Ktm 660

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
ahaaaa stämmer... ser det nu på sadeln... vilken lurifax som skriver att det är en 06:a Fult gjort.....

Det vart en varning för mig också. Har fått några bilder på mailen och där sitter plasten från 04 på hela hojen. Först trodde jag att den kanske passade rakt av.. Men så är det ju inte har jag kommit på nu i efterhand. Sånnt gillas inte!


Nu har jag hittat en schtekig 660 i Göteborg som det förhoppningsvis blir deal på till helgen. Såg nån gammelmotard i garaget igår och det avgjorde allting. Motard är bara SÅ schtekigt! Måste ju ha en!:drool
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Det vart en varning för mig också. Har fått några bilder på mailen och där sitter plasten från 04 på hela hojen. Först trodde jag att den kanske passade rakt av.. Men så är det ju inte har jag kommit på nu i efterhand. Sånnt gillas inte!


Nu har jag hittat en schtekig 660 i Göteborg som det förhoppningsvis blir deal på till helgen. Såg nån gammelmotard i garaget igår och det avgjorde allting. Motard är bara SÅ schtekigt! Måste ju ha en!:drool

Såg att Superbike säljer en 660!!:tummenupp

http://www.blocket.se/vi/16585727.htm?ca=15_s
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd

Jo jag såg den. Kanske blir en tur till Superbike i helgen.:)
Men jag har nog tänkt mig Göteborg på Söndag. Tråkigt då det mesta är stängt.. Men jag ska ju kolla en privathoj så det är ga chill.

Sen gillar jag 04an. Den är snygg.. Kan lätt säga att årsmodel är ga oviktig då båda är schtekiga!:)

Vad gör du på söndag förresten?
 

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Jo jag såg den. Kanske blir en tur till Superbike i helgen.:)
Men jag har nog tänkt mig Göteborg på Söndag. Tråkigt då det mesta är stängt.. Men jag ska ju kolla en privathoj så det är ga chill.

Sen gillar jag 04an. Den är snygg.. Kan lätt säga att årsmodel är ga oviktig då båda är schtekiga!:)

Vad gör du på söndag förresten?

Tjena, jag har en 660 till salu i fint orginal skick, men det kanske är lite långt att åka?? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=18020
 

NYSTA

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 1000rr -07, ktm 690 smc -11
En fråga till kunnigt KTM folk?

Va ute och körde på bakhjulet igår, när jag slår ner och tittar bakåt efter polarn så ser jag blårök och hojen dör. Vad har hänt?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Det har kommit olja från vevhusventilationen in i luftburken och sen in i förgasaren och sen genom cylindern och sen ut i auspuffen....:D
Ingen fara, kolla bara så att inte filtret blivit indränkt och att det är bra med olja kvar i motorn :tummenupp

Vanligt på dessa modeller, har samma problem själv.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
En fråga till kunnigt KTM folk?

Va ute och körde på bakhjulet igår, när jag slår ner och tittar bakåt efter polarn så ser jag blårök och hojen dör. Vad har hänt?

Svaret har du fått av Bananbosse redan. Om du har återkommande problem med att det ryker satan när du kör högt på bakhjulet så lägg en Petflaska i luftburken som du samlar upp oljan från vevhusventilationen i. Du kan även testa att köra med lite mindre olja i motorn om du har fyllt i till den övre skalan. Jag vet vissa 660 som hade rysliga problem med oljerök om oljenivån låg över mitten på fönstret.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Hej allihop!
Är det nån mer än jag som upplever att marknaden för Motard är fruktansvärt dålig just nu? Har haft ute min i över en månad och fått ett mail och ett sms, inget seriöst dock. Riktigt dåligt är det!
Är det bara jag eller har jag rätt i att marknaden går dåligt nu! Tycker ändå jag har ett konkuranskraftigt pris till de grejjer jag säljer!
http://www.blocket.se/vi/16175999.htm?ca=17_s
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej allihop!
Är det nån mer än jag som upplever att marknaden för Motard är fruktansvärt dålig just nu? Har haft ute min i över en månad och fått ett mail och ett sms, inget seriöst dock. Riktigt dåligt är det!
Är det bara jag eller har jag rätt i att marknaden går dåligt nu! Tycker ändå jag har ett konkuranskraftigt pris till de grejjer jag säljer!
http://www.blocket.se/vi/16175999.htm?ca=17_s

Nja kanske miltalet skrämmer en del även om det inte är någon fara sen kanske man skulle använda lite mindre text.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hej allihop!
Är det nån mer än jag som upplever att marknaden för Motard är fruktansvärt dålig just nu? Har haft ute min i över en månad och fått ett mail och ett sms, inget seriöst dock. Riktigt dåligt är det!
Är det bara jag eller har jag rätt i att marknaden går dåligt nu! Tycker ändå jag har ett konkuranskraftigt pris till de grejjer jag säljer!
http://www.blocket.se/vi/16175999.htm?ca=17_s

Har oxå märkt att finns mycket nu på beg marknaden och folk sänker sina priser,trots det svårt att bli av med sina hojar.
Folk vill väl ha det senaste och till bra pris.

