Ktm 640

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Läcker från nån packning. ganska högt upp? inte en anning om vart. vill inte börja skruva själv, e inte så haj på det.:gnissla

Kan det vara Ventilkåpspackningen (eller massan de kletar dit.)? :va
Ett vanligt fel enl tidigare trådar. Hade det på min med. (-04). Det rann ner på "kröken" och rök lite... märkte det först när jag stod stilla en gång.
//T
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Hej Alla!!

Ny ägare av en 640 här:)
Men det strular på en gång med den, den läcker olja:näsblod
Är det vanligt på dessa? Ser att det finns en del vassa meckar här inne. Nån som är sugen i sthlm trakten att hjälpa mig byta packning och serva den för nån tusenlapp? Pma gärna mig isf...
/ToMMy

Edit: Glömde skriva vad det är för årsmodel. Det är en 02. För när jag stannar vid rödlyse eller något så bruckar det rycka om den. Om det kanske kommer olja på kyllaren? eller om nån vet nått bra ställe man kan lämna in den på?
Tacksam för svar.

Kolla så insexskruvarna på ventillocken uppe på toppen är åtspända. Lyckades själv glömma att spänna åt de efter ventiljustering och då sprutade det ut olja på grenröret när jag körde.
 

Linkan_85

Guest
Kolla så insexskruvarna på ventillocken uppe på toppen är åtspända. Lyckades själv glömma att spänna åt de efter ventiljustering och då sprutade det ut olja på grenröret när jag körde.

Jag har kollat dom men det verkar inte vara dom, o det är precis som ni säger att det kommer olja på grenröret som gör att det rycker. men jag beställde tid nu hos mc sport vid arlanda, så jag lämnar in den där på måndag så får dom kolla den.:tummenupp

Så ska jag be dom kolla allt. Men en sak jag tänkte på, ska dom vibrera så förbannat?:va händerna, fötterna och arslet var ju bortdommnat efter en halvtimme.:näsblod
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har kollat dom men det verkar inte vara dom, o det är precis som ni säger att det kommer olja på grenröret som gör att det rycker. men jag beställde tid nu hos mc sport vid arlanda, så jag lämnar in den där på måndag så får dom kolla den.:tummenupp

Så ska jag be dom kolla allt. Men en sak jag tänkte på, ska dom vibrera så förbannat?:va händerna, fötterna och arslet var ju bortdommnat efter en halvtimme.:näsblod

Det är inte vibrationer det är känsla.:yoparty

Håll inte så hårt i styret !!! kör lite mer aktivt :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så ska jag be dom kolla allt. Men en sak jag tänkte på, ska dom vibrera så förbannat?:va händerna, fötterna och arslet var ju bortdommnat efter en halvtimme.:näsblod

Ha ha ha ha det är därför man köper en KTM för dess vibrationer. Kör snabbare så tänker du inte så mkt på det! :D

640 har väl gummiklädda fotpinnar medan 625/660 har utan mer hardcore.
 

Linkan_85

Guest
Ha ha ha ha det är därför man köper en KTM för dess vibrationer. Kör snabbare så tänker du inte så mkt på det! :D

640 har väl gummiklädda fotpinnar medan 625/660 har utan mer hardcore.

Snabbare??:va
Den går ju inte snabbare en 150!!!:tungan
Läst lite av dina inlägg, du verkar va haj på att mecka!? Sugen på att serva min?:yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Snabbare??:va
Den går ju inte snabbare en 150!!!:tungan
Läst lite av dina inlägg, du verkar va haj på att mecka!? Sugen på att serva min?:yoparty


Mmmm så jäkla bra är jag inte på att meka men det behöver du knappast min hjälp med, mekboken sen kan du allt!

Du kan få den genom min msn om du vill.
 

Linkan_85

Guest
den har jag...men jag har tummen i röven när det gäller meck, därför får nån annan göra det.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
den har jag...men jag har tummen i röven när det gäller meck, därför får nån annan göra det.

