KTM 690 Smc 2008

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Också haft premiär tur idag. +10 mil.
Första gången jag kör med wingsburk (utan killer),öppet luftfilterlock och ackra mappad. Går upp sjukt mkt lättare på slangen på 3an (utan koppling) :D Sjukt nöjd :D

Riktigt behagligt ljud med öronproppar :yoparty

Har du helt öppen burk utan någon av de två Db killers som följde med?
Ena har större hål medans andra är ännu mindre och ger ett tamt ljud.

Jag har med provat men tyckte hojen gick bättre med den grövre Db killern än utan något alls,troligen behövs det ett litet mottryck ändå.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Tjo!
Har satt på ett Leovince slip-on nu men den dör ofta när man växlar ned utan gas eller rullar lätt på tomgång.
Jag har inte kört den med orginal så vet inte om det är någon skillnad.

Kan det vara att den inte går bra för än man har mappat om den?

Datorn i hojen jobbar med fel värden eftersom det är fritt utblås jmf med original. Du kan bara köra i läge "2, advanced" på switchen plus att db-killern måste vara monterad, då dör den inte. Men mappa om den, man märker en klar skillnad! :) Jag betalde 500 kr, inte så mycket pengar så det är det värt.
När den är mappad kan du köra i vilket läge du vill i switchen utan att den dör, då kan du också köra utan db-killer utan att den dör. :)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Har du helt öppen burk utan någon av de två Db killers som följde med?
Ena har större hål medans andra är ännu mindre och ger ett tamt ljud.

Jag har med provat men tyckte hojen gick bättre med den grövre Db killern än utan något alls,troligen behövs det ett litet mottryck ändå.
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.
 

Bifogat

  • Photo nov 03, 9 31 58 em.jpg
    Photo nov 03, 9 31 58 em.jpg
    236.5 KB · Visningar: 98

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Gör först en burn-in om det är långt till mappning. Kan mkt väl ta bort det värsta.
Kontrollera gärna så att tryckregulatorn fungerar bra oxå. Fick tipset från KTM-meck när min gjorde likadant. Har dock inte tagit mig för att göra det under vintern. Ha nu byggt mig en liten mätare och ska mäta lite när det är dags för ny fin vårolja.

vad menas med burn-in ?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.

Jag kapade mitt befintliga med dremel. Same same but different

attachment.php
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Jag kapade mitt befintliga med dremel. Same same but different

attachment.php

Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?

Bra fråga, jag vet faktiskt inte. Gjorde det under vintern så jag har egentligen ingen bra uppfattning! Du får akramappen i och enligt beviks är det den mappen som finns. Samma som jag har alltså.
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
japp helt öppet, nu är det snö ute igen så har inte testat med killer.
kanske lite bättre botten med stora killern i? men toppeffekten borde bli sämre.

skickar med en bild på luftfilterlocket.

Köpt av en här på forumet :tummenupp

Köpelock, ska du ha ett snyggt lock så kolla på DNA ramen och deras filter.

Kalas! Vem tillhandahöll denna fina lösning då? PM?
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Jag håller med dig. Jag tänkte montera min i höstas, men insåg att de både fattades skruvar och att kablarna till lyset var för kort!!

Jag lessnade och ska ta tag i det nu under våren istället. :huvet

Knallade ner till Mekonomen och köpte två M8. Det ska vara insex men det funkade med vanlig 13mm skalle.
För korta kablar? Men klipper av orginalkablarna på lämpligt ställe och skarvar med grejjorna som följer med.
Men att köpa lödskarvar istället är väl att föredra. Hade dock tråkigt i söndags och ville mest ha dit skräpet!
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Har nu lämnat in min för service och om mappning.
Hur stor skillnad blir det om man öppnar upp luftfilterboxen?
Och måste man mappa om den igen eller korrigerar den det själv?

Behöver inte mappas om efter acramappen när man öppnar upp luftfilterboxen.

I slutet av förra säsongen hade jag problem att gasa upp hojen på 3an på slangen. (när den var helt orginal)
Efter slipon,mappning, öppnad luftfilterbox hade jag inga problem att dra upp den på 3an på PREMIÄR turen :tummenupp (mitt sätt att "känna skillnad" på moddarna)

Kalas! Vem tillhandahöll denna fina lösning då? PM?

har letat i pm boxen samt min mail men hittar fan inte.
han har sålt sin hoj vet jag.
han har postat bilder i början på tråden på sinna fina :tummenuppluftfilterlock
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Sådant där filter man kanske ska köpa, lär bli mer bottenvrid av det? Filtret hittar jag ju, men vart hittar man ramen?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Behöver inte mappas om efter acramappen när man öppnar upp luftfilterboxen.

I slutet av förra säsongen hade jag problem att gasa upp hojen på 3an på slangen. (när den var helt orginal)
Efter slipon,mappning, öppnad luftfilterbox hade jag inga problem att dra upp den på 3an på PREMIÄR turen :tummenupp (mitt sätt att "känna skillnad" på moddarna)



har letat i pm boxen samt min mail men hittar fan inte.
han har sålt sin hoj vet jag.
han har postat bilder i början på tråden på sinna fina :tummenuppluftfilterlock


Fick prova polarens (wilcan) ktm 690 smc som har akra och är omappad.
Den fick jag upp på slangen på 4ans växel utan några större problem.
3an är löjligt enkel att slanga på enligt min mening.
Men visst sen har ja lärt mig wheela på en Er6 och det är nog till min fördel.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Fick prova polarens (wilcan) ktm 690 smc som har akra och är omappad.
Den fick jag upp på slangen på 4ans växel utan några större problem.
3an är löjligt enkel att slanga på enligt min mening.
Men visst sen har ja lärt mig wheela på en Er6 och det är nog till min fördel.

ja allt handlar ju om teknik :tummenupp
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top