Ktm 640

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Sticker in en fråga här.
Har ni ett bensinfilter mellan tank och förgasare?
Jag har det, men på bilderna i instruktionsboken finns inget... Behöver man ha ett eller är det ingen fara om man tar bort det (som jag fick göra nu...)

cheers...

//Magnus
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vilken förgasare skall man ha ?
Mikuni TM 40 eller 42 ?

Ang. frågan ovan:Varför Bensinfilter ? jag har inget:)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
42 känns overkill om du inte gjort något annat med motorn men detta kan väl Boost3 svara på bättre!

Jag har visserligen en Tornado G1 kam, men det betyder väl inget. Om man eventuellt skall porta så kanske inte TM40 räcker till, -eller gör den det :confused:

Jag vill inte förlora något på att ha för stor förgasare
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har visserligen en Tornado G1 kam, men det betyder väl inget. Om man eventuellt skall porta så kanske inte TM40 räcker till, -eller gör den det :confused:

Jag vill inte förlora något på att ha för stor förgasare


Jag vågar inte säga något men undra vad TomK här på SH gjorde med sin 620 för det är förbannat trimmat om han kör med 41 fortfarande!
KOlla här lite!

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#620sc
 

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 999
Ansiktslyftning

Hej
Jag har en 640 sm 04
skulle villja byta fronten (lyset), 05 an har snyggt lyse
men då måste man byta instrumenteringen

ufo vill jag ej ha

nån som vet nåt snyggt som passar
gärna så likt nyare original som möjligt
med så lite jobb som möjligt såklart :)

tacksam för svar
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hej
Jag har en 640 sm 04
skulle villja byta fronten (lyset), 05 an har snyggt lyse
men då måste man byta instrumenteringen

ufo vill jag ej ha

nån som vet nåt snyggt som passar
gärna så likt nyare original som möjligt
med så lite jobb som möjligt såklart :)

tacksam för svar

EXC- 07 är klart snyggast enligt mig.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Nån som har en en bild på en effektkurva på en normal 625cc LC4-motor, med varvtal, hk och nm.. vore kul o se ungefär hur den ser ut. Antar att det inte är natt och dag mellan de olika modellerna (625, 640, 660 osv).

Posta vetja!
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Jag skulle vilja ha lite mer -05 look på min -04 jag med. Det jag i första hand skulle vilja fixa är bakskärmen som nu är beställd från Enduro-store.de, en fräschare lite EXC-inspirerad (hoppas det stämmer att den ska passa rakt av). Jag skulle även vilja ha mer "raka" och platta kåpor över ljuddämparen och på motsatt sida, -05 fick ju en helt annan race-rumpa i och med dessa förändringar tycker jag. Någon som har tips på dessa sido-kåpor i snyggare mer hård look? :yoparty
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
tm42

Vilka är dimensionena på anslutningarna på en Mikuni CV 40 ?
(Jag skall sätta på en TM 42 , så jag undrar om den passar rakt av )

Det sitter 142,5 munstycke och ett 22,5 munstycke på, det skall tydligen funka , men jag tycker det verkar lite snålt. Vad tycker Ni ?

(Det är en 640 med fixad luftburk och öppet avgassystem samt en G1 kam)

Bästa att kolla innan man monterar gasaren.:)

Är det någon som kör med liknande konfiguration på sin hoj ?
 
Last edited:

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Äntligen har man blivit en soldat i 640 skaran. Blev en Duke II -03a i söndags och måste säga att jag hitills är väldigt nöjd.

Men efter att läst lite i den här tråden inser jag ganska snabbt att det är mycket som man kan göra själv som är ganska enkelt för att öka lite prestanda.(Förutsatt att man inte har tummen mitt i klöven) :tummenupp

Såg en lista tidigare på att 2 av de lättaste och viktigaste sakerna man bör göra är att öppna upp luftburken och sedan avaktivera EPC:n?

Här kommer problemet, vart fasen hittar man detta bra beskrivet? har sökt i flera dagar nu på forumet och hittar det fan inte så tänkte ifall nån kunde posta en länk eller ännu bättre PMa en länk till guiderna som jag vet finns här nånstans :tummenupp

Dessutom så undrar jag om man måste pilla nå med bestycknigen om man öppnar upp luftburken?

Tack på förhand:pannkyss
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Äntligen har man blivit en soldat i 640 skaran. Blev en Duke II -03a i söndags och måste säga att jag hitills är väldigt nöjd.

Men efter att läst lite i den här tråden inser jag ganska snabbt att det är mycket som man kan göra själv som är ganska enkelt för att öka lite prestanda.(Förutsatt att man inte har tummen mitt i klöven) :tummenupp

Såg en lista tidigare på att 2 av de lättaste och viktigaste sakerna man bör göra är att öppna upp luftburken och sedan avaktivera EPC:n?

Här kommer problemet, vart fasen hittar man detta bra beskrivet? har sökt i flera dagar nu på forumet och hittar det fan inte så tänkte ifall nån kunde posta en länk eller ännu bättre PMa en länk till guiderna som jag vet finns här nånstans :tummenupp

Dessutom så undrar jag om man måste pilla nå med bestycknigen om man öppnar upp luftburken?

Tack på förhand:pannkyss

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke
 

Pappageno

Pappageno
Gick med
4 May 2007
Ort
Norrort
Hoj
KTM DUKE II
Helluuu
jag har lite funderingar på vad ett Tool-kit innehåller på en KTM Duke 2 -00a
Fick aldrig med någon och tänkte plocka ihop de saker som behövs..
Någon med bra tips på vad man behöver..tex nu behöver jag spänna kedjan?
Har tyvär ingen Bruks häller...
 
Last edited:

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
Sådär ja. Nu har man köpt R1Ronny´s KTM 640 -05 och kan inte vara mer nöjd =) Vart ute o tränat wheelies nästan varje dag. Brännt 100 mil på två veckor. :yoparty
ktm.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top