Tjenare grabbar.
Nu har jag äntligen fått tillbaka min bil iaf. Fick ett samtal från Polisen i tisdags morse om att den hade hittats och bärgats till en Lackfirma i Täby. Åkte dit idag och lyckades få igång den med starthjälp.
De hade slagit sönder högra bakre sidoruta, brutit sönder tändningslåset till oigenkännlighet, stulit stereon och basen, stulit mitt bluetoothheadset (men lämnat fjärren till stereon...?), tagit gallret till vänster dörrhögtalare (?), min födelsedagspresent som jag nyss köpt och skulle ge min kompis samt säkert lite annat smått och gott som jag inte saknar än.
Sen hade de lämnat en kökskniv från Jula samt en cigarett. Och en tom dunk Shellolja, för jag känner inte igen den.
Funderar om man skulle lyckas lyfta fingeravtryck från kniven och att tjuven av en slump skulle finnas i databasen, men jag gissar att Polisens vilja att göra det är obefintlig. De vill väl ta fast någon som kör hoj med miniblinkers...
Intressant är, att första gången bilen hittades (med tjuven fortfarande där, hojen kvar på flaket och inget stulet än) så gjorde Polisen inget annat än att kontakta bärgare, som 4h senare (!) ringer och frågar om den ska bärgas. Denna gång hade den bärgats direkt, utan någon som helst koll med mig först.
Ska utreda om jag kan ge Polisen en känga på något sätt, om de får ett larm om pågående brott när min bil (som jag anmält stulen 2h tidigare) är hittad så kan de ju fan göra något åt det. Har de inga enheter lediga kan de ju åtminstone ringa mig! Nej, fy fan vad missnöjd jag är med Polisens agerande. Glad över att ha fått tillbaka bilen dock.