KTM 690 Smc 2008

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är det nödvändigt att spänna kedjan om man byter framdrevet från original 16 tänder till 15?
kedjan brukar ju få justeras efter ett tag ändå med lite körning så byter du drev är det klart den behöver justeras ...............
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
På gasrullen sitter 2 st justeringsskruvar. Spelet på gasvajern är den som är näsmast föraren....vad är den andra?
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Ta några fler, lite bättre, bilder så vi kan se lösningen. Var fick du tag i speglarna? Jag förmodar du inte ståtar med en allt för spolformad kropp för det ser rätt smalt ut mellan speglarna.
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07

Söderqvist

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Ktm 690 SMC - 2009
Hej!
Jag har nyligen fått lite problem med min 09a och tänkte höra med er som förhoppningsvis har lite mer vetskap.
Vid 3 av dom 4 senast körningarna har den mer eller mindre stendött mitt i åkningen, ingen av gångerna i samband med bakhjulsåka eller liknande, utan vanlig stadskörning.

Nu idag när jag hade värmt upp den i väldigt lugn takt utan några som helst indikationer på att något är fel så tänkte jag dra ur den på en mindre raksträcka, 1an, 2an, och när jag växlar till 3an och drar på så blöddrar den till lite snabbt och stendör, ungefär som att den inte skulle få nån soppa.. vilket den ska få.. full tank dessutom.
iaf, börjar bli lite tröttsamt att knuffa hem hojen efter varje tur.

Vad tror ni det är som spökar, eventuellt kan vara för fel?
Lämna in på verkstad, eller finns det hopp?
All hjälp är tacksam! :Bugar
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Kolla så att tilluften till tanken inte är tät. Då kan du få undertryck och svårt med bränsletillförseln.
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Backspeglarna funkar... sådär :p Inge problem att se "runt" kroppen och armarna. Är polarna / bilarna längre bakom så ser man bara deras lyset och dom är väldigt små. Ligger dom precis bakom så fungerar dom kanon! Blir att slänga på dom vanliga speglarna när man ska ut på lite längre turer, annars duger dessa för mig iallafall :banana
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Nån som vet hur han fäst väskan? Typ något band runt sadeln eller nått?

Väskan fäste jag med ett band som jag nitade på undersidan av sadeln. Noga med korta nit och en kraftig nitpistol!
själva väskan är från biltemas "däcklagningskit". Slet ur innehåller o passar perfekt för det man behöver ha med sig!

Får hem långa (icke r&g) puckar till motorfästet idag. Bilder kommer på det! :banana
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Väskan fäste jag med ett band som jag nitade på undersidan av sadeln. Noga med korta nit och en kraftig nitpistol!
själva väskan är från biltemas "däcklagningskit". Slet ur innehåller o passar perfekt för det man behöver ha med sig!

Får hem långa (icke r&g) puckar till motorfästet idag. Bilder kommer på det! :banana

Trodde inte de va din hoj =) Men det är en smart lösning iaf, speciellt hemmanycklar e svårt å ha i skinnstället :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top