Ktm 660

|HOOÐie|

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
KTM 660 SMC 2004
Köpt MC

aaaaa tjena alla!

Nu har man en 660 också i garaget:D :tummenupp

trodde inte denna dag skulle komma men det gjorde den..

bilder kommer strax

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
Från de ena till de tredje är de nån som vet va man få för straff om polisen ser en åka på bakhjulet? Bli de vårdslöshet i trafiken lr?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
LangSebben skrev:
2642502 Från de ena till de tredje är de nån som vet va man få för straff om polisen ser en åka på bakhjulet? Bli de vårdslöshet i trafiken lr?

Det blir det nog, men de kan inte bötfälla dig om du kör ifrån dem :fakta

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
LangSebben skrev:
2642593 Nej de är sant va bara lite nyfiken vad som skulle hända..

Förstod det.
Kan passa på att fråga vad polisen kan göra om man står vid ett rödlyse och när det slår om till grönt Vrider man på som satan och drar iväg.

Men man går inte på bakhjulet eller spinner med bakhjulet, det går bara väldigt fort upp till hastighetsbegränsningen. Kan snuten göra nått då?

Har själv gjort så framför 5 MC-snutar vid sveavägen :D

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2642627 Förstod det.
Kan passa på att fråga vad polisen kan göra om man står vid ett rödlyse och när det slår om till grönt Vrider man på som satan och drar iväg.

Men man går inte på bakhjulet eller spinner med bakhjulet, det går bara väldigt fort upp till hastighetsbegränsningen. Kan snuten göra nått då?

Har själv gjort så framför 5 MC-snutar vid sveavägen :D

Vad orolig du är för allt strypning o grejjer, bara köra ostrypt och säga till far din att den går som fan ändå ;)

Snuten gör nog inget om man accar lite snabbt för att sedan hålla hastigheten. Vi kan juh testa nu på våren att wheela förbi dem och se om dem gör nått :tuttar

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2643449 Vad orolig du är för allt strypning o grejjer, bara köra ostrypt och säga till far din att den går som fan ändå ;)

Snuten gör nog inget om man accar lite snabbt för att sedan hålla hastigheten. Vi kan juh testa nu på våren att wheela förbi dem och se om dem gör nått :tuttar

Far min har lång historia på två hjul så honom lurar man inte. Klart att vi ska dra många repor till våren.
Vi får samla ihop massa galningar med 660 i stockholm och dra ut i stan och terrorisera.
Vore fränt med typ 8 st som åker runt. Coolt om någon har eller kan låna en hjälmkamera :yoparty

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
NisseNutz skrev:
2643482 Far min har lång historia på två hjul så honom lurar man inte. Klart att vi ska dra många repor till våren.
Vi får samla ihop massa galningar med 660 i stockholm och dra ut i stan och terrorisera.
Vore fränt med typ 8 st som åker runt. Coolt om någon har eller kan låna en hjälmkamera :yoparty

på våra träffar var vi juh minst 8-10 pers var väl 17 nångång också :) Nästan enbart KTM!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Krille-666 skrev:
2643495 på våra träffar var vi juh minst 8-10 pers var väl 17 nångång också :) Nästan enbart KTM!

Fan va king! Vet ju inte riktigt hur träffarna ser ut då jag är ny på motard men de där låter helschyst. Du kommer defenitivt se mig där i vår. Vart, när samlas ni ungefär?

Om ni ändå förstår hur sugen jag är på att köra med motardgäng. Har åkt lite med olika sporthojsgäng men inte riktigt kännt mig som en i gänget pga enormt liten ... Ja, hoj ni som tänkte på annat :hihi Ska bli enormt skönt att byta upp sig :yoparty

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2643482 Far min har lång historia på två hjul så honom lurar man inte. Klart att vi ska dra många repor till våren.

Va fan duger inte 625:eek:r :fatta!
Jag ska banne mig visa dig till våren!!!! :D

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2643805 Va fan duger inte 625:eek:r :fatta!

