Ktm 640

Gick med
4 Sep 2004
Ort
Gbg
Hoj
OOJA
69 lät iallfal som några tusen för mycket.. Det såldes ju ut rätt många nya 625or (-06) för 64 ' förra året. Får du med slipon, lås och första servicen så är det ett ok pris.

Edit: Såg som du att det inte fanns så många 640 till låga priser. Kanske är priserna på väg upp. Har du kollat om det finns några på privatmarknaden?

Edit2: Sen är väl prestigen lite dyrare än vanliga 640n.

Skulle få med lås, första service och 2års garanti, vad tycks? ska jag slå till? Prestigen är snyggare(enligt mig, smaken e som baken) men inte så mycket dyrare.
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Hallå alla alla SH:are!

Jag ska efter ett par års uppehåll skaffa en ny hoj och har kolat runt lite. Jag kollade på en Ktm 640 06 prestige som hade gått 9 mil + 24 månaders garanti.Detta för 69.900 och ska försöka få med slip-on och lås i priset. Detta var hos en KTM återförsäljare.
Har kollat blocket men det är ockerpriser(tror jag) Någon som vet nypris på denna årsmodell??? när det begav sig och ÄR DET EN BRA AFFÄR?
Tacksam för snabba svar MVh/GIXXER

Tja jag köpte precis en KTM 640 -05 med 0 mil på mätaren jag fick med acra pipor samt 625 förgasare för 71 med full garanti osv. :yoparty
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Tjenare!

jag har en 640 sm -02 som svettas lite olja när jag är ute o kör.
ska man då prova med en olja som är mer trögflytande tex 10w-50,
ist för 15w-50 som är mer lättflytande?

vad använder ni för olja till era 640 or?
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjenare!

jag har en 640 sm -02 som svettas lite olja när jag är ute o kör.
ska man då prova med en olja som är mer trögflytande tex 10w-50,
ist för 15w-50 som är mer lättflytande?

vad använder ni för olja till era 640 or?

10w-50 är endast lite mindre trög när motorn är kall men det är inte det du har problem med eller hur utan när den är varm! Om den är mer lättflytlig så när det fukta mera! Var svettas det någonstans?
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
10w-50 är endast lite mindre trög när motorn är kall men det är inte det du har problem med eller hur utan när den är varm! Om den är mer lättflytlig så när det fukta mera! Var svettas det någonstans?

15w-50 köpte jag.

det är på den stora olje pluggen som det sitter någon droppe efter jag har kört en sväng. vet ej om det blir något om man bara låter den stå för jag har bara haft den i några dagar.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
15w-50 köpte jag.

det är på den stora olje pluggen som det sitter någon droppe efter jag har kört en sväng. vet ej om det blir något om man bara låter den stå för jag har bara haft den i några dagar.


Nej det ska inte vara någon droppe där, förmodligen har förra ägaren varit för lat & inte orkat byta kopparbricka därav fuktar det lite eller så har han inte dragit åt ordentligt men var försiktig när du drar så du inte dra för hårt!
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Nej det ska inte vara någon droppe där, förmodligen har förra ägaren varit för lat & inte orkat byta kopparbricka därav fuktar det lite eller så har han inte dragit åt ordentligt men var försiktig när du drar så du inte dra för hårt!

ja jag ska kolla det vid nästa olje byte.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
quick question... finns det vit plast till 640n? Framskärm och lyse vet jag... men hur är det med kylarvingar, bakskärm och plasten på sidorna? Vet att det finns till 525an, men har nog aldrig sett det till 640n... tänkte byta lite efter sommaren när jag kört sönder den plast jag har... :va ... och lacka fälgarna svarta så klart... :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
quick question... finns det vit plast till 640n? Framskärm och lyse vet jag... men hur är det med kylarvingar, bakskärm och plasten på sidorna? Vet att det finns till 525an, men har nog aldrig sett det till 640n... tänkte byta lite efter sommaren när jag kört sönder den plast jag har... :va ... och lacka fälgarna svarta så klart... :D
Har inte sett någon vit plast till just äldre LC4 än just till -05 & nyare. Har dock sett blå plast men dock i Tyskland men kommer inte ihåg företaget!
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Kalla mig slö som inte orkar leta men.....

Åtdragningsmoment, bakaxel KTM LC4 -05 ?
Åtdragningsmoment, framaxel KTM LC4 -05 ?

Tack på förhand.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Precis inhandlat mig ett stycke KTM 640 -04 (380 mil) idag. Övade lite krypkörning med den nu på kvällen, och så börjar den koka!? Fläkten gick inte igång heller.. Har kollat kylvattennivån, säkringarna.. Nån som har några tips? Känns inte så kul just nu :(
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Precis inhandlat mig ett stycke KTM 640 -04 (380 mil) idag. Övade lite krypkörning med den nu på kvällen, och så börjar den koka!? Fläkten gick inte igång heller.. Har kollat kylvattennivån, säkringarna.. Nån som har några tips? Känns inte så kul just nu :(

Varför inte koppla på 12v så vet du om den fungerar, vet ej vad termostaten är ställd på KTM. Kommer ihåg när jag hade en Yamaha TRX850 så började fläkten gå igång först när tempmätaren passerade 100 grader. KTM mår inte bra av att krypköra eller stå på tomgång.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Varför inte koppla på 12v så vet du om den fungerar, vet ej vad termostaten är ställd på KTM. Kommer ihåg när jag hade en Yamaha TRX850 så började fläkten gå igång först när tempmätaren passerade 100 grader. KTM mår inte bra av att krypköra eller stå på tomgång.

Funderar på om det inte bara var en händelse, kröp runt i 10-15 minuter i gassande sol. Stängde av den helt mitt i, o så började det sippra ut lite ur slangen efter en stund.. tror den blev rätt varm i det läget bara, men inte tillräckligt för att fläkten skulle gå igång. Fläkten har fungerat tidigare.. skulle den stått på tomgång ett tag kanske det inte hade hänt.. man blir nojig när man precis köpt den :)

edit: tempmätaren i instrumenteringen visade 70-100 grader (fjärde pinnen)och fläkten lär väl aldrig dra igång om inte tändningen är på dessutom..
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top