KTM 690 Smc 2008

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
någon som vet vilket ventilspelet ska vara på en smc 2010? Tänkte kolla det nu när jag byter olja o filter..

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Någon som kör med KN insatsfilter istället för orginal pappersfiltret?
Är de någon ide att köpa eller är det pengar i sjön :confused:

Har Akrap slipon och Akra map. Måste jag mappa om den om jag byter luftfilter eller funkar Akra mappen bra?

2010 Smc

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Någon som kör med KN insatsfilter istället för orginal pappersfiltret?
Är de någon ide att köpa eller är det pengar i sjön :confused:

Har Akrap slipon och Akra map. Måste jag mappa om den om jag byter luftfilter eller funkar Akra mappen bra?

2010 Smc

Jag har precis satt i ett öppet K&N filter och det har blivit en stor skillnad, det känns som att motorn går renare och är piggare på hela registret.. Lätt värt :D

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Var ute och lekte lite i helgen och lyckades buckla bakfälgen ganska ordentligt.. Fälgen läcker inte luft och jag har inte hittat någon spricka. Ska montera av däcket och försöka slå tillbaka fälgen lite. Om det inte går så lär jag köpa en ny fälgbana, någon som vet vart jag kan få tag på en? Vad är det för mått på bakfälgen? (Det är en tubeless) Sen skulle jag gärna vilja ha tips på någon i sthlm som kan bygga upp ett nytt hjul med den nya fälgbanan?

bild (1).JPG

Tack på förhand :banana

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Var ute och lekte lite i helgen och lyckades buckla bakfälgen ganska ordentligt.. Fälgen läcker inte luft och jag har inte hittat någon spricka. Ska montera av däcket och försöka slå tillbaka fälgen lite. Om det inte går så lär jag köpa en ny fälgbana, någon som vet vart jag kan få tag på en? Vad är det för mått på bakfälgen? (Det är en tubeless) Sen skulle jag gärna vilja ha tips på någon i sthlm som kan bygga upp ett nytt hjul med den nya fälgbanan?

View attachment 365427

Min framfälg såg likadan ut efter en vurpa och jag tog av däcket och värmde med två stycken gasvärmare samtidigt, men det blev ändå inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka den. Man lär väl behöva en gasbrännare för att få tillräcklig värme.

Ja köpte ny fälgbana på triumph center i länna som är återförsäljare för ktm.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR

View attachment 365427

Wheeler Dealer

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Min framfälg såg likadan ut efter en vurpa och jag tog av däcket och värmde med två stycken gasvärmare samtidigt, men det blev ändå inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka den. Man lär väl behöva en gasbrännare för att få tillräcklig värme.

Ja köpte ny fälgbana på triumph center i länna som är återförsäljare för ktm.

Vad kostade den? Fälgade du om själv??

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
De va framfälgen den gick på 4000kr har ja för mig, bakfälgen e ju större så den kanske kostar mer. Jag ekrade om själv, e man bara noga så går det. annars finns ju wheeler dealer som ska vara bra har jag hört.

Va :O Kostade bara fälgbanan 4000kr? Jävlar då blir det värma till skiten glöder, haha :3freak

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Va :O Kostade bara fälgbanan 4000kr? Jävlar då blir det värma till skiten glöder, haha :3freak

japp, kollade nu på ktmshop.se och dom tar 4.500kr för bakfälgen så den verkar lite dyrare.

Jag försökte värma med två stycken gasbrännare men det blev inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka, verkar behöva mkt värme =)

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
japp, kollade nu på ktmshop.se och dom tar 4.500kr för bakfälgen så den verkar lite dyrare.

Jag försökte värma med två stycken gasbrännare men det blev inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka, verkar behöva mkt värme =)

Då blir det till att köra med en buckla i fälgen, det är inget som känns när man för på gatan iaf, får se hur den känns på bana med lite mer tryck i kurvorna :)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Min fälg såg exakt likadan ut på en cross så det går nog om man slår som satan. Har skrivit detta förut men jag slog med slägga med kopparplåt i mellan, sakta men säkert gick bucklan tillbaka och skadan syndes knappt efteråt. Kanske vill man ha tunt tyg eller liknande mellan fälg och kopparplåt.

Nyheter
Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM