Ktm 660

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Vad kör ni med för oljefilter i era hojjar? själv har jag alltid varit lite petig o alltid kört med original.
Har dock hört att HiFlo filtren ska vara typ desamma som original, i alla fall inte sämre. stämmer detta eller bör man fortsätta med original filter?
Anledningen till att jag frågar är att det finns ingen här i Norrköping som säljer KTM prylar så måste skicka efter det om man vill ha dessa original grejjor.

Tacksam för svar! :D
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Stulen!

Då var det polarens tur. Stulen KTM 660 - 05. Helt original med rensade och uppborrade dämpare. Färgen är orange och regnumret är FHN268. Vart tar alla stulna hojar vägen? Vart finns marknaden för dom? Visst är det attraktivt med delar men jag tycker det stjäls sjukt många KTM. Marknaden borde bli mättad.
Stals på Lidingö natten till onsdag. Enbart trafikförsäkrad så det var en skön smäll för honom.
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Tappade växelpinnen när jag var ute igår, lyckades peta i tvåan och köra nån mil i 40 innan polarn kom med en skruv.
Kollade igenom hojen lite snabbt när jag kom hem, shit vad allt sitter löst!!
Jävla skrammelhoj, blir till att efterdra alla skruvar idag..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tappade växelpinnen när jag var ute igår, lyckades peta i tvåan och köra nån mil i 40 innan polarn kom med en skruv.
Kollade igenom hojen lite snabbt när jag kom hem, shit vad allt sitter löst!!
Jävla skrammelhoj, blir till att efterdra alla skruvar idag..

Loctite är din bästa vän när du kör motard :)
 

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Jaa nu är det problem med hojjen igen! Det är tomgången som inte fungerar. Felet kommer efter hojjen blivit varm då rusar den som fan på tomgången! Det går att släppa upp kopplingen med växel ioch få ner varven och då är tomgången bra men den börjar varva igen efter ca 10-20 sekunder. Låter/varvar precis som när man startar med choke.

Vad kan det vara för fel? Har ju precis fått tillbaka hojjen efter kolv o ramlagerbyte och det är efter det felet har uppstått. Tittade själv ifall dom har missat nånting runt förgasaren + att jag har spraya startgas överallt men hittar då inga läckor eller fel. Det enda jag såg var att dekompwiren var alldeles för spänd så armen gick inte tillbaka. Det fixade jag men tomgången var lika.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Tjenare grabbar.
Nu har jag äntligen fått tillbaka min bil iaf. Fick ett samtal från Polisen i tisdags morse om att den hade hittats och bärgats till en Lackfirma i Täby. Åkte dit idag och lyckades få igång den med starthjälp.
De hade slagit sönder högra bakre sidoruta, brutit sönder tändningslåset till oigenkännlighet, stulit stereon och basen, stulit mitt bluetoothheadset (men lämnat fjärren till stereon...?), tagit gallret till vänster dörrhögtalare (?), min födelsedagspresent som jag nyss köpt och skulle ge min kompis samt säkert lite annat smått och gott som jag inte saknar än.
Sen hade de lämnat en kökskniv från Jula samt en cigarett. Och en tom dunk Shellolja, för jag känner inte igen den.

Funderar om man skulle lyckas lyfta fingeravtryck från kniven och att tjuven av en slump skulle finnas i databasen, men jag gissar att Polisens vilja att göra det är obefintlig. De vill väl ta fast någon som kör hoj med miniblinkers...

Intressant är, att första gången bilen hittades (med tjuven fortfarande där, hojen kvar på flaket och inget stulet än) så gjorde Polisen inget annat än att kontakta bärgare, som 4h senare (!) ringer och frågar om den ska bärgas. Denna gång hade den bärgats direkt, utan någon som helst koll med mig först.

