Ktm 640

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Boost... jag gillar verkligen din entusiasm när det kommer till att trycka ut några extra hästar ur en en-stånka. :tummenupp

Som vanligt drar det alltid iväg lite när du pratar och det är alltid lika kul att ställa en fråga. Nu frågade jag lite om krökarna och direkt kommer det svar om att ändra komp m.m. Underbart!! :D

All heder till dig!

Jag får se lite hur jag gör med krökarna. Vet inte riktigt var jag vill ha kraften. Jag tror jag föredrar innan 5000...

Har man en 640 kan man snacka om komp, krökar m.m. men det är en ordentlig förgasare som alltid borde vara prio 1.... Min åsikt iaf!

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
:yoparty
Nu var det kostnaden av grenrör vi snackade om, inte vilken del han ska byta för att få ut mer effekt.

Läs igen om du har svårt att förstå! :tummenupp

Jag har inte svårt att först, men jag uttryckte mina åsikter...
Personligen anser jag det är slöseri med pengar med nya krökar om man inte har modifierat något annat ....

Kanske är bling- faktorn viktig, men då tycker jag att gröna krökar är snyggare :yoparty

Själv kör jag med orginal krökar och modifierade orginal burkar.

Bifogat

• mcn1.JPG
    mcn1.JPG
    105.7 KB · Visningar: 93
Last edited:

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
hejsan!

har funderingar på och bygga om bakdelen på min 640 motard -05 hittade en tråd om det för några månader sen men har letat o letat men inte hittat den igen så de är möjligt att den försvunnit.. men undrar hur ni byggt om era? gärna lite bilder så man kan få inspiration.. tack på förhand..

AxxL

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
På tal om bakdelar, Lossade typ hela min bakdel idag för att byta till miniblinkers och upptäckte att jag älskade utseendet på den när den va strippad, nu till frågan finns det några korta utblås på marknaden som passa duke:n eller måste man modda några orginal :va, vill ju att dom slutar typ vid markeringen på bilderna...:)

Bifogat

• rediDiv 141-1.JPG
    rediDiv 141-1.JPG
    65.5 KB · Visningar: 93
  • Meck 017-1.jpg
    Meck 017-1.jpg
    189 KB · Visningar: 103
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Borde väl gå att köpa ett slipon till en "vanlig 640" och sedan korta upp fast du kanske vill ha dubbla dämpare, korta dom du har då?

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Ja vill ju ha 2st, men tror inte besitningsgubben skulle gilla dom :D så jag bör nog ha orginalen kvar...

Borde väl gå att köpa ett slipon till en "vanlig 640" och sedan korta upp fast du kanske vill ha dubbla dämpare, korta dom du har då?

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Satt och lekte lite med photoshop blev inte as bra men man ser ju skillnaden iaf, Så va tycker ni ska jag slå till undra om den går igenom bes:va

Ja vet jag skriver en massa just nu i denna tråd men va ska man göra när man inte kan köra... blev ju ett rim :D

Bifogat

• 3-2.jpg
    3-2.jpg
    172.3 KB · Visningar: 141
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Satt och lekte lite med powerpoint blev inte as bra men man ser ju skillnaden iaf, Så va tycker ni ska jag slå till undra om den går igenom bes:va

Ja vet jag skriver en massa just nu i denna tråd men va ska man göra när man inte kan köra... blev ju ett rim :D

Viper finns i vädigt kort vers typ max som du ritat..
www.locknersbilochmc.se säljer även dessa men tyvär hittar då inte jag dom på sidan?? ..Därimot har jag tagit kort på dom själv där. Måste leta!! Finns även bild på en kort viper i en tråd om slipon ktm 660 för några sidor sedan på SM forumet.
Hittade tråden!! Kolla en bit ner på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189172&highlight=slipon+ktm+660

Last edited:

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Nice!!!
Vipern va ju riktigt sjysta vill dock inte ha den lilla pipan på slutet, men de går kanske att åtgärda...:tummenupp

Viper finns i vädigt kort vers typ max som du ritat..
www.locknersbilochmc.se säljer även dessa men tyvär hittar då inte jag dom på sidan?? ..Därimot har jag tagit kort på dom själv där. Måste leta!! Finns även bild på en kort viper i en tråd om slipon ktm 660 för några sidor sedan på SM forumet.
Hittade tråden!! Kolla en bit ner på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189172&highlight=slipon+ktm+660

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Har en fråga om det går att fästa den, enligt mig, snyggare raka framstänkan på äldre modeller av KTM 640? Vad jag kan se finns den först på -04 och senare...
Vore bra att veta =)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har en fråga om det går att fästa den, enligt mig, snyggare raka framstänkan på äldre modeller av KTM 640? Vad jag kan se finns den först på -04 och senare...
Vore bra att veta =)
Vad är de för infästning på den nyare?

Till dom äldre är det ju 4 bult! :)

Krillelundgren

Förbjuden väg är oftas hårt sliten.
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
KTM 640 SM
Ställde själv denna fråga här...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=195199

Kolla länken jag postade. De dreven lär vara bra. Har inte beställt själv ännu dock.

Vilken drevning ska du köra? Tänker själv köra på 16-42 eller 16-45.

Vill beställa fråne en svensk sajt!! :)
Har inte funderat klart om vilket som passar mig, läser man runt så är det smaksak för vilket ändamål man har. Har 17/40 nu.
Har också funderat på 16/45. :gnissla

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vill beställa fråne en svensk sajt!! :)
Har inte funderat klart om vilket som passar mig, läser man runt så är det smaksak för vilket ändamål man har. Har 17/40 nu.
Har också funderat på 16/45. :gnissla

Karlström lär ju ha en del...
http://www.karlstrommotor.se/

Jag kör 17-45 nu, och det är rätt bra. Skulle inte vilja gå ner något bak, inte utan att gå ner fram iaf... Tror det blir lite bättre med 16-45 dock...

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tycker att 1:an är så lågt växlad. Förrut hade jag ett kugg mindre fram men nu kör jag med orginal. du får växla lite senare men den går bättre i fart.(användnings området för ettan minskar ju och då har du bara fyra användbara växlar kvar)

42/16 och 42/17 skiljer det 6%. effekten är nog mest psykologisk, det finns ju ett antal växlar att välja mellan :tummenupp

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag tycker att 1:an är så lågt växlad. Förrut hade jag ett kugg mindre fram men nu kör jag med orginal. du får växla lite senare men den går bättre i fart.(användnings området för ettan minskar ju och då har du bara fyra användbara växlar kvar)

42/16 och 42/17 skiljer det 6%. effekten är nog mest psykologisk, det finns ju ett antal växlar att välja mellan :tummenupp

Fast jag är rätt övertygad att man märker en skillnad.
6% är rätt mycket ändå.

Drevning är ju den fattiga mannens trim... :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras