Ktm 640

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Shit. Vad fick du ge för framgaffeln? Är inte det galet dyrt?

jag struntade i den gaffeln.

har dock redan plockat hem en öhlinsgaffel till racemotarden som jag har gett totalt 5 lappar för när den är renoverad.

kom ju på det att skall det vara faktoly lacing med ktm så kan man inte köra bolins , då får man köra wp =). så det blir till att köpa andra fjädrar och lite shims till wpgaffeln , samt ny fjäder och en renovering till stötdämparen. så jag får den att gå som jag vill på gelleråsen.

nu ska jag bara ha tag på ett factoly lacing system och en faktoly kam så blir det österikisk umpa bumpa racing i finland i vår =) :D
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Behöver fixa ny packning till filterkåpan nere vid finfiltret.. är det något som man gör själv eller går det att få tag endast i den + kanske kopparpackningarna som ska sitta vid banjobulten där någonstans i stockholmsområdet?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Inte många som har öppet imorn :( Karlströms är enda ktm-verkstan inom stockholm va?

Ha såg nu att karlströms inte ligger i stockholm heller utan borta i sala. :rolleyes:
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Inte många som har öppet imorn :( Karlströms är enda ktm-verkstan inom stockholm va?

Ha såg nu att karlströms inte ligger i stockholm heller utan borta i sala. :rolleyes:

Ja, själv har jag ingen ktm butik i närheten så jag brukade beställa via nätet om jag skulle ha delar. Funkar smidigt, karlströms hemsida funkar bra :)
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Äckliga jävla :kulspruta kukbanjobult :finger :gnissla

Tyckte att det verkligen var på gränsen att behöva byta packningen så tänkte skita i det nu så jag kunde fylla på ny olja ikväll och få in hojen inomhus... sjävklart så bland det sista saker jag ska göra så går det åt helvete. Banjobulten som sitter vid filterkåpan gick av i två delar. Finns sånna att köpa på bygg-varu-hus tro eller är det en ktm-handlare som gäller där också? :brinnerup

Snacka om rolig lördagskväll idag..... :D

Var hittar man artikelnummer för reservdelar till en 640 egentligen?
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts.asp
Där har du sidan om du vill hitta art nr!

Bulten i sig kan du säkert hitta hos en firma som säljer hydralslangar och liknande :)

Drog du den så hårt?
Klart man är för stark för sitt eget bästa :D

Nää tror nog att den måste ha varit halvt pajko från början... man tycker ju att gängerna eller något borde gå sönder innan bulten går av i två delar :va Men som äcklig tur va klarade sig dem

Blev att beställa den + lite andra skruvar som ändå har vibreratsloss och ersatts med lite allt möjligt.. och packningen såklart.. var ju svinbillig. Tack för länken!
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Banjobultar är till för att gå av :D
Jag har några tvådelade i mitt garage. hehe
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har lite problem att få igång min hoj efter oljebyte. Den har stått still någon/några veckor och har ett halvtaskigt batteri...

Startmotorn orkar dra runt om jag har full-laddat batteri och batteriladdare påslagen. Men inte speciellt länge. Men det är så jävla innpå gränsen att hojen startar. Man hör hur den börjar tända en två/tre gånger men sen är det nått som klickar ganska högt till och den blir dör. Någon som vet om det där klicket är normalt?

Är det kanske lönt att börja träna kickteknik istället så man kan få igång den för att lufta ur så mitt oljebyte blir klart?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
oljan är bytt, fick dock stå still utan olja några dagar eftersom jag hade sönder banjobulten. Behöver bara lufta skiten så kan jag ställa in den för vintern. Full-laddat batteri men går inte igång helt ändå.

Kan tilläggas att "klicket" och startproblem hade jag sen innan också men nu vill den verkligen inte :gnissla
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kan tilläggas att "klicket" och startproblem hade jag sen innan också men nu vill den verkligen inte :gnissla
Det är alltså luftning av ramen du ska göra? Då behöver du ju inte ha igång hojen.

Annars om oljebytet är genomfört klart och den ändå inte startar med batteriladdaren på så är det något allvarligt fel!
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Får inte upp någon olja i ramen om jag enbart kör hojen på startmotorn. Hur kan jag göra för att fixa det? räcker det att stå och kicka lite långsamt bara så kommer den upp till slut? testade det med tändningen av och dekomphandtaget intryck men kom inget då heller...

