2 an 3 an.
Den var inte helt död på gas bara men ville inte riktigt upp.
Har haft diverse hojar tidigare gsxr 750-02, gsxr 1000-03, ktm 660-04 aprilia sxv 550-07
ktm superduke -07. Och jag har aldrig behövt koppla förr.
Ja ska ta strypningarana på växlarna också.
Tja. Dags att besiktiga min 690 till våren och undrar om ngn har en bild på hur arslet ser ut på dem original? Har tänkt försöka återställa hojen tills dess!
/Peter
Tjenare!
Ang din fråga så kan du kolla in denna annons och då se på bilderna hur den ser ut original
www.blocket.se/alvsborg/Ktm_690smc_r_37650399.htm?ca=11&w=3
Sj så ska jag bygga om min -11 nu från original till lite tuffare stil
Ha de gott!
Under sadeln finns ett elektriskt vred med 10 olika lägen (0-9). Genom att ställa in vredet i olika positioner påverkas gasresponsen, dvs hur snabbt insprutningen ska reagera vid gaspådrag. Läge 1 är Soft där gasresponsen är mjuk, läge 2 är Advanced med fullt pådrag hela vägen och läge 3-9 är Standard något slags ej nödvändigt mellanläge. Lägen 0 kan användas vid tankning av bensin med dålig kvalitet.
Om du går in på KTM:s hemsida tror jag du kan ladda ner användarmanualen och läsa mer. Sidan 116 var det i min bok.
Idag var ju ute och testa hojen efter lite mods och de som var felet på min hoj därför den gick dåligt var vredet under sadeln var i standard läge alltså läge 1.
Skifftade till läge två och nu är de bra vrid i den också:::::
Var ute en lite längre tur idag och nu går hojen att gasa upp på 5ans växel med e litet ryck bara.
Och på 6ans växel över en liten knyck.
Känns som jag får dreva upp den en kugg fram igen.
Inte läst hela diskussionen men.
Utgår ifrån att du har EVO2 kittet??
Hur kompenserar du med extra bränsle eftersom luftburken är borta?Har helsystem akra, luftburk borttagen ersatt med KN-ru1750 filter strypningarna på de lägre växlarna borttagna.
omdrevad 15/45 drevining( ev blir de 16/45 drevning för att få lite högre topphastighet vid bankörning).
Vad jag förstår så flyttar bara kammen effekten så den får bättre topp men sämre botten vrid.
Så de känns inte så aktuellt för min del.
Hej!
Nån som har testat KTM:s Ergo-sadel, och kan uttala sig om den är nånting att ha?
http://www.mcweb.se/sadel-p-8679-c-1968.aspx
Jag ska prova med lite olika mappar evo1 vs evo 2 mappen. Än så länge går den på akra mapp.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |