Ktm 625

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Bromma
Hoj
ktm
Hej, finns det något baklyse som inte kostar arsle och håller för vibrationerna? Olika typer av diodlysen, hur funkar dem tycker ni?
Tack tack.
 

Crall

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
KTM 625 SMC -06, Honda CB 400N, Yamaha YZ 250
Kan ni rekommendera någon i Göteborg´s området som byter ramlager? Eller finns det någon här inne som har gjort det ett par gånger innan som ev. skulle kunna tänka sig att göra det?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kan ni rekommendera någon i Göteborg´s området som byter ramlager? Eller finns det någon här inne som har gjort det ett par gånger innan som ev. skulle kunna tänka sig att göra det?

Jag har väl gjort det ett par gånger.....

Det tar ju dock sin lilla tid och samtidigt bör man byta stake och några andra lager.
 

thetowbe

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
trollhättan
Hoj
-06 ktm 625 smc
hej hej, jag undrar om det krävs något speciellt verktyg för att byta packboxen bakom framdrevet? behöver man klyva motorn? på en 625 -06
 

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Trasig lamphållare

Lamphållaren för mitt bromsljus är trasigt.

http://img249.imageshack.us/img249/6066/img0252w.jpg

Pilen pekar på området där kontaktytan helt verkar vara borta. Istället stickar där nu bara upp en massa koppartråd. Där går tre sladdar in till bromsljuset och två av dem (de bruna) är sammankopplade med varandra på ett till synes oprofessionellt vis - bara snurrade runt varandra.

Samtidigt är den lilla metalbiten som ska hålla sockeln på plats trasig och den följer med själva lampan istället för att sitta kvar på sin plats.
Metallbiten jag pratar om ser på ett ungefär ut såhär http://www.slamtilt.se/images/077-5100-00.jpg

Finns det något enkelt sätt att lösa det här? Kan man löda ihop koppartrådarna med en liten metallbricka som ska fungera som kontaktyta och därefter löda ihop detta med metallbiten som ska hålla sockeln på plats?
 

rasmussen

Guest
Lamphållaren för mitt bromsljus är trasigt.

http://img249.imageshack.us/img249/6066/img0252w.jpg

Pilen pekar på området där kontaktytan helt verkar vara borta. Istället stickar där nu bara upp en massa koppartråd. Där går tre sladdar in till bromsljuset och två av dem (de bruna) är sammankopplade med varandra på ett till synes oprofessionellt vis - bara snurrade runt varandra.

Samtidigt är den lilla metalbiten som ska hålla sockeln på plats trasig och den följer med själva lampan istället för att sitta kvar på sin plats.
Metallbiten jag pratar om ser på ett ungefär ut såhär http://www.slamtilt.se/images/077-5100-00.jpg

Finns det något enkelt sätt att lösa det här? Kan man löda ihop koppartrådarna med en liten metallbricka som ska fungera som kontaktyta och därefter löda ihop detta med metallbiten som ska hålla sockeln på plats?

Det enklaste är nog att köpa en ny. Tror inte det är värt besväret att vara sniken. Dessutom kan en sån kontakt inte kosta förmögenheter!
 

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 300 exc
Hej, jag tänkte kolla om det är någon som vet om man kan konvertera en 625:a smc till sxc..? Eller egentligen bara byta supermotarddäck och fälgar till cross istället? I såfall får ni gärna länka till sidor om det, där man ev kan köpa "kit" eller där det beskrivs hur man gör?

Mvh

Hej, jag tänkte kolla om det är någon som vet om man kan konvertera en 625:a smc till sxc..? Eller egentligen bara byta supermotarddäck och fälgar till cross istället? I såfall får ni gärna länka till sidor om det, där man ev kan köpa "kit" eller där det beskrivs hur man gör?

Mvh

Det är en -05:a förresten.
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hej, jag tänkte kolla om det är någon som vet om man kan konvertera en 625:a smc till sxc..? Eller egentligen bara byta supermotarddäck och fälgar till cross istället? I såfall får ni gärna länka till sidor om det, där man ev kan köpa "kit" eller där det beskrivs hur man gör?

Mvh



Det är en -05:a förresten.

Hittar du bara fälgar med "rätt" nav så är det inte svårt att konvertera.
Bak behöver du inte göra annat än att slänga på det nya hjulet.
Fram behöver du dock lite distanser för att oket inte ska ta i ekrarna.

På min förra 660 så hade jag en distans på hjulaxeln på 4mm och en 4mm distans bakom skivan.
 

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 300 exc
Hittar du bara fälgar med "rätt" nav så är det inte svårt att konvertera.
Bak behöver du inte göra annat än att slänga på det nya hjulet.
Fram behöver du dock lite distanser för att oket inte ska ta i ekrarna.

På min förra 660 så hade jag en distans på hjulaxeln på 4mm och en 4mm distans bakom skivan.

Ok, men du vet ingen som säljer färdiga hjulkit med distanser? Är inne på att skaffa ett kit eller en till hoj :) Saknar offroad-åkningen lite.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top