Ktm 660

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
ca 6700 fick jag där!hel/hel

det är ju inte så billigt för en offroad försäkring?

Nja, skulle inte heller kalla det speciellt billigt...
Får nog ringa runt lite verkar det som...

Har hört att Folksam ska vara bra.

Tack för tips :tummenupp
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
årets första tur

måste dela med mig om min lilla tur i dag. jag åkte hem till morsan och farsan där min älskling står vinter förvarad. det va väl runt 2 +grader ute lite kallt tyckte ja men det va snö och isfritt så ja va ju bara tvungen att ta väcka min ktm us sin vintersömn. den va lite svår startad men tillsist fick jag i gång den,lät den stå på tomgång en stund innan jag la i ettan och drog i väg............... hinner åka 15 meter sen går kedjelåset av!!!!:(
kedjan lindar in sig runt bakdrevet, som blir lite lagom snett fy faaaaaaaan säger ja.:huvet
men tur ändå att det hände nu och inte efter jag servat den och skulle ta första ''riktiga'' åkturen.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Var och hämtade min hoj från service idag, hann till och med ta en 20 meters repa..:yoparty

Kan verkligen rekommendera Hammarströms motor (mcsport arlanda).
Trevlig kille som verkade ha riktigt bra kolla på bitarna, gick igenom hojen och ringde och frågade om vad som behövde göras och berättade vad det skulle kosta innan han gjorde det...
När vi skulle hämta min och lämna polarns hoj så vart vi lite sena och då stannade han kvar och väntade en halvtimme extra efter stängning..:tummenupp

Förutom 1000-mila service så kollade han ventilerna, bytte tändstift + tändhatt och gjorde rent förgasaren så nu är det nästan som att kicka igång en DT!

Nu ska jag bara få till bakdelen så det blir snyggt och besiktningsbart så ställer jag på sen!
Nästa helg SKA det gasas utav bara helvete!!!

Jag fick billigast försäkring på Trygg Hansa i år, ca 6200 hel/hel 28 år, Stockholm.
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
måste dela med mig om min lilla tur i dag. jag åkte hem till morsan och farsan där min älskling står vinter förvarad. det va väl runt 2 +grader ute lite kallt tyckte ja men det va snö och isfritt så ja va ju bara tvungen att ta väcka min ktm us sin vintersömn. den va lite svår startad men tillsist fick jag i gång den,lät den stå på tomgång en stund innan jag la i ettan och drog i väg............... hinner åka 15 meter sen går kedjelåset av!!!!:(
kedjan lindar in sig runt bakdrevet, som blir lite lagom snett fy faaaaaaaan säger ja.:huvet
men tur ändå att det hände nu och inte efter jag servat den och skulle ta första ''riktiga'' åkturen.

ah shit va tråkigt :(
aja lite tur ändå som sagt.. inte så kul när det händer på slangen i hundra blås :p
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
ah shit va tråkigt :(
aja lite tur ändå som sagt.. inte så kul när det händer på slangen i hundra blås :p


ne hellre nu än när våren e närmre.
ska jag köpa nytt drivpaket eller räcker det med ett nytt kedje lås för jag har ett nytt bak drev ligger. kanske lika bra att byta hela drivpaket?:confused:
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
ne hellre nu än när våren e närmre.
ska jag köpa nytt drivpaket eller räcker det med ett nytt kedje lås för jag har ett nytt bak drev ligger. kanske lika bra att byta hela drivpaket?:confused:

Byt inte bara ena, byt hela paketet när du ändå är igång.

Och nu till mitt lilla "slarv".

Servade hojen i helgen och trodde minnet fungerade men det gjorde det inte. Fyllde motorn med 1.2l istället för 1.3 och ramen med 0.8 istället för 0.6. Men vad spelar det för roll egentligen? Allt blandas ihop iaf?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Byt inte bara ena, byt hela paketet när du ändå är igång.

Och nu till mitt lilla "slarv".

Servade hojen i helgen och trodde minnet fungerade men det gjorde det inte. Fyllde motorn med 1.2l istället för 1.3 och ramen med 0.8 istället för 0.6. Men vad spelar det för roll egentligen? Allt blandas ihop iaf?

aa exakt...kolla på glashålet så att det inte finns för mkt olja i motorn bara..jag tror även att motorn spottar ut överflödig olja!
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Såja.

