Ktm 640

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hade ju varit otroligt skönt om sliponet passar på mitt originala främre rör, men så bra är det nog inte. Så antar att jag får göra nåt mellanrör av nåt slag.

Vad går det bestyckade kalaset på till min förgasare ? 640 original vakumförgasare.

Mvh Stellan

Detta finns från Akrapovic och passar direkt på utan någon modifikation. KTM reservdelsnr är 57305079400
57305079400(1).jpg

Är ditt utan anslutningsrör? Jag skulle själv rekommendera LeoVince, bra kvalite och betydligt trevligare pris.

600kr kostar bestyckningskittet.

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Detta finns från Akrapovic och passar direkt på utan någon modifikation. KTM reservdelsnr är 57305079400
57305079400(1).jpg

Är ditt utan anslutningsrör? Jag skulle själv rekommendera LeoVince, bra kvalite och betydligt trevligare pris.

600kr kostar bestyckningskittet.

Stämmer bra det. Exakt ett sånt rör enligt säljaren. Sagt att jag ska ha det så det blir spännande att montera.

Ang bestyckningskittet så får jag avvakta, tyvärr har man mer än ett intresse och roliga intressen är sällan billigt :va

Återkommer ev framöver ang kittet så får vi se om det finns kvar.

Tack för tipsen hittils !

Mvh Stellan

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Till 640 har jag 2st överblivna KTM-Sommer kit och till 660 (FCR förgasaren) har jag ett eget kit som är kopia på JD. Det består av en omslipad nål och matchande munstycken.

Är det något som en Mikuni TMR41 skulle må bättre av? Har sökt runt lite efter typ JD-kits till den men verkar vara sjukt ovanlig förgasare jag har.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är det något som en Mikuni TMR41 skulle må bättre av? Har sökt runt lite efter typ JD-kits till den men verkar vara sjukt ovanlig förgasare jag har.

Nej de är för Mikuni BST. Har du en TMR41 är den troligtvis redan optimerad, för ytterligare optimering är det bromsbänk som gäller....

TMR41 är en vanlig uppgradering till LC4 i tyskland och säljs där färdigbestyckade i kitt.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nej de är för Mikuni BST. Har du en TMR41 är den troligtvis redan optimerad, för ytterligare optimering är det bromsbänk som gäller....

TMR41 är en vanlig uppgradering till LC4 i tyskland och säljs där färdigbestyckade i kitt.

Grym hjälp som vanligt, tack! :)

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Funderar på en 640 och undrar om det skiljer någe på vibrationer på de äldre modellerna och de nyare?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har kikat lite på 06 och tänkte om det skiljer mkt på dessa jämfört me runt 02?
Hur många generationer på Lc4 finns?, har väldigt dålig koll på ktm över lag.

03- = same same på motorfronten. Dubbelavgas kom 05
2003 Introducerades den senaste motorgenerationen som har flera uppgraderingar mot de tidigare. Toppen är märkt highflow och är bättre än de tidigare. Dessutom flera interna uppgraderingar.

1997-02 Nästan lika bra som de nyare motorerna

I möjligaste mån bör man hålla sig till motorer efter 2003. Motorer innan 1997 är betydligt sämre och vibrerar mer, dessutom finns inte alla delar tillgängliga...

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
03- = same same på motorfronten. Dubbelavgas kom 05
2003 Introducerades den senaste motorgenerationen som har flera uppgraderingar mot de tidigare. Toppen är märkt highflow och är bättre än de tidigare. Dessutom flera interna uppgraderingar.

1997-02 Nästan lika bra som de nyare motorerna

I möjligaste mån bör man hålla sig till motorer efter 2003. Motorer innan 1997 är betydligt sämre och vibrerar mer, dessutom finns inte alla delar tillgängliga...

okej, tack för bra svar!, så slänger in en till :)

Är det någon skillnad på prestanda mellan en vanlig och prestige eller bara färgerna? andra skillnader?

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Försäkring hos Bilsport MC

Tjena,

Tänkte försäkra genom Bilsport MC. Ni som har er hoj hos dem, hur gör ni om ni inte har garage/inlåsningsmöjligheter om nätterna på er hemort?

Själv bor jag i lägenhet och har inte tillgång till ett garage el. likn.

Tips? :näsblod

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tjena,

Tänkte försäkra genom Bilsport MC. Ni som har er hoj hos dem, hur gör ni om ni inte har garage/inlåsningsmöjligheter om nätterna på er hemort?

Själv bor jag i lägenhet och har inte tillgång till ett garage el. likn.

Tips? :näsblod

Bär upp cykeln i lägenheten det gör jag...

Fulförsäkra inte och lipa när den blir stulen. Motard parkerad på gatan är ingen bra ide och då förtjänar du hög stöldpremie. Annars är det bara phet ketting fastlåst i stolpe som gäller om du skall ha en rimlig chans att få behålla din cykel..

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle

Fulförsäkra inte och lipa när den blir stulen. Motard parkerad på gatan är ingen bra ide och då förtjänar du hög stöldpremie. Annars är det bara phet ketting fastlåst i stolpe som gäller om du skall ha en rimlig chans att få behålla din cykel..

Hehe, hon jag bor med uppskattar inte bensin- och oljedoften lika mycket som jag gör... :tungan

Får lösa det på något annat sätt... Inte motardsäsong än på ett tag.

Tack för snabbt svar!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj

Bär du upp hojen i lägenheten varje kväll? Fy fan vilka muckler du måste ha :yoparty

Föresten vad jag läst i de flesta försäkringsavtal så är det "riskerad högre självrisk" om du inte parkar den i garage på kvällarna. Ring och fråga rent hypotetiskt med dem om vad som skulle hända? ;)

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Min 640 gillar inte när det är kallt ute, det tar flera minuter på tomgång innan jag kan röra gasen utan att den dör. Nån som har tips på vad jag ska skruva på/ändra? Ventiler, tändstift eller förgasare?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Min 640 gillar inte när det är kallt ute, det tar flera minuter på tomgång innan jag kan röra gasen utan att den dör. Nån som har tips på vad jag ska skruva på/ändra? Ventiler, tändstift eller förgasare?

justera lite med luftskruven, -enklare än att byta munstycken.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024