KTM 690 Smc 2008

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
köp wings slipon och byt mapp :tummenupp i den så blir det som en ny hoj och skit i och dreva ner den jag får upp min på slangen i 120-130 med orginal drevning :)

Hej!

Jag hämtade ut en smc-r igår. så jag tänkte höra med er som hunnit köra era hojar lite mera.

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Postar min fråga här med.

Har en enduro r och har satt på 17".
Den blir lite låg fram så jag undrar om man kan trycka ner gafflarna i styrkronan 2-5 mm, dvs med lock och allt.
Går gör det men är det hållbart?

Har nu så bara locket är ovanför kronan men vill ha ner gafflarna mer.
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Hej!

Jag hämtade ut en smc-r igår. så jag tänkte höra med er som hunnit köra era hojar lite mera.

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.
Beror väl på vad du ska göra med hojen.

Jag har 15/45 på min 690 Enduro (Motsvarande 14/42) och jag tycket det funkar i hastigheter under 100km/h, över så varvar den för mycket. Jag ska dreva upp den till 15/42 och hoppas det ska gå att åka lite längre sträckor i 120km/h utan att den varvar alltför mycket.
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
köp wings slipon och byt mapp :tummenupp i den så blir det som en ny hoj och skit i och dreva ner den jag får upp min på slangen i 120-130 med orginal drevning :)

Har redan köpt FMF pipa, LeoVice Slipon och KN filter:) Mappningen fixar min kollega åt mig nästa vecka när han kommit hem från semestern.

Det blev ett 14 kuggs drev. Hade 530 innan så jag trivs med en lite hetsig cykel. Får byta till större om det blir för mycket.

Är det någon mer än jag som har tänkt tanken att göra om orginal luftburken till ett förvaringsfack? Imorgon sätter jag sågen i min. Tanken är att kunna ha lås och klara crossglasögon för nattkörningen med sig. Hur gjorde ni då?

fick undan den fula tutan idag iaf:banana
bild.jpg
 

Snowman89

Guest
Har redan köpt FMF pipa, LeoVice Slipon och KN filter:) Mappningen fixar min kollega åt mig nästa vecka när han kommit hem från semestern.

Det blev ett 14 kuggs drev. Hade 530 innan så jag trivs med en lite hetsig cykel. Får byta till större om det blir för mycket.

Är det någon mer än jag som har tänkt tanken att göra om orginal luftburken till ett förvaringsfack? Imorgon sätter jag sågen i min. Tanken är att kunna ha lås och klara crossglasögon för nattkörningen med sig. Hur gjorde ni då?

fick undan den fula tutan idag iaf:banana
View attachment 367311

http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?126312-690-under-seat-tray
 

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg/Kalmar
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Ingen köp/sälj-tråd, ber om ursäkt för det. Men ni som hänger här kanske gör det för ni är taggade på hojköp eller vet ngn som är. Värt en chansning.

KTM 690 SMC till salu. 2008a. ca 900 mil. akrapovic, öppnad luftburk, rensad bak, stripes,
miniblinkers, nytt bakdäck, kraschpuckar, handguards, nybesiktad etc. Alla originalgrejer finns.
PMa vid intresse eller hojta om ni vet någon annan som är sugen på hoj.
Fler bilder finns självklart.
Prisidé 56k!sälja.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top