Ska utreda om jag kan ge Polisen en känga på något sätt, om de får ett larm om pågående brott när min bil (som jag anmält stulen 2h tidigare) är hittad så kan de ju fan göra något åt det. Har de inga enheter lediga kan de ju åtminstone ringa mig! Nej, fy fan vad missnöjd jag är med Polisens agerande. Glad över att ha fått tillbaka bilen dock.
 

xever

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Skånes Fagerhult (HBG)
Hoj
Kawasaki Ninja 636, Husaberg 650
Tjena skulle behöva en svänghjulsavdragare? har letat över allt och blivit nrckad att låna. ngn som har en liggandes som man kan köpa hyra? byggest står stilla utan den! restad från fabrik. snällla hjälp mig :(
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Tjena skulle behöva en svänghjulsavdragare? har letat över allt och blivit nrckad att låna. ngn som har en liggandes som man kan köpa hyra? byggest står stilla utan den! restad från fabrik. snällla hjälp mig :(

Jag har en liggandes men inte till en lc4, men det kanske går ändå? tyvärr så är jag i usa, så ja kan skicka den den om 3v tidigast tyvärr :/
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ja det får nog fan bli så, ska köra en meckardag nu i helgen, kleta loctite och efterdra allting, kanske tvätta bort all olja också, packade om den i våras, höll ett tag men nu läcker den som ett såll igen...:huvet

Jag loctitar allt :)

Det ska va olja över motorn det är racing :D
 

wix

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
norrtälje
Hoj
ktm 660 -04
hej hej, funderar lite på att byta upp mig från min slöa ttr :p
en ttr är ju en evighetsmaskin o kräver knappt nån service alls men hur är de då med en 660? bortsett från de vanliga olja,filter o ställa ventiler.
hur långt kan man tänka sig köra utan att byta kolv,ramlager osv?
de lär bli en -04 och i princip alla har passerat 1000mil, blir de bara att åka hem o skruva då ? plånboken kommer va ganska så tom så skulle hellst vilja slippa de :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
hej hej, funderar lite på att byta upp mig från min slöa ttr :p
en ttr är ju en evighetsmaskin o kräver knappt nån service alls men hur är de då med en 660? bortsett från de vanliga olja,filter o ställa ventiler.
hur långt kan man tänka sig köra utan att byta kolv,ramlager osv?
de lär bli en -04 och i princip alla har passerat 1000mil, blir de bara att åka hem o skruva då ? plånboken kommer va ganska så tom så skulle hellst vilja slippa de :p

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=31000 kanske piska några 660 istället?:rolleyes:
 

ezs

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Norge
Hoj
KTM 660 03
Hello. I just mounted akrapovic on my 03 660, and noticed that the clearing from the "y" manifold to the cylinder is as little as 1mm, this cant be good? anyone experienced the same? I would expect a akrapovic to fit right on without any problems.. ? oh, and yes, its the 57305007300, not the one for 640, I have tried that one too, and it has closely 1cm clearing to the cylinder, wich is alot more, allthough it was scratching my carburattor so i had to change :\

love from norway!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hello. I just mounted akrapovic on my 03 660, and noticed that the clearing from the "y" manifold to the cylinder is as little as 1mm, this cant be good? anyone experienced the same? I would expect a akrapovic to fit right on without any problems.. ? oh, and yes, its the 57305007300, not the one for 640, I have tried that one too, and it has closely 1cm clearing to the cylinder, wich is alot more, allthough it was scratching my carburattor so i had to change :\

love from norway!

I have a 625SXC -04 with the same Acra and I have not more than 2mm maybe 3mm.
 

Bifogat

  • CIMG2459.jpg
    CIMG2459.jpg
    184.3 KB · Visningar: 97

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Hur kan en bra drevning för stunting med en 660 se ut? hört att 16-52 kunde va skapligt men har aldrig testat. någon som har testat eller känner till nåt bättre?
tacksam för svar :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur kan en bra drevning för stunting med en 660 se ut? hört att 16-52 kunde va skapligt men har aldrig testat. någon som har testat eller känner till nåt bättre?
tacksam för svar :)

Shit kommer man knappt kunna hålla 110 km/h? :rolleyes:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har två kugg mindre fram, borde alltså vara 15/40 då och det passar mig utmärkt. Gillar att jag får upp den lätt på trean och jag åker inte touring med den heller.

Passar även bra när man glider fram sakta eftersom 660n inte gillar allt för låga varvtal på motorn.

Men jag är nog ensammen om att gilla den utväxlingen om man läser resten av denna tråd.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag ska besiktiga min 660 årsmodell 04a och jag saknar orginal ljuddämpare. Den tidigare ägaren har fortfarande kvar den och jag får inte tag på han. Är det någon här som kan låna mig en orginalljuddämpare så att jag kan besiktiga min hoj? Jag bor mitt inne i stockholm
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top