KTM 690 Smc 2008

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Ett tips är att inte gå ut att festa dagen innan man ska hämta hojen. För då kan det sluta med att man glömmer att ta ut kortet från bankomaten så den behåller det. Och då blir det ingen hoj!

:huvet

Last edited:

Niqlaz

?
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Ducati
Tja, jag tänkte kolla vad ni har för tomgång på era 690, på min är den ca 1600rpm. jag tycker det är lite högt... Det har snackats tidigare i tråden om inkörning, så jag passar på att fråga vilket mapläge som ni använder under inkörning?

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Tja, jag tänkte kolla vad ni har för tomgång på era 690, på min är den ca 1600rpm. jag tycker det är lite högt... Det har snackats tidigare i tråden om inkörning, så jag passar på att fråga vilket mapläge som ni använder under inkörning?

vet e än hämtar min om en timme men blandat borde va bäst inte bara fis köra:D

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kan bara säga WOOOOOOW å JIIHAAAAA så känns det efter 10 mil går som FAN för att vara helt orginal
jag kör in min på sport å där kommer den stanna hehe åter kommer imorgon med mer info + bilder

p.s du har hög tom gång niq

:yoparty :D :yoparty

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
kan bara säga WOOOOOOW å JIIHAAAAA så känns det efter 10 mil går som FAN för att vara helt orginal
jag kör in min på sport å där kommer den stanna hehe åter kommer imorgon med mer info + bilder

Grattis till hojen:yoparty

Kul att läsa dina spontana comments.
Upp med lite bilder...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

NJae så jävla rolig var den inte.... gick ju inte få upp den på 3:an :D (skojar bara)
hehe..

Grattis till hojen och tack provkörningen

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
ja har beställt,,.. kommer nästa onsdag... hoppas bara man kommer gilla den....mycke pengar annars ju

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem:)
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp

Bifogat

• Bakombygge.jpg
    Bakombygge.jpg
    154.6 KB · Visningar: 302
  • Bakombygge2.jpg
    Bakombygge2.jpg
    31.8 KB · Visningar: 326
  • Bakombygge5.jpg
    Bakombygge5.jpg
    60 KB · Visningar: 456

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem:)
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp

ser jätte bra ut sj tänkte jag sätta under ,tills ja kolla :mad: där satt ju tanken tur man inte skruva där :D du har inte lust å ork att fixa en kopia till mej för en peng:)
va tycker du om drevningen ska du gå när en kugg lr??
ja tror at det e bra som det e när man fått på akrat å map

ja har beställt,,.. kommer nästa onsdag... hoppas bara man kommer gilla den....mycke pengar annars ju

grattis du kommer älska den:D

Last edited:

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
ser jätte bra ut sj tänkte jag sätta under ,tills ja kolla :mad: där satt ju tanken tur man inte skruva där :D du har inte lust å ork att fixa en kopia till mej för en peng:)
va tycker du om drevningen ska du gå när en kugg lr??
ja tror at det e bra som det e när man fått på akrat å map

grattis du kommer älska den:D

Ja när mappningen kommer så åker helsystemet på å då får ja se hur den beter sig innan ja byter nå drev.

Ska kolla va han som bockade aludelarna åt mig säger, om han kan bocka några till kan jag fixa till en åt dig, skönt att slippa borra nya hål å sånt. Använde orginalskruv å orginalhål.....

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Ja när mappningen kommer så åker helsystemet på å då får ja se hur den beter sig innan ja byter nå drev.

Ska kolla va han som bockade aludelarna åt mig säger, om han kan bocka några till kan jag fixa till en åt dig, skönt att slippa borra nya hål å sånt. Använde orginalskruv å orginalhål.....

Snyggt, han kan få en kund till här!

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj

ja hade varit jätte bra om han kunde fixa det.

ja undra när mappning kommer????

FAN vad bra hojen går körde till jobb idag man ville bara vända när man kom fram ju:D

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Om ni ska byta drev så har jag hört att isf att byta ner fram, så ska man byta till större drev bak, för att skona kedjan och drevet. Ett mindre drev fram gör att kedjan passerar kuggarna med en snävare vinkel, vilket ökar slitaget.

Vet inte hur mkt mer det slits, men det är väl bra att spara på prylarna.
Dessutom kan man dosera utväxlingen nogrannare med bakdrevet eftersom
en kugg fram motsvarar två kugg bak om jag inte minns helt fel.

Bara ett tips :tummenupp

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Om ni ska byta drev så har jag hört att isf att byta ner fram, så ska man byta till större drev bak, för att skona kedjan och drevet. Ett mindre drev fram gör att kedjan passerar kuggarna med en snävare vinkel, vilket ökar slitaget.

Vet inte hur mkt mer det slits, men det är väl bra att spara på prylarna.
Dessutom kan man dosera utväxlingen nogrannare med bakdrevet eftersom
en kugg fram motsvarar två kugg bak om jag inte minns helt fel.

Bara ett tips :tummenupp
Rätt där med - 'byt hellre bak än fram'. Det finns ytterligare en anledning - effektförluster. Nu tror jag iofs att det knappt är märkbart men ju tightare en kedja dras runt ett drev desto högre förluster. Viktigare då, precis som du påpekar, är slitaget.

Sen, ett kugg fram <-> två kugg bak..... Inte riktigt men nästan. Det är mycket enklare än så. SMC'n har ju orginal 16:42. 42/16=2.625. Ett kugg fram motsvarar alltså 2.625 kugg bak :)

.

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp[/QUOTE skrev:
Riktigt snyggt blev det:tummenupp

Får jätte gärna fixa en till mig med:) :) (Går det?)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Upp med bilder när ni är ute och kör och på hojarna :)

Ingen som funderat på skaffa extra uppsättning fälgar för tex grusbus och ett o annat åk ut på skogsslingan?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...