blir lite "sockerdrickigt" efter 20 mil.

Tacksam för svar!
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Är det någon som vet var man får tag på gummibeklädda fotpinnar till en KTM 625 från 2002?
Blir lite "sockerdrickigt" efter 20 mil.

Tacksam för svar!

fast det vill du inte ha.. blir en helt annan typ av vibrationer då som är riktigt påfrestande..satt vibrationsdämpare på min när jag köpte den..

på tal om inget.. det är ingen som råkar vara sugen på en touringsoffa och en tank. vi kan byta rätt av =)
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
möttes av en stor oljepöl under hojen idag när jag skulle ut och köra, faaan :(
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top