KTM 690 Smc 2008

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Nån som har nån lösning med blinkers bak ? Min vänstra smälter bort konstant... Ledsamt nu när jag är inne på sista reserv blinkersen.
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Kunde ju utvecklat min fråga, har akra syst, o utblåset är ju precis på blinkersen. Nån som har nån lösning på detta ?
 

Snowman89

Guest
Kunde ju utvecklat min fråga, har akra syst, o utblåset är ju precis på blinkersen. Nån som har nån lösning på detta ?
Jag har original blinkers och akra men mina blinkers smälter då inte..
Har du någon bild på baken på din hoj?
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
hmm, ska upp till garaget o knäppa bilder imorn ;) på sista nya och de 2 som bränt sönder :p Blev less nu och köpte ett par som skall vara kortare :p haha.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Kunde ju utvecklat min fråga, har akra syst, o utblåset är ju precis på blinkersen. Nån som har nån lösning på detta ?

Det var exakt det jag misstänkte (att du hade den monteringslösningen). Då tycker jag att det mest logiska vore att montera blinkersen där dom inte sitter mitt i utblåset.
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Jo, men beställde nya nu, skippar org, hoppas på att de nya bygger mindre så att det inte blåser på dem ^^ Om inte annat får man väl köra in borret o göra nya hål eller nåt ^^
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jo, men beställde nya nu, skippar org, hoppas på att de nya bygger mindre så att det inte blåser på dem ^^ Om inte annat får man väl köra in borret o göra nya hål eller nåt ^^

Lika bra att flytta in dom på en gång. Mina miniblinkers sitter ovanför kolfiberdelen på pipan.
 
Last edited:

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Dags för nya däck på hojen. Vilka är bäst för gata? Kikar lite på Dunlop Sportmax...
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Hej!

Jag hämtade ut en smc-r igår. så jag tänkte höra med er som hunnit köra era hojar lite mera.

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hej!

Jag hämtade ut en smc-r igår. så jag tänkte höra med er som hunnit köra era hojar lite mera.

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.

Lite OT men måste fråga, var köpte du den? Polaren spanar på en i Linköping, tänkte om det kanske är den?
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Lite OT men måste fråga, var köpte du den? Polaren spanar på en i Linköping, tänkte om det kanske är den?

Ni kan vara lugna. Köpte den på bergmans motor i borås. Fruktansvärt dålig service så försök att undvika dem.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top