en liten undran här Boost... Om det är mycket bättre med ett öppet filter, typ KN... varför använder inte crossförare i VM det? anledningen till att jag frågar är det att han som fixade min motor inte tyckte jag skulle slänga dit en kn-filter när jag ska byta förgasare. Han sa att; "varför har inte vm-förarna i cross detta om det nu är så bra?...." Jag antar att ett KN-filter släpper igenom mer "skit"... typ grus o damm som det finns en del av på en crossbana? ... Eller?
... jag säger alltså inte emot dig, utan jag undrar varför det är så mycket bättre....
//Magnus
Jadu vet faktist inte riktigt. I supermotard har dom ju det i rallycross ... ja i alla motorporter där dom har filter sitter kn. Sitter säkert i vissa vm crossar skulle jag tro. Om dom nu släpper igenom mer skräp vilket jag inte är säker på så skulle dom ju inte bry sig om det. Ev skiter dom i den sista kusen för att det är enkelt och billigt att byta skumfilter, Dom sätter ju bara dit nytt, står inte och tvättar.
hade jag kört vm skulle det suttit kn i maskinen eller inget alls typ myggnät.
om man byter ut orginal filter mot ett stort kn runt med insug från alla håll dvs ingen luftburk eller max sönderkapad LB. Ska det bli ca 3% bättre hk /nm rätt bestyckad för det nya filtret!! Det är bra pullver för liten peng!! 1,5 kusar kan det bli och det känns.