Socrates
Guest
Snart.... 690 SMC "Black Edition"....
Hämtade sista svarta plastdelarna idag.....
Se där ja...jag väntar fortfarande på mina svarta Allt är dock beställt
Snart.... 690 SMC "Black Edition"....
Hämtade sista svarta plastdelarna idag.....
Se där ja...jag väntar fortfarande på mina svarta Allt är dock beställt
Hur mycket har ni slantat för er svarta plast och vart ifrån har ni beställt?
Är du redan kvar?
Trodde du i staterna å letade Harely butiker
Btw.... Har fått alubitarna nu också, ska prova hur de går
Hur mycket har ni slantat för er svarta plast och vart ifrån har ni beställt?
Å såhär blev resultatet........
Snyggt
Ska du fixa med baken oxå?
Vad tycker du om hojen annars, går den bra? För hög? Dålig svängradie? Några som påpekat detta iallafall........
Har precis beställt en 690 SMC. Hoppas verkligen att den är lika rolig och körglad som min gamla 660.
Ni som redan har fått den. Hur långt ska man köra för inkörning? Har ni kollat runt någonting på försäkringar?
Första 100 milen hålla sig under 6000rpm enligt serviceboken men de är svårt
Bilsport mc specialförsäkringar, Offroadförsäkring..... Jag betalar 6500/år hel... 27 år i lägenhet.
jämfört med trygg hansa 3100/månaden
Och just Mototune är den absoluta sanningen när det gäller inkörning?Ett tips är att skippa servicboken och gasa ut...
En "liten" text där det står hur man kör in en ny motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Första 100 milen hålla sig under 6000rpm enligt serviceboken men de är svårt
Bilsport mc specialförsäkringar, Offroadförsäkring..... Jag betalar 6500/år hel... 27 år i lägenhet.
jämfört med trygg hansa 3100/månaden
Tjusigt Funky med svarta "kläder" på hojen
Nu börjar här trilla in lite bilder,omdömme osv
Svängradien lite dålig säger ni,går den inte att justera något med skruvarna som sitter på vardera sida i rammen vid styret?
Eller det kommer ta emot i annat om de justeras in för väl?
Tackar
Ja jag har precis fått lite alubitar som jag bad en bekant bocka till..... Tror de kan bli rätt bra, kommer använda orginal hål å skruv men får bort de som hänger ner halvvägs till marken
Och just Mototune är den absoluta sanningen när det gäller inkörning?
Å såhär blev resultatet........
Man kan justera det lite grann, mer på vänster sida än höger sida. På högersida är det lite plast som tar i till slut. Med styrstoppen justerade blir svängradien bättre men inte helt normal. Som tur är så är det inte så ofta man märker av det. En annan positiv sak är att man blir en j*vel på crossvängar där man bara vrider runt hojen 180 grader med fullt fräs på bakhjulet....funkar på asfalt åxå bara man vågar
Och just Mototune är den absoluta sanningen när det gäller inkörning?
Jag kan då inte påstå att jag märkt någon större skillnad oavsett om jag tagit det lite lungt första milen med ny hoj,eller "kört in" motorn på crossbana eller på isen med finndubb(= full gas direkt)efter motorgenomgång.Brukar se fint ut i vilket fall nästa gång man river.Inga problem med oljeförbrukning eller läckage förbi kolvringarna heller.Däremot brukar jag vara rätt noga med att köra mineralolja första tiden(som tex KTM rekomenderar).svar helt klart JA!! har praktiserat den inkörningen i 10år nu och har flera bevis på att det är sant det motoman påstår ..Bästa ex cooler här på forumet köpte en blåny 660, och naturligtvist så kördes den in alla motoman. Så förvånad som cooler blev efter 200-300 mil ... Tändstiftet såg ut som nytt dvs tagt ur kartong!! kollade man ner i tändstiftshålet på kolvtoppen fanns inget sot ens helt blankt!!? Och den maskinen gick stenbra! Dom första 50-100 milen är viktigast man får inte köra på jämn gas så den går lätt så att säga utan hela tiden dra på och motorbromsa typ bankörning är ju bäst ,,tokvarva ska man inte göra men dra upp till 7000v då o då gör inget
Ja vad ska han annars skriva om sin metod på sin egen hemsida?Och eftersom det står på internet måste det vara sant...Ja om du läser vad det står dära så ser du ju.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|