KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
ja betala 1300 för all min svarta plast, kul å veta innan ni gör affär, pruta å så...
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
hur går hojen?? nöjd??

kan göra att tillägg om min nummerskylts lösning... de funka ej att köra offroad me den där, inte me 2mm vanlig plåt iaf.. den blev trött å la sig...

men ska bocka nya i rostfritt, så borde de bli bättre...:yoparty



går kanon!! gjorde 100 mila igår så nu är det full spetta igen ...

kom direkt på morgonen till Jontes, Peter tog den direkt .. fick kaffe och sitta i affären o titta på MX dvd :) .. det är fanemej service :tummenupp :tummenupp
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Borde han inte ta mer betalt??
Men det är ju som med bilar. Så fort man tar ut den så är det 10-20 % avdrag och dessutom får man inte ett öre för extrautrustning.

Men vad gör det, det är ju en investering i livskvalitet och njutning. Och det får ju kosta hur mycket som helst!
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
de går att köpa helt ny av handlare för 82 med acra, så det är väl ett rimligt pris?


Nja man ska väll knappast lägga över 70, köper hellre en ny hoj o lägger 6tusen till men då vet jag att jag själv får köra in den =) och sen kan man säkert få fina priser på service av handlaren
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
nån som tycker att det e värt att ta bort spären på växel grejen blir det nån skildnad
 

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
KTM 990 smr -11
Nja man ska väll knappast lägga över 70, köper hellre en ny hoj o lägger 6tusen till men då vet jag att jag själv får köra in den =) och sen kan man säkert få fina priser på service av handlaren

håller med dig, men det är väl lag på att pruta några tusen oxå:)
så närmar vi oss dom 70´
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Någon som vågar sig på en jämförelse 690SMC/660SMC?

Provkörde 690:n innan det till slut blev en 660. Nu har jag åkt så mycket på den att jag glömt hur 690:n var i jämförelse.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
nån som tycker att det e värt att ta bort spären på växel grejen blir det nån skildnad

Något lite bättre skillnad blir det,dock något man vänjer sig vid ganska fort och vill ha mer.

Det är ett enkelt ingrepp,koppla ur 2 sladdar.Enkelt att återställa om så skulle önskas.
Allternativ 2 är att skruva av sensorn,lacka över 2 punkter.Detta är mer bök.
Sett nånstans att man kan köpa en färdig sådan sensor men punkterna borta men inte värt 400-450 kr som den kosta.

Till en annan sak,dreva ner 1 kugg fram gör hojen oxå något trevligare.
Är ju inte trim direkt men blir en trevligare upplevelse iallafall.

Någon som vågar sig på en jämförelse 690SMC/660SMC?

Provkörde 690:n innan det till slut blev en 660. Nu har jag åkt så mycket på den att jag glömt hur 690:n var i jämförelse.

Provade 660 ett bra tag innan 690 kom.Visst var det bra klipp i 660 men vibrera mer och kändes obekvämare.
690'n tar en gärna även på lite längre sträckor om så önskas utan nån större krämpor därefter.
Säkert bättre chassie osv på 690'n
Kanske inte den bästa beskrivningen men förhoppningsvis fler som hakar på med sina upplevelser :)
 
Last edited:

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Har inte provat att slanga så mkt än eftersom jag fortfarande kör in hojen.
Men provade att koppla upp den på 3:an, kändes inte som om kopplingen högg tag direkt som jag är van vid. Kan det vara pga slipperclutch, eller inbillar jag mig bara?
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Har inte provat att slanga så mkt än eftersom jag fortfarande kör in hojen.
Men provade att koppla upp den på 3:an, kändes inte som om kopplingen högg tag direkt som jag är van vid. Kan det vara pga slipperclutch, eller inbillar jag mig bara?

köra in hojen:dummer bara å slanga 2 års garanti ju kolla bara olja å sånt e ju inte gjord av porslin direkt:D
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jorå så att... Funderade över kopplingen, inte själva inkörningen!
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Jorå så att... Funderade över kopplingen, inte själva inkörningen!

hondan ja hade innan lärde ja mig slanga genom att koppla upp den.. men de går fan inte precis som du säger.. framhjulet lyfter lite sen e' de precis som kopplingen slirar,.. måste vara den kopplingsfunktionen...:pannkyss
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja är vi fler som upplever samma sak borde det ligga ngt i det, alltså krävs det mer pulver :D Tänker ju inte gunga upp hojen!!!

Ska dock utvädera hårt när den är inkörd, tänkte om jag låg på för lågt varv... Vet inte exakt hur det fungerar, men slipper-funktionen kanske är ställbar om man har tur.
Varv på runt 4K borde vara lagom, sedan vrida på o koppla till. Ngn som gillar att slanga och kan prova?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top