KTM 690 Smc 2008

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Ok, nöjer väl mig med slip-onet då... Det jag främst hade velat få var mera bottenvrid men kammen flyttar väl bara upp effekten har jag för mig:va
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Någon med en SMC 2011 som kan fota sitt tanklock?
Gärna när det sitter på plats och när det är löst från så många olika vinklar det går.

Det ska tydligen vara någon skillnad på tanklocken mellan 2010 och 2011 årsmodell men Ktm Handlarna vet inte vad.

Vill bli av med läckaget när man slangar och svaret sitter kanske i locket..

Tack på förhand..

Finns en enkel lösning för att slippa bensin som rinner över tanken/kåpor när du kör på bakhjulet.

Köp pvc slang från clasohlson och dra den från avluftningsnippeln som sitter på tanklocket ner till till valfri plats under hojen. 5 mm blir perfekt tror jag. Behöver bara trycka in den och den håller sig själv på plats.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161635999
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Läckande tanklock

1.JPG

Denna lösning har jag sett på ett par hojar man har ersatt med vanligt skruvtanklock me avluftning via en sån där kort slang med en kula i. :tummenupp

De kanske finns någon här som vet hur man konventerar till denna lösning :va

Ursäkta den dåliga bilden, den e från Mark Comas hoj men ja har även sett det på 690 enduro.

Mr Larsson
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Som Big boy säger är väl en slang bra, tydligen även krav på bana + uppsamlingskärl men har man garanti kvar får man nytt tanklock. Det nyare tanklocket är grönt på undersidan istället för rött. Det behöver dock inte läcka från själva ventilen utan det kan även vara underdelen eller själva locket som läcker.
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag har lyckats få problem med stödsensorn / magneten på stödet.
Troligen har jag kört in cross lyften för långt och lite för långt bak och knuffat sensorn eller magneten ur läge.
Testade att bunta ihop sensorn och magneten men utan resultat

Någon mer som har haft problem med "stödkontakten" och lyckats lösa det?


stödkontakten var det första jag tog bort , finns ersättningsrelä som fimpar brytaren .
går kontakten sönder i skogen står du där går inte att fulfixa i skogen och är en billig oskyddad skräplösning av plast som inte hör hemma på en grusleksak.
/micke
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
stödkontakten var det första jag tog bort , finns ersättningsrelä som fimpar brytaren .
går kontakten sönder i skogen står du där går inte att fulfixa i skogen och är en billig oskyddad skräplösning av plast som inte hör hemma på en grusleksak.
/micke

Beställt och ska absolut byta!
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Va e strulet?
Ragge på din mc i sollentuna.

Hade lite bensinkladd på plasten efter att ja kört igår, vet inte om det är tanklocket som läckt elle om de e ja som spillt utanför när ja tankat. Tänkte se vad dom säger om tankmätarn också som slocknar så sent. Efter man tankat, bäst å göra de innan garantin går ut.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Ta inte upp dears tid för sånt som du kan kolla själv eller enkelt söka på nätet.

I manualen står det hur du nollar reservlampan.
Och nästa gång du tankar ha lite bättre koll.

Ovan pratar dom om att dra avluftning och olika tanklock.
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Ta inte upp dears tid för sånt som du kan kolla själv eller enkelt söka på nätet.

I manualen står det hur du nollar reservlampan.
Och nästa gång du tankar ha lite bättre koll.

Ovan pratar dom om att dra avluftning och olika tanklock.


Hade inte tänkt ringa om de inte fortsätter va bensinspill utanför, vet inte om de e jag eller tanklocket de e fel på som ja skrev, men har läst att tanklocken kan läcka så ville ba veta var jag ska vända mig om det fortsätter. Ja jobbar som mekaniker så ja vet hur jobbigt de e o behöva hålla på med ickefel när man har annat att göra :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Hade lite bensinkladd på plasten efter att ja kört igår, vet inte om det är tanklocket som läckt elle om de e ja som spillt utanför när ja tankat. Tänkte se vad dom säger om tankmätarn också som slocknar så sent. Efter man tankat, bäst å göra de innan garantin går ut.

Det där me att lampan slocknar sent e ingen garanti. Det e så på alla.
Ang tanklocket kan du sätta dit nå gummikant runt.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Hade inte tänkt ringa om de inte fortsätter va bensinspill utanför, vet inte om de e jag eller tanklocket de e fel på som ja skrev, men har läst att tanklocken kan läcka så ville ba veta var jag ska vända mig om det fortsätter. Ja jobbar som mekaniker så ja vet hur jobbigt de e o behöva hålla på med ickefel när man har annat att göra :)

Det kanske såg drygt ut det jag skrev, var inte menat så :fakta
 

Cossie Martin

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ktm 690 Smc -10
Såhär blev det efter gårdagens mek.
2wlzsy9.jpg
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Fint:tummenupp
Varifrån beställde du konfiltret?? Passa det rakt på eller behövde du göra några modifieringar??
Ger det någon märkbar effektökning att ta bort hela luftboxen jämfört med att bara öppna upp den och byta till sportfilter?? Vad har slangen som går ut från ändan på luftfiltet för mission? har sett att den sitter fast i luftboxen från början.. Många frågor på en gång men tacksam för svar:tungan
 

Cossie Martin

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ktm 690 Smc -10
Köpte filtret på Ebay typ 270kr inkl frakt (billigt) Man lossar hela org luftburk (4skruvar) plockar bort kontakten till lufttemps givaren och sen är det 2 slangar som har med vevhusventen att göra. skar upp ett hål i toppen på filteret där jag tryckte på slangen från vevhusventen förlängde även den slangen med ca 20cm "biltemas 10mm bränsleslang". Den andra slangen köpte jag ett 12mm vevhusfilter från biltema till. den vita kontakten satte jag lite fel men det gick bra iaf när jag monterat dit det där gjorde jag bara hål med skruvmejsel tryckte i givaren sen några länge skruvar och en tunn plåtbit med hål i på insidan så jag kunde dra åt skruvarna. Har inte hunnit köra ännu men insugsljudet vart ju grymt när jag torrgasade lite :p jag har väl en del mekvana men det tog väl mig ca 30min att fixa. skulle man göra om det så hade det gått fort :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top