Efter nästan 3 månader utan att ha kört en meter så kom ett bra tillfälle igår.
Solen sken (delvis), vägarna var mestadels torra (lite, lite snö på några småvägar, och MASSOR med grus överallt) och 2 kompisar med motard var också körsugna.

Igång kickade vi och iväg körde vi. Efter drygt 10min körning hör jag hur det smäller till baki och hur det rycker till lite i hojen. Tänkte direkt att kedjan farit på något sätt, och vänder mig reflexmässigt om för att titta bakåt. Ser då hur något svart med kablar i flyger ut mot skogen. Börjar då fundera hur i hela friden min blinkers flugit iväg?

Stannar, ställer hojen på stödet och går bak...

Då ser jag hur hela min bakdel (som jag byggde i vintras och varit så nöjd med då den blev riktigt snygg) hängde i kablarna till bakljuset. Då hade metallen vibrerat av (typ 5cm) och hela skiten fallit ner, studsat i bakhjulet, upp i högra Akraburken och sedan blivit hängande. Båda blinkerserna trasiga, nummerplåten bucklig (den var visserligen trasig sen innan och skulle ändå bytas i vår) och ett litet märke i Akraburken. :mad:

Nåväl, blinkerserna var ju inte särskilt dyra, dock hade jag lagt ner en del tid på att bygga hela skiten. Så nu blir det att låta en kompis som har tillgång till fräsar och andra metallbearbetningsmaskiner bygga en ny åt mig har jag tänkt. Blir version 3 då, och förhoppningsvis ska väl den bli lite mera långvarig. (Version 1 var en besiktningsversion)

Hursomhelst så tänkte jag inte låta det förstöra vår kördag, så jag dumpade hållaren hemma i lägenhet och åkte vidare, utan vare sig bromsljus, blinkers eller nummerplåt. Huligan kände jag mig som, men vad gör man inte för att få stilla abstinensen! :yoparty
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Hursomhelst så tänkte jag inte låta det förstöra vår kördag, så jag dumpade hållaren hemma i lägenhet och åkte vidare, utan vare sig bromsljus, blinkers eller nummerplåt. Huligan kände jag mig som, men vad gör man inte för att få stilla abstinensen! :yoparty

förstår dig..min hoj är i racing utförande nu:yoparty slicks däck, alla elprylar borttagna...och ja paaaalllar verkligen inte montera tillbaka allt..men man måste fan pallar inte åka på böter..

En fråga bara: Är det kallt o köra nu? Och hur är det med värmen i däcket, får man bra grepp?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
förstår dig..min hoj är i racing utförande nu:yoparty slicks däck, alla elprylar borttagna...och ja paaaalllar verkligen inte montera tillbaka allt..men man måste fan pallar inte åka på böter..

En fråga bara: Är det kallt o köra nu? Och hur är det med värmen i däcket, får man bra grepp?
Körde att par mil idag, kallt så in i helvete om händerna..
Men greppet duger, iom att de inte va något vatten på vägarna så blev däcket ändå ganska varmt..tillskillnad från sist, 1 grad och regn. Spann fann bara man nuddade gasen:gnissla
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
aa då var det dags för min riktiga tur med min nya hoj, som jag köpte för några veckor sedan. Men efter jag tagit en tur och stannade för att tanka så såg jag något skumt mönster på bakdäcket. Misstänker att det är kedjan som ligger emot. Lägger upp en bild på det här nere. Är däcket för brett (160/60) eller vad kan det annars bero på? Och är det "kör dugligt" eller farligt att fortsätta köra med?

F*n att jag inte såg det när jag köpte den:(

 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
aa då var det dags för min riktiga tur med min nya hoj, som jag köpte för några veckor sedan. Men efter jag tagit en tur och stannade för att tanka så såg jag något skumt mönster på bakdäcket. Misstänker att det är kedjan som ligger emot. Lägger upp en bild på det här nere. Är däcket för brett (160/60) eller vad kan det annars bero på? Och är det "kör dugligt" eller farligt att fortsätta köra med?

F*n att jag inte såg det när jag köpte den:(


du behöver inte oroa dig...ja körde typ 100mil me ett slicksdäck där kedjan tog i kanten..ja kunde fortsatt köra om däcket inte var slut..
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top