Ktm 640

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
16/42 fungerar kanon alt 17/42

17-42 är väl original va?

Ska byta drivpaket nu snart o tänkte då gå ner 2 kugg fram, fast det kanske är bättre att gå ner 1 fram och 3 upp där bak?

btw. en polare kollar på en duke som gått 2800 mil. Det är ingen fara med milen om hojen är välskött va? Jag delade min motor när den hade gått ca. 1500mil och den var hur fin som helst. Alla lager, allt var fint. Så en sån här motor borde väl kunna puttra på en bra bit över 5000 mil utan problem...eller... om man sköter om grejerna det vill säga...?
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Ni som har en 640... vad kör ni med för drevning?
Själv kör jag 17-45... ni som provat lite olika, vad tycker ni känns bäst?

16 fram. Kan inte påstå att jag märker ngn enorm skillnad. Borde nästan testa orginaldrevning igen. Dock går den på högre varv vid motorvägskörning men samtidigt är det inte där en motard hör hemma. :tungan

btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller?

//T
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
16 fram. Kan inte påstå att jag märker ngn enorm skillnad. Borde nästan testa orginaldrevning igen. Dock går den på högre varv vid motorvägskörning men samtidigt är det inte där en motard hör hemma. :tungan

btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller?

//T

Den kanske duger på stora stigar, om underlaget är torrt och hårt.
Den går säkert att köra i skogen , men hur kul skulle det vara :confused:
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
MrTombola btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller? //T[/QUOTE skrev:
:tummenupp går alldeles utmärkt i skogen , vi var ute förra helgen på myrar och obefintliga stigar med storhojar typ xr 650 ktm 640 o 690 med stortankar på dessutom , grovnabbade däck så är det bara o köra på

http://www.youtube.com/watch?v=0t70SWtOH38
 

johnno_mccall

Park å rabatt åkare
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
Honda CB 750 -99
Hej jag kör med 16/38 drevning just nu tycker att det kanske är lite för högt, gör nästan 150 på fyran.
Ska man köra i skogen med den drevningen får man köra fort på låga varv å det funkar men det är inte optimalt.
Hade ut moppen på crossbana idag lite tung och alldeles för mjuk fjädring men de va kul ändå.
Allt går om man vill:tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tror SXC kör med 16/40 orig. När jag körde grus så körde jag 16/42 & asfalt 17/42 då det varvade lite väl mkt med 16/42 på asfalt!

Råkade just köra 38 i bak en gång på grus, var inte så roligt!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
:tummenupp går alldeles utmärkt i skogen , vi var ute förra helgen på myrar och obefintliga stigar med storhojar typ xr 650 ktm 640 o 690 med stortankar på dessutom , grovnabbade däck så är det bara o köra på

http://www.youtube.com/watch?v=0t70SWtOH38

Frågan är ju om man skall transportera hojen genom skogen , eller om man skall bli transporterad av hojen genom skogen.:va

På ett endurospår med sankmarker, stenar och hala berghällar så får Ni problem, med, era stora hojar

Dessutom tycker jag att Ni skall ha fler fötter på fotpinnarna och gasa mer:yoparty
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tror SXC kör med 16/40 orig. När jag körde grus så körde jag 16/42 & asfalt 17/42 då det varvade lite väl mkt med 16/42 på asfalt!

Råkade just köra 38 i bak en gång på grus, var inte så roligt!

SXC har 16/40 STD.
Jag kör med 15/42 på min SXC vintertid och 16/42 sommartid i bästa fall då det är sjukt högt drevat för skogen.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Körde av kopplingsvajern på 640in och när jag nu har monterat den nya vajern så slirar skiten, jag har slak på vajern men de slirar likförbannat. Verkar som att spännarmen/axeln går tillbaka ordentligt.

Är det nån förspänning el liknande på lc4an?

Har kollat sprängskissen och jag vill inte klyva motorn direkt :gnissla
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Finns det någon som har en svart kåpa med lyckta till ktm 6seren års-02 som ska sitta åvanpå skärmen. är även i behov av en svart bakskärm i till min ktm 640 -01.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Åk & inhandla en rejäl knoster (slägga). Lägg sedan retarden ner på sidan & dra till utav bara helvete på motorkåpan så ska du se att det gör susen!:tummenupp
Äsch du är bara orolig att jag ska köra ifrån dig med retarden när du kommer på din fullkittade superbike :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top