KTM 690 Smc 2008

Cossie Martin

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ktm 690 Smc -10
nej jag har sökt överallt och har inte hittat nån stanns att den gått av för nån annan. Hojen har gått ca 1600 mil. Pratat med Johans Mc "där den är köpt" och försäljaren sa jag skulle skicka mail till deras verkstad så skulle de kolla upp om Ktm kunde fixa "good will" saken är den att den inte vart servad vid 2a service så han sa att de har blevit nekade garanti ärenden när det gått 50mil över på en service...
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hej alla glada! Har ju med en sån häringa motard av den här modellen!

Hur som haver. Nån som vet vilka offroad fälgar man bör köpa sig för att det ska passa bolt on? Funkar fälgar från 525 enduro? (vet dock inte vilken årsm. dem suttit på)

Nämligen hittat ett par sådana till ett överkomligt pris.

Chipp o hej
 

eDw

Guest
Du kan väl köpa fälgarna som är till 690 enduro? Dom ska väl bara vara att montera dit om jag inte missat nåt.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Börjar bli dags för däckbyte, så jag undrar vad ni kan rekommenderar? Försöker köra mkt bakhjul så det slits mkt på mitten så vill ha ett som håller länge fast men bra grepp. Har funderat på sportsmart. Är det bra?


Tänkte beställa från däckonline nån mer här som gjort de, är dom bra?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Börjar bli dags för däckbyte, så jag undrar vad ni kan rekommenderar? Försöker köra mkt bakhjul så det slits mkt på mitten så vill ha ett som håller länge fast men bra grepp. Har funderat på sportsmart. Är det bra?


Tänkte beställa från däckonline nån mer här som gjort de, är dom bra?

Sportsmart är nog bra om man kör fort och även på bana. Pilot road 2 eller 3 verkar vara hyfsat poppis och dessutom hålla länge. Extra slitstarkt på mitten.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=1121&m_s=1

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=1121&m_s=1
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag vet inte alls om detta däck funkar bra på våra hojar, sök på forumet och nätet. 3:an är nyare. Någon tyckte 2:an kändes bättre men annars har 3:an bättre fäste när det är blött. Jag funderar själv på dessa däck eller Sportsmart men jag tror Pilot Road 2/3 passar mig bättre eftersom jag inte direkt rejsar men det kanske ändå är bättre att gå på ett annat däck. Måste läsa på och fråga folk själv.

Vissa tycket däcket är bra, andra säger att det släpper utan förvarning:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?167782-KTM-690-Smc-2008/page214
 
Last edited:

Snowman89

Guest
Ja det är ju söndag idag så du kan ju inte kolla med KTM idag men sådan axel ska ju inte bara gå av så där. Hur många mil har hojen gått?
Jag har provat och försökt kontakta KTM för ev reklamation och de har inte äns bemödat sig att svara...
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Det är när man får testa andra hojar som man inser vilken fantastiskt underbar hoj man har själv. Fick låna en Yamaha XT 660 R 2012 nu när jag hade min inne på kontroll. Den var så tung, så otroligt trött, hade så dåliga bromsar och var så vinglig i kurvorna att man inte trodde att det var sant. Det är ju ändå deras motsvarighet till min hoj (dock i offroad-variant), och ändå är skillnaden som mellan "korpen" och landslaget.*

JAG ÄLSKAR MIN HOJ!!!
 

Snowman89

Guest
Det är när man får testa andra hojar som man inser vilken fantastiskt underbar hoj man har själv. Fick låna en Yamaha XT 660 R 2012 nu när jag hade min inne på kontroll. Den var så tung, så otroligt trött, hade så dåliga bromsar och var så vinglig i kurvorna att man inte trodde att det var sant. Det är ju ändå deras motsvarighet till min hoj (dock i offroad-variant), och ändå är skillnaden som mellan "korpen" och landslaget.*

JAG ÄLSKAR MIN HOJ!!!
Sen skiljer det ju faktiskt 15000:- i nypris. Dessutom håller en XT bättre än vad en 690 kommer göra. Nog för att det är det närmsta man kan komma en hoj som konkurrerar mot 690n men det är ändå fel att jämföra då de är för helt olika hojåkare.

Nog för att du älskar din hoj men var du tvungen att posta exakt samma sak på 3 ställen?
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hur löser ni det med skyltbelysning när ni flyttat upp nummerplåten under baklampan för att få det godkännt vid besiktning:va
Och vad säger haffa/bilprovningen om den skarpa vinklen som blir när man flyttar upp plåten:va
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Hur löser ni det med skyltbelysning när ni flyttat upp nummerplåten under baklampan för att få det godkännt vid besiktning:va
Och vad säger haffa/bilprovningen om den skarpa vinklen som blir när man flyttar upp plåten:va

Spara org delarna och skruva dit vid besiktning :va
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Hur löser ni det med skyltbelysning när ni flyttat upp nummerplåten under baklampan för att få det godkännt vid besiktning:va
Och vad säger haffa/bilprovningen om den skarpa vinklen som blir när man flyttar upp plåten:va

De e bara sätta tillbaka regskylten original inför besiktning om du e orolig för de, tar inte lång tid =)
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
J-a !*@!**# skit!!!
Var med barnen och badade igår. Åkte i vattenrutschbanan, som vanligt med god fart. Men något stämde inte. Jag far med full fart i banans ändskydd så det brakar om det. Det där gör ont tänkte jag och tittade på höger lilltå som pekar åt fel håll.

Banans ändskydd som är tänkt att funka som skydd har lossnat och blottat ett antal vinkeljärn som jag slår mina fötter i. Det nu lösa ändskyddet ska också funka nivåreglering av vattnet i banan vilket inte funkade och medförde att vattennivån var för låg. Är den för låg så bromsar inte vattnet utan åkaren far med full fart mot rutschbanans slut.

Efter 9 timmars väntan på akuten med tre omgångar på röntgen och två handfasta tillbakavridande av tå kom jag hem och konstaterade att mc-åkande får vänta ett tag.

F-n, kan inte sånt här hända på vintern istället!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top