Ktm 640

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
Här är slutresultatet av 08:a blinkers på min 05:a
81181_1214592054.jpg
45949_1214592087.jpg

28386_1214592066.jpg

Nu är ja nöjd med utseendet, bara ut och åka på bakhjulet nu :yoparty
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ni som har en 640. Vid bakhjulskörning:
Gasar ni upp hojen på 1an eller 2an... eller kopplar ni upp den?

//Magnus
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Ni som har en 640. Vid bakhjulskörning:
Gasar ni upp hojen på 1an eller 2an... eller kopplar ni upp den?

//Magnus

Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.

Hmm... Jag jobbar på det... har precis gått ner till 16 kugg i framdrev och haft ut hojjen 2 ggr sedan dess.. Nu idag lättade framhjullet lite lite lite.... på 2an och bara gas.. :yoparty måste bara öva mer.
Dessutom slog jag till med spinnande bakhjul när jag stod upp och drog på upp för en backe mitt i stan... fan de va rocknroll :D

Är så jäkla sugen på att skaffa mig en enduro med. En lättare och mindre än 640n. Den lär komma fram till hösten antar jag. Ngn mer här i Götet som går i de tankarna?
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Gasar då upp min på 1an och då är allt orginal, blir att pilla upp luftburken och bestycka om hade jag tänkt så då får vi se :tummenupp
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.

tja cipar!har du orginaldrevning på din?

är du fortfarande nöjd och känner att det är roligare med motard än sporthoj?

vad ligger försäkringar på dessa hojar?
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
tja cipar!har du orginaldrevning på din?

är du fortfarande nöjd och känner att det är roligare med motard än sporthoj?

vad ligger försäkringar på dessa hojar?

jag har orginal fram och 40 drev bak, visst är denna mycket roligare än min förra hoj men var ute med 10 andra nu på en lång tur i två dagar och det känns att men har åkt iaf, den vibrerar lite för mycket tycker jag.
fick leta upp en Järnia butik i Arvika och köpa två bultar som hade vibrerat bort efter 25 mil. Men vid aktiv körning på riktigt krokiga Norgevägar så går den riktigt fort och då är den riktigt rolig.

sen så finns det en bild på dom delarna som är bort plockade på min hoj på sida 35.
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
jag gasar upp min på 2:an vid ungefär 40km/h och sen direkt i med 3:an.. sen fortsätter ja på fyran när de behövs. körde nära på en kilometer på bakhjulet idag :yoparty
99103_1214773393.jpg
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
jag gasar upp min på 2:an vid ungefär 40km/h och sen direkt i med 3:an.. sen fortsätter ja på fyran när de behövs. körde nära på en kilometer på bakhjulet idag :yoparty
99103_1214773393.jpg

Ok... Jag ska testa mig fram lite imon. Nån som tycker det går lättare att gå upp på bakan om man lägger an bakbromsen lite precis innan man slår på fullgas? Såg på Bike TV att de rekomenderade det...

jaja... kör lugnt ...
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Kanske inte riktigt hör hemma i tråden men måste ändå kolla läget lite. Är intresset för 640 helt dött?? Har min ute nu och den ligger lägst i pris av de jag hittat och har dessutom rullat lite men verkar inte finnas tillstymmelse till intresse. Fler som har erfarenheter kring detta?? Hade en -02 för några år sen och den sålde jag på dan. Får inte ihop det, tips någon????:va
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Är det vanligt att folk som köper en 640 ångrar sig efter ett tag och byter till 660?

Kanske inte riktigt hör hemma i tråden men måste ändå kolla läget lite. Är intresset för 640 helt dött?? Har min ute nu och den ligger lägst i pris av de jag hittat och har dessutom rullat lite men verkar inte finnas tillstymmelse till intresse. Fler som har erfarenheter kring detta?? Hade en -02 för några år sen och den sålde jag på dan. Får inte ihop det, tips någon????:va

Jag söker själv efter 640/660, är dock kräsen...har kikat på din hoj men den är för långt bort och saknar acrapipor som kostar skjortan. Men du borde ju få den såld tycker man.
 
Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
är det väldig stor skillnad på kvalitet på husaberg och ktm?

det är ju trots allt grymt drag i husa 650!men överväger det kvaliteten?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
är det väldig stor skillnad på kvalitet på husaberg och ktm?

det är ju trots allt grymt drag i husa 650!men överväger det kvaliteten?

Definiera kvalitet .
Är det prestanda, service intervaller, utseende, komfort , pengar etc

Vad är hög-, låg- eller bristande kvalitet ?
 

Johan1986

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Letade efter EPC kontakten idag utan resultat. Troligtvis är den redan bortkopplad, men jag hittade samtidigt den här där ena sladden är avklippt.
Misstänker att det är denna kontakten #32 http://www.ktmworld.com/oem_part_images\03584319.gif

Har tidigare ägare helt enkelt bara klippt av ena delen av EPC kontakten och sen gömt undan resten någonstans?
 

Bifogat

  • P1010061.JPG
    P1010061.JPG
    39.2 KB · Visningar: 121
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top