KTM 690 Smc 2008

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Du glömde nämna att det är en bling-bling edition oxå:tummenupp:tuttar


Hej!

Köpte en 990sm förra veckan, hade egentligen tänkt köpa en 690smc men sprang på 990'n av en slump:) har kört ett gäng mil med RAZ's 690smc och har även ägt en duke2 så har ganska bra koll på enstånkorna.

Har aldrig kört twin tidigare så att jag hoppas att det inte var ett felköp.

Är det någon här som bytt från 690 till 950/990? och isf. blev ni nöjda?

Hade gammel R1 innan och det kommer att bli en hel del bankörning i sommar:)

/Fredde som vill ha vår nu
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Någon som vet vad ett orginal luftfilter kostar? Hittar inget på sidorna mer än KN och BMC filter samt orginal oljefilter.
Känns lite dumt o bara ringa o fråga handlarn om just det.
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Tråden håller på att dö ut ju:gnissla inget roligt som hänt, ingen som har haft vinter projekt på hojen.
Var själv ute en kort runda, men vände snabbt hemmåt. Fan! hojen får inget fäste i den här snögyttjan.
men men är man sugen så e man.:gråta Det enda positiva är att hojen startade direkt och gick hur bra som helst:)
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Är sugen på att antingen modda eller köpa ny luftburk/luftfilter. Om man ska köpa ett nytt, vad rekommenderar ni för några?
Undrar också om jag behöver mappa om? (förmodligen måste jag det) har leovince slipon med tillhörande map..
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ligger det flesta här i vinterdvala ? :banana

Hur går/gick det för Cubic tex med trimplanerna?
Några andra projekt på hojarna under vintern?

Någon som förlängt eller tänker förlänga garanti tiden på sina hojar?
Finns 2 olika alternativ.

Single-Cylinders Price 12 months Price 24 months
Price Sweden: 1.680,23 kr 3.028,27 kr
+ moms!

Note: Indicated prices are without local tax.
Roadside assistance (RSA) for 1 or 2 years is included!
 

VSM

one wheeler
Gick med
5 Jan 2010
Ort
Vellinge
Hoj
KTM 690 smc 08
Förlängning garanti

Jag förlängde garantin 2 år på min hoj tycker lätt det är värt de! Händer de nåt är de bara lämna in. Så har man lite pengar över så tycker jag det är värt de i alla fall:) Nån som vet var man kan få tag i fler eloxerade delar förutom oljelock koppling broms och oljeplugg?:tungan



Ligger det flesta här i vinterdvala ? :banana

Hur går/gick det för Cubic tex med trimplanerna?
Några andra projekt på hojarna under vintern?

Någon som förlängt eller tänker förlänga garanti tiden på sina hojar?
Finns 2 olika alternativ.

Single-Cylinders Price 12 months Price 24 months
Price Sweden: 1.680,23 kr 3.028,27 kr
+ moms!

Note: Indicated prices are without local tax.
Roadside assistance (RSA) for 1 or 2 years is included!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Det är trimmat, custom map och filter direkt på insuget, Akra helsystem.
Har inte kollat vidare, men det skulle ju komma factory trim-delar.

Börjar tröttna lite på "vanliga" motarder, den här säsongen kommer jag nog skicka min 690. Antingen uppgraderar jag till nya Hypern eller köper en lätt enduro o drar till skogs.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Försäkringsbolag

Finns något några kr billigare än Bilsport & MC ,har bättre självrisk på stöld/olycka med.
Lite störigt dock är att de nästan alla bolag kör med sina maffia metoder och kräver att man ska ha samlade försäkringar hos dem.

Även tvång att vara Nordea kund för bättre premie.Vet i fasen om jag pallar klydda med att flytta hem försäkr,bil,bank bara just för deras skull även om jag får en billigare premie 200-300 kr billigare men främst det som lockar är självrisken om vurpan eller nån klåfingrig tjuv skulle vara framme.
Stöld självrisk: 1500 kr
Vagnskada: 3000 kr

Bättre än Bilsport & MC's självrisker.

