KTM 690 Smc 2008

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Hur mycket har ni slantat för er svarta plast och vart ifrån har ni beställt?

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
Se där ja...jag väntar fortfarande på mina svarta :( Allt är dock beställt :tummenupp

Är du redan kvar?
Trodde du i staterna å letade Harely butiker:D
Btw.... Har fått alubitarna nu också, ska prova hur de går:tummenupp

De bakades in i hojköpet men sisådär 2000 spänn tror jag, däromkring iaf:)

Last edited:

Socrates

Guest
Är du redan kvar?
Trodde du i staterna å letade Harely butiker:D
Btw.... Har fått alubitarna nu också, ska prova hur de går:tummenupp

Ha ha, det är nästa vecka jag ska rota i butikerna. Så jag kommer la hem Harley-frälst...eller inte :D

Ahh, hoppas det blir bra med första biten direkt då :yoparty

Har inte fått priset på sista plastbiten...men jag gissar på att det landar kring 1500-1600kr totalt för att byta all orange plast till svart. Dekalset kostar 820kr

Har beställt av en handlare här i stan.

Last edited:

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
Å såhär blev resultatet........:tummenupp

Bifogat

• SMC Black.jpg
    SMC Black.jpg
    35 KB · Visningar: 464

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Å såhär blev resultatet........:tummenupp

Snyggt:yoparty

Ska du fixa med baken oxå?

Vad tycker du om hojen annars, går den bra? För hög? Dålig svängradie? Några som påpekat detta iallafall........

Last edited:

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
Snyggt:yoparty

Ska du fixa med baken oxå?

Vad tycker du om hojen annars, går den bra? För hög? Dålig svängradie? Några som påpekat detta iallafall........

Tackar:)

Ja jag har precis fått lite alubitar som jag bad en bekant bocka till..... Tror de kan bli rätt bra, kommer använda orginal hål å skruv men får bort de som hänger ner halvvägs till marken:tummenupp

Ja att den går bra ja, den går fiiiiint. Taskig svängradie är det tyvärr men körglädjen väger upp det:D Annars har jag inget ont att säga om den, bara hunnit med 65mil ännu men tror jag kommer ha ett fett leende hela sommaren.... Jag är 184 lång å polarn är 169"kort" å ingen av oss har några problem med höjden. Den är grymt välbalanserad också...

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Har precis beställt en 690 SMC. Hoppas verkligen att den är lika rolig och körglad som min gamla 660.

Ni som redan har fått den. Hur långt ska man köra för inkörning? Har ni kollat runt någonting på försäkringar?

Last edited:

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
:huvet
Har precis beställt en 690 SMC. Hoppas verkligen att den är lika rolig och körglad som min gamla 660.

Ni som redan har fått den. Hur långt ska man köra för inkörning? Har ni kollat runt någonting på försäkringar?

Första 100 milen hålla sig under 6000rpm enligt serviceboken men de är svårt:D
Bilsport mc specialförsäkringar, Offroadförsäkring..... Jag betalar 6500/år hel... 27 år i lägenhet.
jämfört med trygg hansa 3100/månaden:huvet

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
:huvet

Bilsport mc specialförsäkringar, Offroadförsäkring..... Jag betalar 6500/år hel... 27 år i lägenhet.

Ett tips är att skippa servicboken och gasa ut...

En "liten" text där det står hur man kör in en ny motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Tjusigt Funky med svarta "kläder" på hojen :tummenupp

Nu börjar här trilla in lite bilder,omdömme osv :)

Svängradien lite dålig säger ni,går den inte att justera något med skruvarna som sitter på vardera sida i rammen vid styret?
Eller det kommer ta emot i annat om de justeras in för väl?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550

Kan tänka mig att det är grymt svårt att hålla sig :tungan

Det är hög självrisk på stöld för den försäkringen. När min 660 blev stulen så lät försäkringskillen inte särskillt förvånad. Bara i Uppsala försvann 3-4 motarder inom 1 vecka! Tål att tänkas på.

RoxTeddy

http://www.motard.se
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R-12
Tjusigt Funky med svarta "kläder" på hojen :tummenupp

Nu börjar här trilla in lite bilder,omdömme osv :)

Svängradien lite dålig säger ni,går den inte att justera något med skruvarna som sitter på vardera sida i rammen vid styret?
Eller det kommer ta emot i annat om de justeras in för väl?

