Mr Larsson
Va vore livet utan hojåka
Har just köpt en 690 SMC-09, är det stor skillnad på en helt ny Acramapp mot någon av de första mapparna som fanns -08-09?
Bra fråga de har ja med undrat
Har just köpt en 690 SMC-09, är det stor skillnad på en helt ny Acramapp mot någon av de första mapparna som fanns -08-09?
Det har suttit ett Acra-slipon på min hoj tidigare o den första ägaren bekräftade att den är ommappad, nu köpte jag ett nytt system o ommappningen ingår i priset, frågan är bara om jag ska byta mapp till en ny Acra-mapp, högt vrid är prio 1!Bra fråga de har ja med undrat
Som toppen av allt som strulade när jag köpte min hoj så fick jag evo-2-mappen i den när jag äntligen kunde köra. Med bara Akra-ljuddämpare blev den extremt ryckig runt 2500-3000 rpm. Fullkomligt omöjligt att köra i stan. Efter byte till Akra-mapp gick den mycket lugnare vid lägre varv.
Till att börja med så tror jag inte du kan besikta hojen med akrat. Vet inte hur det är på uppkörningen ifall man får ha sånt då dock.. Bara den inte låter alltför mycket så bör det nog vara ok..View attachment 356246
Tjena!
Jag har ett acra system på och som ni ser är det skadat i kolfibern. Den lokala MC ÅF skulle ha 1050:- för en ny vilket jag tycker är sjukt dyrt. Något förslag på lösning? Köra utan eller såga/fila till det så snyggt som möjligt. Ska besiktiga samt köra upp nu i vår, tror ni någon där skulle ha synpunkter?
Har köpt DB killer men ej satt dit den än. Men tanken var att såga till änden så det blir runt och fint. Men om man plockar på kolfibern helt, kan dom säga nåt då? Vad gör den för nytta?
Den mappen är väl gjord för högt varv kombinerat med rally-kammen.
Kontakta "Rasorblade" här på sporthoj, han har koll på sånt!Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!
Önskar gärna samma info
Kolla ovan bilder, de är de minsta som finns för belysning
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|