Ktm 640

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Köping
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
Trasig cylinderfotspackning

Min cylinderfotspackning har gått sönder o man ser en bit som hänger ut.
DETTA EFTER 127 körde mil varav 107 mil var inkörning enligt boken med max 90-100 på mätaren :mad:

Är det bara jag som fått all otur i världen eller fler som fått liknande problem med sin 640 -05.a :confused:

Jag har fan spelat mera säckpipa än åkt hoj i sommar.. Fast jag vet inte hur en så ser ut ens :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min cylinderfotspackning har gått sönder o man ser en bit som hänger ut.
DETTA EFTER 127 körde mil varav 107 mil var inkörning enligt boken med max 90-100 på mätaren :mad:

Är det bara jag som fått all otur i världen eller fler som fått liknande problem med sin 640 -05.a :confused:

Jag har fan spelat mera säckpipa än åkt hoj i sommar.. Fast jag vet inte hur en så ser ut ens :va

De bytte tydligen ut cylinderfotspackningen på 2005!
 

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Köping
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
De bytte tydligen ut cylinderfotspackningen på 2005!

Hmm jag surfar runt lite o ser att fler just haft samma problem.. :mad: :mad:
Verkar som fler märken oxå bytte till papperspackning 2005.. Lösningen verkar vara att kasta på en 04.ans metallpackning istället :yoparty
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Var kan man tänkas hitta belägg fram och gummipackningar till där styret fäster i styrkronan? hojen är en 02a..
och det är ett brembo ok..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var kan man tänkas hitta belägg fram och gummipackningar till där styret fäster i styrkronan? hojen är en 02a..
och det är ett brembo ok..

Va fasen får ingen här som köper sin KTM beg med KTM väskan man får med när hojen är ny????

Gummibussningar: 564 01 040 000

Belägg om du nu ska ha det som står i KTM listan?

503 13 030 000
alt
503 13 030 100
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Va fasen får ingen här som köper sin KTM beg med KTM väskan man får med när hojen är ny????

Gummibussningar: 564 01 040 000

Belägg om du nu ska ha det som står i KTM listan?

503 13 030 000
alt
503 13 030 100

:tummenupp kanon tack!

nope inget sånt, däremot fick jag dåligt bakdäck klossar fram som e slut allmänt skitig hoj, fick även enorm körglädje, så det tog ut varandra:D
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jo då, det var det nog. Va ute å lekte lite:)

Själv satt man och vart avundsjuk vid busshållsplatsen. Istället för att ta hojen med frugan bakpå i 20 minuter fick man åka buss i över en timme. Men nu får jag snart tillbaks körkortet :D
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Hej
Ja funderar på och köpa en 640 -05 enbart för den är 10k billigare än 660/625 -05. Är det en sån jefla "tourer" som alla säger? Ska nästan enbart ha den till att åka till skolan och slanga med. Kommer ja bli besviken? Har åkte 125cc och 250 4t ett bra tag. Hur är den prestanda mässigt jämfört med en 625 -05? Viktskillnad ?
Tacksam för svar
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Hej
Ja funderar på och köpa en 640 -05 enbart för den är 10k billigare än 660/625 -05. Är det en sån jefla "tourer" som alla säger? Ska nästan enbart ha den till att åka till skolan och slanga med. Kommer ja bli besviken? Har åkte 125cc och 250 4t ett bra tag. Hur är den prestanda mässigt jämfört med en 625 -05? Viktskillnad ?
Tacksam för svar

640:n är tre kilo tyngre än 625. Du kan gå in och kolla på www.ktm.com och köra "model comparison"
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Det finns bara en viktig skillnad på 640 och 625 av dom nyare modellerna och det är förgasaren som är mycket bättre på 625. Annars är det bara kosmetiska skillnader såsom annat framlyse, instrumentering och sadel/tank som är lite större.
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Ska nästan enbart ha den till att åka till skolan och slanga med....

Den duger alldeles utmärkt till å slanga med, det är det enda jag gör med den...:D
Touringmaskin vet jag väl inte om man kan kalla den men det GÅR att åka en tur på ca 10mil utan att bli helt bortdomnad i :arsele
Jag har inte testat 625/660, men jag kan då rekomendera ett 640-köp, man har ruskit kul för förhållandevis lite stålars. Köp!
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Hur är den att få upp på arslet då? behöver den hjälp på 3an tex?