Hehe ... jo visst! Dem flesta kommer nog åka om mig i vår oberoende cc :gnissla Ser verkligen fram emot motardterror i stockholm :yoparty

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Gnutten skrev:
2643805 Va fan duger inte 625:eek:r :fatta!

Det är inte lätt att hänga på i ditt tempo när du gasar på men det kommer nog gå bättre för mig nu när riktiga sulor kommer att sitta på :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2644665 Det är inte lätt att hänga på i ditt tempo när du gasar på men det kommer nog gå bättre för mig nu när riktiga sulor kommer att sitta på :tummenupp

Ääh lägg av, jag blev ju som bortblåst när vi körde på bulten senast. Det var nog enda ggn jag körde den detta år också men men!

He he btw jag höll nästa på att vinna en auktion på Ebay.de ett likadant system som du har fast den varianten för E-start. Hann inte lägga sista budet, det gick för 3800:-. Hallå där det är ju fusk om du ska fixa bra däck + att du är flugvikt om man jämför med mina 100kg så är det kanske bra att jag har lyckats hitta helsystem så min kam kommer till sin rätta men min vikt talar emot! :gnissla

Det blev mer gruskörningar för mig detta år än motardkörningar men då hinner man lära sig slajda på grus! :D

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Gnutten skrev:
2645033 Ääh lägg av, jag blev ju som bortblåst när vi körde på bulten senast. Det var nog enda ggn jag körde den detta år också men men!

Bortförklaringarna bara haglar....... :tungan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Andersj skrev:
2645222 Bortförklaringarna bara haglar....... :tungan

He he såklart, jag bor ju på Norrsidan och du har ju närmare till bulten! :D
Hittade en tank och sadel till hojen på Ebay som jag vann, men jag förlorade de två kylarparen inkl slangar som jag gärna velat ha, de gick för 380:- tillsammans!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Gnutten skrev:
2645253 He he såklart, jag bor ju på Norrsidan och du har ju närmare till bulten! :D
Hittade en tank och sadel till hojen på Ebay som jag vann, men jag förlorade de två kylarparen inkl slangar som jag gärna velat ha, de gick för 380:- tillsammans!

Jag får nästan känslan av att du har en till 625 i delar i garaget :D Auktions-junkie :tungan

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Jag funderar på att köpa en 660. Men är det nån speciell årsmodell man bör köpa eller akta sig för. Finns det vissa saker jag bör kolla upp på just en 660?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NisseNutz skrev:
2645285 Jag får nästan känslan av att du har en till 625 i delar i garaget :D Auktions-junkie :tungan

Du sätt på offroadhjul till våren så ska vi ta en tur kring sörmland du & jag så får vi se hur mkt du vågar ladda! :D

Kylarre är alltid bra att ha, däremot ang tanken så sålde jag min 12L + sadel för ett tag sedan men kommer över denna acerbis tank + sadel för knappt 700:- "definitivt mer än 9L än i orig" så är det bra när man tar grusturer på längre än 13mil! Lite sugen på hur ett Dukesystem skulle se ut på min med dubbla ljuddämpare!:tungan

Bazooka skrev:
2645355 Jag funderar på att köpa en 660. Men är det nån speciell årsmodell man bör köpa eller akta sig för. Finns det vissa saker jag bör kolla upp på just en 660?

Nja du kan ju välja en -04 så får du lite mer oljevolym + fläkt!
Inget speciellt förutom en del har problem med sina hydraulkoppligar alt lager i motorn eller hur Andersj! :D
Slår vad om att du enbart skyllde på andra saker bara för att kunna sätta i en rallykam i din!

Skulle lita mer på en riktig körjournal från ägaren själv än en stämpel i en sevicebok då du har iallafall bara 6mån på de äldre årsmodellerna!

Det du kan kolla ev efter det nedre stötdämparlagret vid länkaget för på min har det börjat glappa lite även om man kan trycka in fett! Det var någon här som råkade ut för trasigt termostathus som är i plast på dessa LC4! Kolla kylarvätskan då en del har en förmåga att låta hojen stå på tomgång innan de dra iväg resultat den kokar väldigt lätt!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...