KTM 690 Smc 2008

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag har lyckats få problem med stödsensorn / magneten på stödet.
Troligen har jag kört in cross lyften för långt och lite för långt bak och knuffat sensorn eller magneten ur läge.
Testade att bunta ihop sensorn och magneten men utan resultat

Någon mer som har haft problem med "stödkontakten" och lyckats lösa det?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ni som kör med miniblinkers, vad använder ni för relä för att det ska blinka i rätt takt?
Hört att biltema har ett som är lastoberoende? Skräp? Finns det bättre alternativ?

Vill inte använda motstånd..
Varför inte? Det är ju lättare att montera motstånd? Bara monter på plus & minus på blinkerskablarna
877_f0a6ff7eaa5be3700caa6451b3b95d30.jpg
 

eDw

Guest
Okej, fick för mig att det är lättare att byta reläet så man slipper skarva alla kablar. Borde väl inte vara så mycket svårare? :)

Finns det inget relä som passar rakt av?
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

eDw

Guest
Ja det hade ju varit bra om det va så att man slapp det helt och hållet, men har redan köpt blinkers..
Trodde inte det skulle vara några problem att hitta ett relä som det bara va att montera dit. Kanske får bli motstånd trots allt :va
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Att det gamla tanklocket med röd botten läcker är vanligt...

Hittade svaret själv:
Det kan tydligen läcka från alla möjliga håll. Pipen, gummipackningen eller själva underdelen som är fastskruvad i tanken.
 
Last edited:

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
KTM_ECU_Cable_1 (1).jpg

Nu har jag också skaffat en kabel för map-byte. Beställde i måndags kväll, fick den på fredagen.
Ni som gjort detta förut, tog det lång tid att göra själva uppladdningen av mappen till hojen? På http://www.tuneecu.com/ påpekar de att man måste koppla in en batteriladdare när man gör map-byte och då undrar jag som sagt om det tar lång tid.
 

Snowman89

Guest
View attachment 357036

Nu har jag också skaffat en kabel för map-byte. Beställde i måndags kväll, fick den på fredagen.
Ni som gjort detta förut, tog det lång tid att göra själva uppladdningen av mappen till hojen? På http://www.tuneecu.com/ påpekar de att man måste koppla in en batteriladdare när man gör map-byte och då undrar jag som sagt om det tar lång tid.
Vart hittar man en sån kabel?

Antar att det är mer av en försiktighetsåtgärd att ha laddaren inkopplad. Det är dock bara en chansning..
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Är det någon maskinell skillnad på 2008/2009 och 2010/2011? Serviceintervallerna och att det är slang i däcken på de tidigare känner jag till.
Hur blev det med läkaget i tanklocket och de fuktskadade instrumenten?

Pengarna bränner på kontot och körsuget har satt in så jag har även utvidgat mitt sökande till de tidigare årsmodellerna...

Ni som vill sälja kan PMa ;)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Är det någon maskinell skillnad på 2008/2009 och 2010/2011? Serviceintervallerna och att det är slang i däcken på de tidigare känner jag till.
Hur blev det med läkaget i tanklocket och de fuktskadade instrumenten?

Pengarna bränner på kontot och körsuget har satt in så jag har även utvidgat mitt sökande till de tidigare årsmodellerna...

Ni som vill sälja kan PMa ;)
1. nej.
2. vet minst en 2010a med läckande tanklock. fuktproblemet verkar vara löst.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag har lyckats få problem med stödsensorn / magneten på stödet.
Troligen har jag kört in cross lyften för långt och lite för långt bak och knuffat sensorn eller magneten ur läge.
Testade att bunta ihop sensorn och magneten men utan resultat

Någon mer som har haft problem med "stödkontakten" och lyckats lösa det?

skruven som håller magneten hade lossat lite och magneten hamnat "ur läge" dvs att magenten inte låg framför "sensorn". bara att positionera magneten och dra åt skruven så fungerade allt igen.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Varför inte? Det är ju lättare att montera motstånd? Bara monter på plus & minus på blinkerskablarna
View attachment 356569
Den största anledningen till att inte använda effektmotstånd är ju att man "eldar för kråkorna" dvs man tjänar inga watt på att använda diodblinkerserna eftersom överskottet blir värme i effektmotstånden ist.
Men så länge man inte kör med massa extrautrustning, typ extra-ljus så spelar det ingen roll.
och generatorn är ju rätt fet på 690in.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Igår blev det affär :)
Inte hunnit köra så mycket ännu men jäkligt skoj det jag kört!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1332735077.775779.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1332735077.775779.jpg
    180.7 KB · Visningar: 153

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Köpte en 11as smc 690 i lördags och hade tänkt smeta på den lite eftermarknadsprylar. Svart plast, dekalkit, krashpuckar, ev lite trim mm.
Tips på bra billiga sidor mottages gladerligen!! Även tips på bra mods uppskattas!
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top