Med den drevningen som jag har (15-38) går det att gasa upp den på bakan på 3:an om man rycker lite i styret samtidigt. Står man på sadeln är det absolut inga problem att bara gasa upp den på 3:an:D :D

För det mesta gasar jag upp den på 2:an å växlar sen till 3:an eller 4:an, sen är det bara å åka.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag är spekulant på nån av modellern 625- 660 i runt 40-45 k klassen. Blir väl alltså års 02-04 nånstans. Kollade på en moddad 625:a kändes helt underbar i "cockpit", någorlunda smal över tanken och normalt tanklock / sadel.

640 av nyare års, infällt tanklock, jättelåg sadel och skitbred?????? Var ju en 640 jag hade tänkt köpa egentligen, men nu tappade jag suget helt. Är även äldre års av 640: in så?

660, normalt tanklock, liten å smidig digital hastighetsmätare???

Vad bör jag köpa om jag vill ha den hoj som är så lik en cross-hoj som möjligt. D.vs smal å fin.
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Det är väldigt inne och ligger väldigt mycket i tiden att säga att 640in är en tourer, speciellt om man har en annan typ av motard. Har även själv haft en Husa 650 och kan säga att gäller det slanga eller liknande, skulle jag välja 640 i alla lägen... Årsmodell -00 = 136 kilo sen blev de tyngre... Har en själv som går att plocka upp på 5an på Le Slang... Visst husan är lättare men inte så det är värt att serva 2 ggr i veckan, och heller inte veta om toppen ska rasa efter 500m... Jobbar just nu med att få till 625an för max hp. Kan säga att -00an mosar fortfarande på i samma klass...

(Ska bara ta skydd innan Husa ligan stenar mig)...

Hej
Ja funderar på och köpa en 640 -05 enbart för den är 10k billigare än 660/625 -05. Är det en sån jefla "tourer" som alla säger? Ska nästan enbart ha den till att åka till skolan och slanga med. Kommer ja bli besviken? Har åkte 125cc och 250 4t ett bra tag. Hur är den prestanda mässigt jämfört med en 625 -05? Viktskillnad ?
Tacksam för svar
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Det finns bara en viktig skillnad på 640 och 625 av dom nyare modellerna och det är förgasaren som är mycket bättre på 625. Annars är det bara kosmetiska skillnader såsom annat framlyse, instrumentering och sadel/tank som är lite större.

Enligt www.ktm.com så har dom lika stor tank och eftersom sitthöjden är exakt lika så gissar jag att det är samma sadel också? :va Lyset är annorlunda och instrumenteringen.

Jag är spekulant på nån av modellern 625- 660 i runt 40-45 k klassen. Blir väl alltså års 02-04 nånstans. Kollade på en moddad 625:a kändes helt underbar i "cockpit", någorlunda smal över tanken och normalt tanklock / sadel.

640 av nyare års, infällt tanklock, jättelåg sadel och skitbred?????? Var ju en 640 jag hade tänkt köpa egentligen, men nu tappade jag suget helt. Är även äldre års av 640: in så?

660, normalt tanklock, liten å smidig digital hastighetsmätare???

Vad bör jag köpa om jag vill ha den hoj som är så lik en cross-hoj som möjligt. D.vs smal å fin.

Som sagt tidigare. Tror KTM har hyffsad koll på sina hojar kanske inte som oss på sporthojforumet men ändå :tungan så gå in på deras sida och jämför.

Köp en crosshoj och bygg om den till motard om du vill ha den så lik som möjligt.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja någon får bekräfta men tror 2005 KTM640 hade 12 liters tank medan 2006 KTM 640 har 9 liters tank!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Enligt www.ktm.com så har dom lika stor tank och eftersom sitthöjden är exakt lika så gissar jag att det är samma sadel också? :va Lyset är annorlunda och instrumenteringen.



Som sagt tidigare. Tror KTM har hyffsad koll på sina hojar kanske inte som oss på sporthojforumet men ändå :tungan så gå in på deras sida och jämför.

Köp en crosshoj och bygg om den till motard om du vill ha den så lik som möjligt.

Nja, vill ju inte ha en renodlad race-motard, vill ju kunna åka gata också.

Är ju främst intresserad av de äldre årsmodellerna, vars kan man hitta info om dem tro?

Sen är ju frågan, i stora drag vad skiljer mellan 625- 640 - 660. Läste nånstans att 660:in inte hade mest effekt??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top