KTM 690 Smc 2008

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
ja hade varit jätte bra om han kunde fixa det.

ja undra när mappning kommer????

FAN vad bra hojen går körde till jobb idag man ville bara vända när man kom fram ju:D

Tror mappningen skulle komma i maj, å de är ju inte långt bort:)

Ska finslipa lite på moddningen där bak bara..... blev väääldigt varmt för vänster bakblinkers:D Tror iof de går att lösa genom att flytta blinkers lite högre eller lägre bara....

Släng iväg ett PM dom som va intresserade så jag vet hur många som ska göras....

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550

Ska finslipa lite på moddningen där bak bara..... blev väääldigt varmt för vänster bakblinkers:D Tror iof de går att lösa genom att flytta blinkers lite högre eller lägre bara....

Släng iväg ett PM dom som va intresserade så jag vet hur många som ska göras....

Om man tittar på bilderna så tror jag att det kanske blir ännu varmare om du flyttar upp blinkersen då den hamnar rätt framför utblåset. Snyggt och rent jobb i övrigt! :tummenupp

PM skickat...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är de skjuts pinnar på smc?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike

Grymt snyggt. Borde du inte kunna slänga på nåt värmeavstötande? :va

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Upp med bilder när ni är ute och kör och på hojarna :)

Ingen som funderat på skaffa extra uppsättning fälgar för tex grusbus och ett o annat åk ut på skogsslingan?

om du tvekar så köp en Enduro,,, jag provade båda hojarna på gokart banan i lockarp och enduron var riktigt bra på den lilla banan så den kann nog köra ikapp SMC på de flesta vägar, var ju regn när jag körde men Enduron tyckte jag var bäst på den våta asfalten men hade det vart torrt så skulle nog SMC´n dratt ifrån.. eftersom att Enduron var så pass potent på asfalt så tog jag och köpte mig en sån och fan va den é nice....

är de skjuts pinnar på smc?

jepp får med dom i en låda .... av med de små svarta plastskydden vid forpinnarna och på med skutspinnarna.... på Enduro och det borde gälla SMC´n också....

Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Hörde att mappningen till helsystemet kommit nu:) :)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
har precis kört en långtur 15 mil + 15 tbx sov över iåf men så bra det gick kan ju inte gämföra me 625 det ända som v jobbigt va vinden i bröstet i
140km/t men så jävla nöjd kan bara säga KÖP sen testa jag dom 3 olika lägena komfort va helt ok när man kör långt lr soft blev mindre ryckigt sport e ju bara race går som tusan läge 1 suger e så trött men bra närman ska låna ut hojen hehe

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
har precis kört en långtur 15 mil + 15 tbx sov över iåf men så bra det gick kan ju inte gämföra me 625 det ända som v jobbigt va vinden i bröstet i
140km/t men så jävla nöjd kan bara säga KÖP sen testa jag dom 3 olika lägena komfort va helt ok när man kör långt lr soft blev mindre ryckigt sport e ju bara race går som tusan läge 1 suger e så trött men bra närman ska låna ut hojen hehe

Jämföra med 625 ,bättre/sämre än?

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Jag provkörde både enduron o smc idag på johans mc i gbg. båda hade akra slip-on, enduron med insats smc utan. jämfört me min 625 var d enda nackdelarna sväng radien o lite sämre vrid på riktigt låga varv, men d hade jag lätt offrat. den största skillnaden e sittställning o smidighet. Den känns högre tack vare den flata sadeln. Effekten kändes något högre men utväxlingen var ganska annorlunda oxå, tätare stegad låda o sex växlar, gjorde at registret blev bättre än 625an. Helt öppet akra låter alldeles för mkt, med insats lät d gott o lagom. Var inga problem att wheela. Hade gärna haft enduron, men 40 papp i mellanskillnad e d inte värt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!