Var själv sugen på en KTM 660 från början men när jag börja titta på priserna
50-65 tusen så kändes det mer motiverat att titta åt nyare. Hittade tillslut en KTM 690 SMC ,första beg på blocket för strax över 70 tusen. Då är valet ganska lätt att välja en hoj som är ny för i år och med miltal under 100 :tummenupp
 

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Hej allihop!
Är det nån mer än jag som upplever att marknaden för Motard är fruktansvärt dålig just nu? Har haft ute min i över en månad och fått ett mail och ett sms, inget seriöst dock. Riktigt dåligt är det!
Är det bara jag eller har jag rätt i att marknaden går dåligt nu! Tycker ändå jag har ett konkuranskraftigt pris till de grejjer jag säljer!
http://www.blocket.se/vi/16175999.htm?ca=17_s


Jag fick min 660 -06:a såld på blocket på minder än ett dygn! Jag tycker inte att jag fick ge bort den heller då jag satt ut den för 60k, helt orginal med 400mil och ett dåligt bakdäck. Kanske jag som hadde tur?

Edit: Du kanske inte ska skriva att den går bra "trots" sina 1500mil?
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hej allihop!
Är det nån mer än jag som upplever att marknaden för Motard är fruktansvärt dålig just nu? Har haft ute min i över en månad och fått ett mail och ett sms, inget seriöst dock. Riktigt dåligt är det!
Är det bara jag eller har jag rätt i att marknaden går dåligt nu! Tycker ändå jag har ett konkuranskraftigt pris till de grejjer jag säljer!
http://www.blocket.se/vi/16175999.htm?ca=17_s

Var ju ändå ett riktigt bra pris, så konstigt att du inte blir av med den. 1500mil är ju ingenting.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Var ju ändå ett riktigt bra pris, så konstigt att du inte blir av med den. 1500mil är ju ingenting.

På en LC4 så skulle jag nog påstå att 1500 mil är en del. Det är troligtvis inte långt borta till byte av väl valda lager i motorn. Jag skulle nog inte våga chansa så mycket längre. Ras kostar fläsk. Å andra sidan kostar ju inte en renovering så fasligt mycket, kan man göra det själv behöver det inte bli så många tusenlappar men det är klart att det är en värdesänkande faktor. Viktigt att påpeka är att det har funnits många LC4: or som gått flera tusen mil utan att öppnats så det behöver inte innebära ras.
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Jag va ute o åkte ca 2-3 timmar i lördags och hojen gick klockrent hela tiden, när ja sen skulle bromsa in vid ett rödljus mitt inne i stan så bara dog den. De kändes som att de va soppa torrt så ja rulla lugnt in till kanten, vred på reserven o börja kicka men skiten starta inte. Ja hade mer än halvtank.....:huvet


Nu har ja kollat lite o det finns ingen gnista alls, inget glapp i tändkabel eller liknande, har även provat med nytt stift. Någon som vart me om samma sak? Något som brukar pajja? Ja skulle gissa på att tändspolen har sagt upp sig:confused: men ja är inte så jevla insatt. Tacksam för lite svar:)
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag va ute o åkte ca 2-3 timmar i lördags och hojen gick klockrent hela tiden, när ja sen skulle bromsa in vid ett rödljus mitt inne i stan så bara dog den. De kändes som att de va soppa torrt så ja rulla lugnt in till kanten, vred på reserven o börja kicka men skiten starta inte. Ja hade mer än halvtank.....:huvet


Nu har ja kollat lite o det finns ingen gnista alls, inget glapp i tändkabel eller liknande, har även provat med nytt stift. Någon som vart me om samma sak? Något som brukar pajja? Ja skulle gissa på att tändspolen har sagt upp sig:confused: men ja är inte så jevla insatt. Tacksam för lite svar:)
Hände mig på min 625a en gång..tillslut så började den dö på tomgång.

Då var det tändhatten som hade sackat ihop, så det blev alldelles för stort motstånd i den och gnistan blev riktigt svag, men jag hade iaf någon..
Kan ju vara billigt/enkelt att testa det innan du ger dig på tändspolen:)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top