Ktm 640

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Har bestämt mig för att sälja hojen pga en delvis misslyckad fotoperation som gör att jag inte kan köra hoj på ett väldigt bra tag..

Ska man lägga ut den till försäljning nu eller ska man vänta tills i vår? Hojen i fråga är en ktm 640 "ombyggd" till 625 (2005).

/Andreas

Jag hade nog väntat om du inte är i desperat behov av pengar.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Har bestämt mig för att sälja hojen pga en delvis misslyckad fotoperation som gör att jag inte kan köra hoj på ett väldigt bra tag..

Ska man lägga ut den till försäljning nu eller ska man vänta tills i vår? Hojen i fråga är en ktm 640 "ombyggd" till 625 (2005).

/Andreas

Släng ut en annons du, det har vart nästan heldött hela sommaren på folk som är sugna på 640 -05......så varför vänta, tänk om det blir lika sommaren -11. Tur att man inte "måste sälja" då har man mått lite dåligt nu!

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Har upptäckt att det finns oljespår på handtagsskydden då det verkar ha läckt från kopplingen... Kan man säga vad det kan vara eller bara ett vanligt läckage?

Är detta vanligt? Antar att det bara är att riva kopplingshandtag och allt vid styret?

Känns nästan som den slirar lite på de höga växlarna??

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Verkar läcka där kolven pressas in....

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Då är det bara att handla renoveringskit till kopplingscylindern ty snart kommer den att tappa trycket. Börja med att plocka ner och rengöra och hoppas...

Har du något art. Nr? Eller nummer i verkstadsboken?

Tack!

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Ännu en nybliven 640 ägare ! En 2004 på 1200 mil. Endast kört den hem 10 mil motorväg i förra veckan. Sjukt vad man längtar till våren nu :)

Dock är man ju ingen större beundrare av baken innan faceliften kom 05.

Någon som köpt en sån här bakdel och monterat ? Riktigt sugen, men hade varit skoj om någon innan köpt så man har lite att gå på.

http://www.enduro-store.de/plastik/ktm/ktm---super-moto-race-led-heck.php

Mvh Stellan

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Någon som köpt en sån här bakdel och monterat ? Riktigt sugen, men hade varit skoj om någon innan köpt så man har lite att gå på.

Mvh Stellan

Den ser fin ut, du får lägga upp en bild om du köper en sån!

Jag är också nybliven ktm 640-ägare och jag undrar om någon har haft problem med baklampan? När jag köpte hojen så funkade inte baklampan, bromsljuset funkade fint och när jag tittade på lampan så var den yttersta glödtråden avbrunnen. Jag tänkte att det är bara att köpa en ny lampa och körde iväg till macken.

Satte i den nya lampan, men nu lyser den hela tiden istället. Det är dock samma glödtråd som innan var bromsljus som lyser, och när jag sätter i den gamla lampan så lyser den nu hela tiden. Mycket mysko, kan det ha blivit något fel för att jag körde utan lampa till macken?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den ser fin ut, du får lägga upp en bild om du köper en sån!

Jag är också nybliven ktm 640-ägare och jag undrar om någon har haft problem med baklampan? När jag köpte hojen så funkade inte baklampan, bromsljuset funkade fint och när jag tittade på lampan så var den yttersta glödtråden avbrunnen. Jag tänkte att det är bara att köpa en ny lampa och körde iväg till macken.

Satte i den nya lampan, men nu lyser den hela tiden istället. Det är dock samma glödtråd som innan var bromsljus som lyser, och när jag sätter i den gamla lampan så lyser den nu hela tiden. Mycket mysko, kan det ha blivit något fel för att jag körde utan lampa till macken?

Testa att montera lampan rätt så fungerar det.....

Du har vänt på den...

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
:) det trodde jag också först, men den passar bara på ett håll..piggarna på sidorna sitter ju på olika avstånd..hmm jag går ut och testar en gång till för säkerhets skull

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Ok nu har jag testat med den nya lampan igen och märkte då att båda glödtrådarna lyser. Stänger jag av ljuset med kontakten på styret lyser bromsljuset fortfarande. Måste vara någon av bromskontakterna som ligger på då va?

Konstigt att bromsljuset funkade som det skulle innan jag började pilla!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Halloj!

Vad är det för skillnad på KTM 640 SM och KTM 640 Prestige?

Svaret kanske finns i tråden men det är lite väl mycket att läsa igenom.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Halloj!

Lackad plast
Tankstorleken ?

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Hoj
KTM 660 -06
Ok nu har jag testat med den nya lampan igen och märkte då att båda glödtrådarna lyser. Stänger jag av ljuset med kontakten på styret lyser bromsljuset fortfarande. Måste vara någon av bromskontakterna som ligger på då va?

Konstigt att bromsljuset funkade som det skulle innan jag började pilla!

I våras började mitt bromsljus ligga på hela tiden, då var det microbrytaren i bromshandtaget som hade flyttat på sig någon en millimeter.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Halloj!

Svarta kåpor, Svarta fälgar, andra bakspeglar (Duke-versionen!?), kromad ljuddämpare.

Det är kosmetika, motorn är oförändrad.

cyko miko

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Yzf 1000
Ännu en nybliven 640 ägare ! En 2004 på 1200 mil. Endast kört den hem 10 mil motorväg i förra veckan. Sjukt vad man längtar till våren nu :)

Dock är man ju ingen större beundrare av baken innan faceliften kom 05.

Mvh Stellan

Jag är också sjukt nyfiken hur det blir så lägg upp en bild hur det blev sen!!!

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Blev nog sista turen med motardfälgarna idag, ganska halt i snön!

Tänkte smälla på ett par crossfälgar med dubbdäck, men det skiljer 2mm på bakaxelns tjocklek, min axel är 20mm och crossfälgens är 22mm.

Är det lättaste jag kan göra att byta hjullager? Har kollat och det finns lager att köpa med rätt ytterdiameter och 20mm innerdiameter.

Har aldrig tagit ut ett hjullager innan, men hittat guider med bilder osv, men en liten fråga, packboxen som sitter utanför lagret, är det skruvmejsel och våld som gäller eller? Känns som den ska gå sönder..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO