Ktm 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Scrop: Utnyttja framgaffeln retur så lär du kunna få upp den rätt lätt!
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
va ute o testa lite bakhjul idag för första gången. tränade på att få upp den på 2:an (gick ok, kom väll en ~50m som mest o va uppe o nosa på balansläget litegrann). försökte även få upp den på 3:an, vilket skulle underlätta som fan då 2:an tar slut fort som satan när man inte kan dedär med balansläge o så. men de e satan omöjligt o dra upp den på 3:an (ja, kör med kopplingen såklart).

borde man inte kunna koppla upp en 625 me acra slip-on, ostrypt o rätt inställd etc. på 3:an? e visserligen orginal drevning men endå?

Man kan ju gasa upp den på trean men det krävdes en del teknik. Använd framgaffelns retur (som Gnutten föreslog) genom att slå av på gasen och sen dra på för fullt.
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
joo de kanske e min teknik som e helt fel, men somsagt så va det första gången ja testa bakhjul :banana.

får testa lite mer senare idag. men e riktigt tveksam på att få upp den utan koppling iaf. kanske sådär halvstående me knät i sadeln, om man vågar sej på de :yoparty.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
joo de kanske e min teknik som e helt fel, men somsagt så va det första gången ja testa bakhjul :banana.

får testa lite mer senare idag. men e riktigt tveksam på att få upp den utan koppling iaf. kanske sådär halvstående me knät i sadeln, om man vågar sej på de :yoparty.

Lär dig för helvete att åka bakhjul utan koppling och bli duktig på det innan du provar halvstående. Skall du fortsätta att koppla upp den har du slirande koppling inom en månad...
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
Lär dig för helvete att åka bakhjul utan koppling och bli duktig på det innan du provar halvstående. Skall du fortsätta att koppla upp den har du slirande koppling inom en månad...

haha, joo halvstående va fan läskigt, lägger det på hyllan tillsvidare...

lyckades på 3:an nu iaf, pumpa framgaffeln o koppling. 3:an utan koppling nästa steg? börjar nog komma lite OT här nu, men i nästa inlägg så kanske ja frågar hur man byter koppling på en LC4... :lol
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tjabba!
Har ett litet problem med min ktm 625 smc -04, tycker den tickar på tomgången.
Min har också börjat ticka efter vintern.

Min 640 har börjat ticka mer än vanligt, bytte förgasare och ställde ventiler inför säsongen så svårt att säga exakt när det började. Jag har kollat följande:

*Dubbelkollat ventilspelet
*Kamkedjespännaren
*Decompen
*Trotteln i förgasaren

Är svårt att höra på en film men nån kanske hör om det låter mer än vanligt, har haft 4 st lc4or av olika årsmodeller och den förra tickade också rätt rejält.

 

da9l

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Härnösand
Hoj
690 smc -10
Min har också börjat ticka efter vintern.

Min 640 har börjat ticka mer än vanligt, bytte förgasare och ställde ventiler inför säsongen så svårt att säga exakt när det började. Jag har kollat följande:

*Dubbelkollat ventilspelet
*Kamkedjespännaren
*Decompen
*Trotteln i förgasaren

Är svårt att höra på en film men nån kanske hör om det låter mer än vanligt, har haft 4 st lc4or av olika årsmodeller och den förra tickade också rätt rejält.


Din lät mer än vad min gjorde. Men mitt tick är borta iaf, lämnade in min till en som jag känner som skruvar mycket med hojar. Han ställde ventilerna på min och fick bort ticket så mitt problem är löst, skönt nog!
I ditt fall vet jag inte, BorisJR kanske vet eller har en bra förklaring?=)
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
jahopp, då lyckades man skjuta cylinderfotspackningen då... klart min -06:a va en av dom som fått den jävla papperpackningen:huvet.

behöver jag ta ur motorn om ja ska ha bort cylindern? kanske klarar sej o ta bort ventilkåpan o ta loss kamkedjan o sen lyfta ut hela skiten? och om jag ändå måste ha loss en masa bröte, är det nåt mer som kan va bra o byta/kolla över på en LC4 som gått en bit över 1400 mil?
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
jahopp, då lyckades man skjuta cylinderfotspackningen då... klart min -06:a va en av dom som fått den jävla papperpackningen:huvet.

behöver jag ta ur motorn om ja ska ha bort cylindern? kanske klarar sej o ta bort ventilkåpan o ta loss kamkedjan o sen lyfta ut hela skiten? och om jag ändå måste ha loss en masa bröte, är det nåt mer som kan va bra o byta/kolla över på en LC4 som gått en bit över 1400 mil?
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Vad ligger bränsle förbrukningen på? Känns som om jag tankar hela tiden men tanken är ju inte så stor heller.

Roligaste drevningen för bus?:crash
 

Scrop

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
nkpg
Hoj
KTM 625 SMC
sist ja kolla kom ja en ~9mil tills de va dags för reserven, så 6/9 = 0.66. körde nog rätt lungt då med tror ja.

e de nån som vet om 2w gaffelolja funkar i kopplingen? googlade runt för nåra veckor sen o fick fram att nåt liknande ska funka, så köpte en flaska sweedex fork oil 2w mineral. kommer dock inte ihåg exact va de va o vart ja hitta info'n... kanske skulle va 5w eller nåt.

så, sweedex fork oil 2w i kopplingen, ja eller nej? :dummer
 

Bjerk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2011
Ort
Karlstad
Hoj
06 Ktm 625 SMC
Jag har en liten fundering. När jag drar upp hojen på bakhjulet så har jag problem när jag ska växla. Jag drar upp den på 2:an, växlar ganska omgående (efter ca 10 meter) upp till 3:an sen ligger jag på den växeln ett bra tag, men när jag ska växla vidare till 4:an så är de helt tvärstopp, och jag är riktigt snäll mot växellådan, kopplar korrekt etc.
Någon som har någon vettig idé vad de kan handla om?
För övrigt när jag kör är de inga problem alls med växlarna.
 

Pey

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625
Det beror helt på vilken kedja. Där ligger jag sämre till i pris då jag bara har värstingkedjor, är iof garanterat billigast på dem men de är ju inte direkt gratis. EK MVXZ har jag i blå, röd och grön just nu. 900kr för kedjan

0000-EK-525MVXZ-Chain.jpg

PM funktionen fungera inte på grund av att din postlåda va full, (vet inte om mailet gick heller) så jag skriver här istället.
Har du kvar drivpaket till salu + grön kedja? 16-42
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
PM funktionen fungera inte på grund av att din postlåda va full, (vet inte om mailet gick heller) så jag skriver här istället.
Har du kvar drivpaket till salu + grön kedja? 16-42

Nu är den tömd. Skall slå en flukt i garaget vad som finns kvar.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De där me drevning å vad som är roligt, är väl lite olika på vad man har hojen till då... Motarden har jag 17/38 å på enduron 15/46... Ganska olika pga användigsområden, men lika roliga ändå...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top