Detta fick jag till svar av ett bolag jag gjorde förfrågan på:

Vi har nya riktlinjer och vänder oss nuförtiden endast till Nordea Kunder därför undrar jag om du är Nordea kund idag?
Sen när det gäller MC om vi ska kunna erbjuda en omfattning som är högre än endast trafik så krävs det att man har tre produkter hos oss.
Till exempel hemförsäkring, olycksfallförsäkring samt din MC då.
Så här mycket hade din mc kostat men som sagt du måste ha två försäkringar till för att kunna teckna den.
Har du några frågor eller funderingar så kan du mejla mig ditt nummer så kontaktar jag dig så fort jag kan.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Finns något några kr billigare än Bilsport & MC ,har bättre självrisk på stöld/olycka med.
Lite störigt dock är att de nästan alla bolag kör med sina maffia metoder och kräver att man ska ha samlade försäkringar hos dem.

Även tvång att vara Nordea kund för bättre premie.Vet i fasen om jag pallar klydda med att flytta hem försäkr,bil,bank bara just för deras skull även om jag får en billigare premie 200-300 kr billigare men främst det som lockar är självrisken om vurpan eller nån klåfingrig tjuv skulle vara framme.
Stöld självrisk: 1500 kr
Vagnskada: 3000 kr

Bättre än Bilsport & MC's självrisker.

Detta fick jag till svar av ett bolag jag gjorde förfrågan på:

Vi har nya riktlinjer och vänder oss nuförtiden endast till Nordea Kunder därför undrar jag om du är Nordea kund idag?
Sen när det gäller MC om vi ska kunna erbjuda en omfattning som är högre än endast trafik så krävs det att man har tre produkter hos oss.
Till exempel hemförsäkring, olycksfallförsäkring samt din MC då.
Så här mycket hade din mc kostat men som sagt du måste ha två försäkringar till för att kunna teckna den.
Har du några frågor eller funderingar så kan du mejla mig ditt nummer så kontaktar jag dig så fort jag kan.

Vilka pajasar :huvet
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Finns något några kr billigare än Bilsport & MC ,har bättre självrisk på stöld/olycka med.
Lite störigt dock är att de nästan alla bolag kör med sina maffia metoder och kräver att man ska ha samlade försäkringar hos dem.

Även tvång att vara Nordea kund för bättre premie.Vet i fasen om jag pallar klydda med att flytta hem försäkr,bil,bank bara just för deras skull även om jag får en billigare premie 200-300 kr billigare men främst det som lockar är självrisken om vurpan eller nån klåfingrig tjuv skulle vara framme.
Stöld självrisk: 1500 kr
Vagnskada: 3000 kr

Bättre än Bilsport & MC's självrisker.

Detta fick jag till svar av ett bolag jag gjorde förfrågan på:

Vi har nya riktlinjer och vänder oss nuförtiden endast till Nordea Kunder därför undrar jag om du är Nordea kund idag?
Sen när det gäller MC om vi ska kunna erbjuda en omfattning som är högre än endast trafik så krävs det att man har tre produkter hos oss.
Till exempel hemförsäkring, olycksfallförsäkring samt din MC då.
Så här mycket hade din mc kostat men som sagt du måste ha två försäkringar till för att kunna teckna den.
Har du några frågor eller funderingar så kan du mejla mig ditt nummer så kontaktar jag dig så fort jag kan.

vilket försäkringsbolag är det?
 

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Om man köper en motorcyckel i en annan stad också visar det sig att det är problem med någonting som garantin ska lösa. Kan man då istället för att lämna in den där man köpte den lämna in den på sin närmsta ktm återförsäljare ?

Staden jag bor i har inget bra pris på 690´n.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Om man köper en motorcyckel i en annan stad också visar det sig att det är problem med någonting som garantin ska lösa. Kan man då istället för att lämna in den där man köpte den lämna in den på sin närmsta ktm återförsäljare ?

Staden jag bor i har inget bra pris på 690´n.

Skall inte vara några problem vad jag vet sålänge handlaren är auktoriserad KTM försäljare och även har service på dessa.
Jag köpte min privat och frakta den genom halva Sverige,har inte haft några problem med garanti arbeten hos handlaren där jag bor.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top