Ktm 640

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det är samma typ av ram på Supermoto 640 som Adventure 640 va? Tänkte om man ska ha tag på lite hasplåtar o grejjer.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
tja alla glada. Hur kinkiga är besiktningen med att man inte har någon belysning på reg.plåten?? Just nu sitter min plåt innanför bakhjulet, men den flyttas givetvis till det rätta stället vid besiktningen. Dock har jag ingen lampa över plåten...
Går den igenom om man har ktm's effekt-ljuddämpare, eller ska jag slänga på orginal?? ska förvisso inte besiktigas förrän i sommar, men bra att veta lite småsaker... nån som har nåt att säga om mina frågor??

cheers...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tja alla glada. Hur kinkiga är besiktningen med att man inte har någon belysning på reg.plåten?? Just nu sitter min plåt innanför bakhjulet, men den flyttas givetvis till det rätta stället vid besiktningen. Dock har jag ingen lampa över plåten...
Går den igenom om man har ktm's effekt-ljuddämpare, eller ska jag slänga på orginal?? ska förvisso inte besiktigas förrän i sommar, men bra att veta lite småsaker... nån som har nåt att säga om mina frågor??

cheers...


Ingen skyltbelysning = 2:a efterkontroll
Nja jag skulle sätta påorig för att vara på den säkra sidan.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ingen skyltbelysning = 2:a efterkontroll
Nja jag skulle sätta påorig för att vara på den säkra sidan.

damn it.. jaja då får jag väl lägga en lampa över skylten som riktas neråt då.. :)
Sen får man se vad dem säger om mitt hemmabygge... :D
 

MacDuke

Sugen på bus
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Här
Hoj
CB 600 Fighter
Hej gott folk!

Köpte en Duke II -03 i augusti i år och är helnöjd! Nu börjar tyvärr bakdäcket bli riktigt dåligt. Det sitter Michelin PP både fram och bak. Jag såg att mcdäckonline var riktigt billiga på Contiforce. Vad har ni för däck själva och vad rekommenderas? Jag har läst KTM:s rekommendationer och där fanns mycket att välja bland..... Vill gärna ha lite recensioner (väggrepp, livslängd mm) Gatdäck är av störst intresse!
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Hej gott folk!

Köpte en Duke II -03 i augusti i år och är helnöjd! Nu börjar tyvärr bakdäcket bli riktigt dåligt. Det sitter Michelin PP både fram och bak. Jag såg att mcdäckonline var riktigt billiga på Contiforce. Vad har ni för däck själva och vad rekommenderas? Jag har läst KTM:s rekommendationer och där fanns mycket att välja bland..... Vill gärna ha lite recensioner (väggrepp, livslängd mm) Gatdäck är av störst intresse!


Beror ju lite på hur och var du kör. Kör du mycke bana så är ju ett mjukare däck att föredra ex: metzeler sportec, har dina pilot power funkat så kan väl det vara ett alternativ att sätta på ett nytt om du kör mest gata. Beror ju lite på hur hårt man kör. Själv ska jag oxå byta bakdäck nu i dagarna och för min del blir det pilot road 2. Men jag är i gengäld en glad amatör:)
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag ska nu sätta ut min 18L tank på annons. Frågan är om den tanken passar 625,660 & Duke också. En snubbe som mailade mig trodde att den skulle passa hans Duke, men den borde väl passa 625 och 660 med?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag ska nu sätta ut min 18L tank på annons. Frågan är om den tanken passar 625,660 & Duke också. En snubbe som mailade mig trodde att den skulle passa hans Duke, men den borde väl passa 625 och 660 med?


Ja även om han har BST40 knasaren!

Fick på en 22 liters Acerbis tanken på min tidigare.

504ppxt.jpg
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
tanken

Jag ska nu sätta ut min 18L tank på annons. Frågan är om den tanken passar 625,660 & Duke också. En snubbe som mailade mig trodde att den skulle passa hans Duke, men den borde väl passa 625 och 660 med?

Jag är snubben som frågade på tanken... du behöver inte annonsera, -jag köper den om den ser bra ut
:tummenupp
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Har en kanske konstig fråga men undrar om det är någon som satt på acerbis rallybrush handtagskåpor på sin 640? Min fråga är egentligen om någon vet om det medföljande monteringskitet passar eller om man får beställa ett extra? Vad sitter det för styre på hojarna org?(har inte hojen här så kan inte kolla).

Hoppas nån vet!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Har en kanske konstig fråga men undrar om det är någon som satt på acerbis rallybrush handtagskåpor på sin 640? Min fråga är egentligen om någon vet om det medföljande monteringskitet passar eller om man får beställa ett extra? Vad sitter det för styre på hojarna org?(har inte hojen här så kan inte kolla).

Hoppas nån vet!

Det sitter ett Magura på min, tror det är original.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Beror ju lite på hur och var du kör. Kör du mycke bana så är ju ett mjukare däck att föredra ex: metzeler sportec, har dina pilot power funkat så kan väl det vara ett alternativ att sätta på ett nytt om du kör mest gata. Beror ju lite på hur hårt man kör. Själv ska jag oxå byta bakdäck nu i dagarna och för min del blir det pilot road 2. Men jag är i gengäld en glad amatör:)

Jag tänkte också prova Pilot road 2 bak. behövs nytt däck bak. Köpte hojjen ny i maj i år och nu har den rullat drygt 500 mil. Bakdäcket är blankt nu på mitten och jag har inte börnat nåt alls. Tycker det är lite dåligt. Borde väl hålla ett par mil till?
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Jag tänkte också prova Pilot road 2 bak. behövs nytt däck bak. Köpte hojjen ny i maj i år och nu har den rullat drygt 500 mil. Bakdäcket är blankt nu på mitten och jag har inte börnat nåt alls. Tycker det är lite dåligt. Borde väl hålla ett par mil till?

Satt det pilot power monterat från fabrik? Nej mer än 500 mil ska du nog inte räkna med, dom är duktiga på att slita bakdäck. mitt org monterade pirelli som förvisso är skräpdäck är slut nu o de har rullat 300 mil.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top