Startproblemt är jag nästan helt säker på att det har med batteriet att göra.. jävla biltemaskit. Hade tänkt köpa nytt efter vintern.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Gick och skulle plocka bort tändhatten nyss.. men hur fan får man av skiten? Stod som ett frågetecken och försökte skruva/dra lite lätt. Behövs en tändstiftsnyckel för att få av tändstiftet också va? Tänkte kolla hur det ser ut eftersom den inte vill gå igång.

Börjar bli riktigt orolig varför hojen inte vill starta och undrar verkligen vad det där klicket som kommer när jag försöker starta. Skulle testa att spela in ljudet och då lät det plötsligt mycket värre så nu vågar jag inte röra skiten. Låter kanske som rassel i klippet men det är för att det klickade till som fan flera gånger. Förut så blev det bara ett "klick" och sen dog den. http://www.youtube.com/watch?v=PDI4j3-uDwg

Hört exakt samma ljud förut när jag råka gasa lite efter den startat och den var för kall. Då klickar det till med samma ljud en gång när den dör.

Man kanske borde investera i ett nytt batteri redan nu direkt även fast jag inte kommer köra något mer i år.

Och varför vill inte oljan pumpas upp? :huvet Har ju försökt starta den en del nu och på den tiden kan man ju tycka att den borde ha pumpats upp om det ska gå genom att bara köra hojen på startmotorn


FAAAn varför skulle man vara framme och pilla på skiten :6surkart
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
ja visst fan i helvete är det väl bulten på höger sida under styret och inte den som sitter på vänster med banjobult? Blev lite rädd nu att man kan ha gjort en sån miss...

Jag funderar på om jag kanske har fäst banjobulten vid det mindre filtret på något fel sätt? För det är väl slangen där ifrån som går upp till ramen? Ser ut som det i alla fall.


Men nu har jag blivit riktigt orolig varför den inte startar. Det var lite halvsvårt före oljebytet men det gick ju för fan i alla fall... Den liksom börjar precis tända men då jävlar börjar det klicka till en 3-5 gånger rätt högt och sen dör den. Fattar fan inte vad det är som låter.. väldigt osäker men jag tror att det är någonstans vid startmotorn som det låter.

Ska man kanske avmontera startmotorn och kolla hur den ser ut? Hur svårt är det egentligen? Har meckat av ett par på bilar förut och då är det pissenkelt i alla fall.

Och hur faaaan får man av tändhatten? Lyckas verkligen inte
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
ja visst fan i helvete är det väl bulten på höger sida under styret och inte den som sitter på vänster med banjobult? Blev lite rädd nu att man kan ha gjort en sån miss...

Jag funderar på om jag kanske har fäst banjobulten vid det mindre filtret på något fel sätt? För det är väl slangen där ifrån som går upp till ramen? Ser ut som det i alla fall.


Men nu har jag blivit riktigt orolig varför den inte startar. Det var lite halvsvårt före oljebytet men det gick ju för fan i alla fall... Den liksom börjar precis tända men då jävlar börjar det klicka till en 3-5 gånger rätt högt och sen dör den. Fattar fan inte vad det är som låter.. väldigt osäker men jag tror att det är någonstans vid startmotorn som det låter.

Ska man kanske avmontera startmotorn och kolla hur den ser ut? Hur svårt är det egentligen? Har meckat av ett par på bilar förut och då är det pissenkelt i alla fall.

Visst är det bulten på sidan av styret du ska släppa på. Tänk på att du måste köra motorn ett tag innan oljan kommer ut (längre än man tror första gången).

Du har inte lyckats gjort något med sladden till tändhatten när du försökt få loss den? Kolla så att den sitter i.

Varför prövar du inte att kicka igång hojen?



Och hur faaaan får man av tändhatten? Lyckas verkligen inte

Jag tar typ en polygrip och drar av tändhatten med. Den sitter rätt hårt och är svår att dra med enbart handkraft eftersom man får så dåligt fäste. Sen behövs även en tändstiftnyckel.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top