Någon som har erfarenhet av att trimma lc4a motorn?
Är det värt pengarna eller ska man byta hoj istället?
Mycket trimningvänlig motor! Most bang 4 the pengar. Byta till fullflödesdämpare .vilken mod som hellst som har rakt rör igenom sig på minst 50mm.dvs dom flesta slipons. sedan bör man ju byta fugge! på dom äldre som har vacumfugge. Bäst för forsatt trimmning är mikuni hsr eller tn 42mm för effekter upp till 65hk och 45-48mm för mer hk. En 42a kan man köpa av min kompisare ny för 3100 eller 3200?????? men då bestyckar jag in den till ktm 640 eller vilken hoj som hellst och oplika trimmningsgrader, Ingen extra kostnad. Då får man gasaren inställd så nära det går optimalt vad jag kommit fram till.. Även axpumpen får sig en hemmlig modd och inställning som ska ge max svar, Axpumpen får man ju ställa tills man är nöjd!
www.locknersbilochmc.se
Efter detta kommer kn filter eller annat tygfilter, så stort det går att få i burken , sönderkapning av burken är oundviklig då, max öppen helt enkelt.
Portning rekomenderas..Ändrar ju inte registret.
på dom äldre som inte har h-flow toppen så tar portning bäst , men även H-flowtoppen får man ur minst 5%-8% med plastning (jag åtminstonde)
Och i med max högkompskolv som finns . 12-1 minst.
kam..
Jag rekomenderar ju alltid faktory eller tornado 2 när man har kostat på potning och komphöj. Då får man ett trevligt drag i hela registret.
Rallykammen kan ju vara bra om man endast vill byta kam...Blir ju starkare i mellanreg åtminstonde.
Om man sätter i allt jag sagt ovan kan man få ca 60-63hk 65+ nm under 7000v
Byter man dessutom till värre krökar far det iväg till 65+ på dom äldre 00-04 och minst 70hk på Hiflow topparna . OBS rätt inställt och Hutlöst bra portat , (Boost III portat)