Hade du köpt min så hade du sluppit meka nu ;)
Närå, skämtåsido, angående vibrationerna, hade du testat min gamla trimmade Mito, då hade du inte kännt av vibrationerna på KTM:en.
Jag tycker inte att den vibrerar mycket alls. När jag körde miton blev jag alldeles varm i händerna och kände knappt att jag höll i styret. Det var iofs över 9 000 RPM, men ändå. :näsblod
 

Linkan_85

Guest
Hade du köpt min så hade du sluppit meka nu ;)
Närå, skämtåsido, angående vibrationerna, hade du testat min gamla trimmade Mito, då hade du inte kännt av vibrationerna på KTM:en.
Jag tycker inte att den vibrerar mycket alls. När jag körde miton blev jag alldeles varm i händerna och kände knappt att jag höll i styret. Det var iofs över 9 000 RPM, men ändå. :näsblod

Ja jag vet, men lämnar jag in den på service nu så vet jag ju vad som e gjort på den och i vilket skick den är i.:yoparty
Men visst e det segt att börja med att serva den....:huvet
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
en bild från idag, lite motard glädje:yoparty
 

Bifogat

  • bow2.jpg
    bow2.jpg
    133.9 KB · Visningar: 191
  • bow3.JPG
    bow3.JPG
    82.4 KB · Visningar: 155
Last edited:

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Min bastard funkar iaf bra nu, det var för mycket vatten i kylaren.. så den gjorde sig av med lite när jag körde krypkörning. Har inte hänt igen, och fläkten går som ett as när den når 100 grader på vattnet.:yoparty
 
Last edited:

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Hej alla KTM ägare!

Finns det någon här som vet vad dessa delar har för funktion.

jag har lagt till bokstäver för varje del så man lätt kan förklara vad det är för något. använt mig av paint:tummenupp

A=
B=Någonting med kylaren???
C=
D=EPC kontakten???
 

Bifogat

  • delar.JPG
    delar.JPG
    238 KB · Visningar: 163
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej alla KTM ägare!

Finns det någon här som vet vad dessa delar har för funktion.

jag har lagt till bokstäver för varje del så man lätt kan förklara vad det är för något. använt mig av paint:tummenupp

A=
B=
C=
D=


A: Brytare till sidostödet
B: Backventil mm till förgasaren (strypning)"se till att den inte är tilltäppt på sidan, toppen ska vara pluggad!"
C: Microbrytare till förgasaren "strypning"
D: Osäker om det är spänningsrelä eller nåt!
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
A: Brytare till sidostödet
B: Backventil mm till förgasaren (strypning)"se till att den inte är tilltäppt på sidan, toppen ska vara pluggad!"
C: Microbrytare till förgasaren "strypning"
D: Osäker om det är spänningsrelä eller nåt!

OK fan va gött att få reda på vad det var för delar.
så B och C ska vara borta=) A är så att man inte ska kunna åka iväg med stödet nere och D det får jag kika närmare på.
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
OK fan va gött att få reda på vad det var för delar.
så B och C ska vara borta=) A är så att man inte ska kunna åka iväg med stödet nere och D det får jag kika närmare på.

D= Kontroll enheten för EPC (förgasar strypningen) behövs inte.

Måste säga att han som monterade bort EPC delarna var noggran, det enda han har lämnat kvar är växellägesgivarna för 1'an och 2'ans växel.. Men det är lite för mycket jobb i relation till viktbesparing.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
D= Kontroll enheten för EPC (förgasar strypningen) behövs inte.

Måste säga att han som monterade bort EPC delarna var noggran, det enda han har lämnat kvar är växellägesgivarna för 1'an och 2'ans växel.. Men det är lite för mycket jobb i relation till viktbesparing.

Så del B,C,D är för strypning av hojjen? och är inget som behöver vara kvar.
så det dom gör är att reglera luft och bränsle tillförseln till förgasaren eller?
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Nu är det dags att byta drev hade jag tänkt mig. Kedjan är lite sliten med så jag funderar på att byta hela skiten med framdrev, bakdrev och kedja.
När jag ändå är igång så funderar jag på att gå ner nga kuggar på bakdrevet så ös på med rekommendationer om detta samt vilken kedja jag ska välja?!?
Gärna bra tips på var man får tag på grejjerna med.
(Åker 640 sm -04).
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top