Inget spån på pluggen i en KTM!? DÅ är nåt DEFINITIVT fel!
Skämt åsido, kolla ventilspelet till att börja med, hjälper inte det kan du alltid kolla kamkedjespännaren medans du har motorn i TDC. Kom ihåg att lossa yttersta skruven på spännaren först, annars trycks den in hela vägen när du tar loss hela spännaren och du får inte reda på nånting.
Vet inte om det är samma på 625an, men på 525an betyder tydligen 2 hack kvar på spännaren att det är dags att byta kedja.
Annars kanske det är fjädern till autodecompen som börjar tröttna på livet och decompen som klapprar.
En KTM ska rassla, det är bara så.
Tjabba!
Har ett litet problem med min ktm 625 smc -04, tycker den tickar på tomgången.
Har läst runt en del här på sh i olika trådar om tickande ktm, min tickar dock bara på tomgången då den blivit varm.
Startar som vanligt upp den på elstarten efter att jag kört nån mil och hojen blivit varm så tickar den när jag står still.
Ticket följer inte varvtalet och de tickar inte speciellt högt men man blir ju ändå nojig man vill ju inte råka ut för något haveri nu i början av säsongen.
Gjorde oljebyte för 50mil sedan och de var inge spån på magnetpluggen och de är rätt mängd olja i hojen.
Började dock höra detta efter några turer nu efter vintervilan.
så vad tror ni att de kan vara? något lager? ventil? decomp?