Man kan justera det lite grann, mer på vänster sida än höger sida. På högersida är det lite plast som tar i till slut. Med styrstoppen justerade blir svängradien bättre men inte helt normal. Som tur är så är det inte så ofta man märker av det. En annan positiv sak är att man blir en j*vel på crossvängar där man bara vrider runt hojen 180 grader med fullt fräs på bakhjulet....funkar på asfalt åxå bara man vågar :)

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Tackar:)

Ja jag har precis fått lite alubitar som jag bad en bekant bocka till..... Tror de kan bli rätt bra, kommer använda orginal hål å skruv men får bort de som hänger ner halvvägs till marken:tummenupp

Väntar med spänning på lite bilder på detta.
Gärna en hel bildserie, hur du gör:tummenupp
Styling for Dummies:rolleyes:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Och just Mototune är den absoluta sanningen när det gäller inkörning?

svar helt klart JA!! har praktiserat den inkörningen i 10år nu och har flera bevis på att det är sant det motoman påstår ..Bästa ex cooler här på forumet köpte en blåny 660, och naturligtvist så kördes den in alla motoman. Så förvånad som cooler blev efter 200-300 mil ... Tändstiftet såg ut som nytt dvs tagt ur kartong!! kollade man ner i tändstiftshålet på kolvtoppen fanns inget sot ens helt blankt!!? Och den maskinen gick stenbra! Dom första 50-100 milen är viktigast man får inte köra på jämn gas så den går lätt så att säga utan hela tiden dra på och motorbromsa typ bankörning är ju bäst ,,tokvarva ska man inte göra men dra upp till 7000v då o då gör inget:tummenupp

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Man kan justera det lite grann, mer på vänster sida än höger sida. På högersida är det lite plast som tar i till slut. Med styrstoppen justerade blir svängradien bättre men inte helt normal. Som tur är så är det inte så ofta man märker av det. En annan positiv sak är att man blir en j*vel på crossvängar där man bara vrider runt hojen 180 grader med fullt fräs på bakhjulet....funkar på asfalt åxå bara man vågar :)

:) Så du hänger här med,såg ditt svar på soe.se
Det verkar som det är lättare att hitta beg motardfälgar som kanske skulle passa även på 690 enduro.
Klart att enduron ger en större valmöjligheter av körunderlag.Dock har vi inte så många grusvägar här nere känns det som.
Som jag förstod på Jonte i Lödde så verka det billigare att konventera en smc till enduro.Motardfälgarna dyrare om man skulle köpa nya.
Tittar man på beg marknaden verkar där dock vara mer motardfälgar att tillgå.
Tidigare KTM hojars fälgar borde passa tycker man.

Vet dock ej hur det blir med bromsoket om det oxå passar rakt av vid flägbyte?

180 km/h till enduroslingan är då inte fy skam :)

Annars går dom lika väl,jag testa båda somsagt.Upplevde dock smc något trevligare.Kan det ha med hjulstorleken att göra?
Utväxlingen skiljer väl lite på de oxå,något man känner av?

Dock kändes det egentligen som en förkort provrunda och körde bara ett kort varv med vardera hoj vägarna runt köpcentrat (asfalt :gnissla ,känner inte till vägarna där annars)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Och just Mototune är den absoluta sanningen när det gäller inkörning?

Ja om du läser vad det står dära så ser du ju.

Sedan har jag fått upp det tipset från en massa trådar där några av sporthojs teknik "gurrus" har bekräftat det...

Men han får ju fortfarande köra som han vill, bara ett tips.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
svar helt klart JA!! har praktiserat den inkörningen i 10år nu och har flera bevis på att det är sant det motoman påstår ..Bästa ex cooler här på forumet köpte en blåny 660, och naturligtvist så kördes den in alla motoman. Så förvånad som cooler blev efter 200-300 mil ... Tändstiftet såg ut som nytt dvs tagt ur kartong!! kollade man ner i tändstiftshålet på kolvtoppen fanns inget sot ens helt blankt!!? Och den maskinen gick stenbra! Dom första 50-100 milen är viktigast man får inte köra på jämn gas så den går lätt så att säga utan hela tiden dra på och motorbromsa typ bankörning är ju bäst ,,tokvarva ska man inte göra men dra upp till 7000v då o då gör inget:tummenupp
Jag kan då inte påstå att jag märkt någon större skillnad oavsett om jag tagit det lite lungt första milen med ny hoj,eller "kört in" motorn på crossbana eller på isen med finndubb(= full gas direkt)efter motorgenomgång.Brukar se fint ut i vilket fall nästa gång man river.Inga problem med oljeförbrukning eller läckage förbi kolvringarna heller.Däremot brukar jag vara rätt noga med att köra mineralolja första tiden(som tex KTM rekomenderar).

Ja om du läser vad det står dära så ser du ju.
Ja vad ska han annars skriva om sin metod på sin egen hemsida?Och eftersom det står på internet måste det vara sant...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...