KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tänkte fråga er angående 100-milsservice. Om jag sätter in ett K&N-filter, borde man inte ha öppnat luftburken då?

ja har öppnat luftburken.. men har inget knfilter.. den låter härligt som fan nu iaf...:yoparty

Ett par bilder som Jkay här fotat...

Bifogat

• Ktm6905.jpg
    Ktm6905.jpg
    89 KB · Visningar: 145
  • Ktm6907.jpg
    Ktm6907.jpg
    37.2 KB · Visningar: 117
  • Ktm6901.jpg
    Ktm6901.jpg
    85.4 KB · Visningar: 262
  • Ktm6902.jpg
    Ktm6902.jpg
    68.7 KB · Visningar: 222
  • Ktm6903.jpg
    Ktm6903.jpg
    77.2 KB · Visningar: 244
  • Ktm6904.jpg
    Ktm6904.jpg
    87.9 KB · Visningar: 173

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
ja har öppnat luftburken.. men har inget knfilter.. den låter härligt som fan nu iaf...:yoparty

Ett par bilder som Jkay här fotat...

Du har löst det mycket snyggt, men är inte plåten lite i farozonen när man åker bakhjul? Svårt att se. Hur har du löst det med fästen till den?

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Du har löst det mycket snyggt, men är inte plåten lite i farozonen när man åker bakhjul? Svårt att se. Hur har du löst det med fästen till den?

nä de har inte varit några problem.. bara man sätter den rätt s.k... får hålla plåten å kolla innan man sätter dit den..
ja tog bara 2 plåtbitar, 2cm breda å 30 cm långa.. borra hål i änden, sen så lossa ja skruvarna till den flärpen som sitter där för å skydda mot smuts bytte skruvarna till längre åsatte dit plåtarna och sen bocka ja upp plåten i hjulhuset tills de blev lagom, sen höll ja skylten emot, märkte ut och borrade hål där me.. klippte av överskott och mecka dit.. detta va bara tänkt som en prototyp, så de e' vanlig 2 mm plåt, ska göra i rostfri sen, då den e' mycke styvare och rostar ju givetvis inte heller..:tuttar men nu har ja formen ju hur den ska va bockad, så blir de lättare att bocka till i rostfritt sen... hur enkelt som helst:pannkyss :yoparty

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Till 640 fanns det lock med hål man kunde köpa... Har du sågat/borrat upp luftburken? Har inte sett att det finns ngt lock till SMC:n...

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Fina bilder!
Öppnade du luftburken själv? Man behöver inte hålla på och mappa om eller något för att man gör det?

ja tog å såga upp locket själv, blev inte snyggt, men man kan ju byte sen igen innan man säljer...

tror inte man behöver mappa om den.. den verkar gå bra som de e'... anders ute hos jonte engdahl tipsa mig om de.. han kör 690 enduro å sa de gav mer vrid i botten.. tyvärr har ja haft en bruten tumme så ja har kört försiktigt änsålänge så ja kan inte ge min åsikt om de än... men sämre än innan går den inte iaf....:tuttar

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
hur långt över 100 mil från man överskrida innan garantin slutar gälla , kört 98 mil och ska servas på torsdag ... om man vågar köra något innan ?

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
hur långt över 100 mil från man överskrida innan garantin slutar gälla , kört 98 mil och ska servas på torsdag ... om man vågar köra något innan ?

hur går hojen?? nöjd??

kan göra att tillägg om min nummerskylts lösning... de funka ej att köra offroad me den där, inte me 2mm vanlig plåt iaf.. den blev trött å la sig...

men ska bocka nya i rostfritt, så borde de bli bättre...:yoparty

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
hur går hojen?? nöjd??

kan göra att tillägg om min nummerskylts lösning... de funka ej att köra offroad me den där, inte me 2mm vanlig plåt iaf.. den blev trött å la sig...

men ska bocka nya i rostfritt, så borde de bli bättre...:yoparty

Kan du inte bara skruva den direkt i den där tjocka fina svarta plasten på sidan :D :D :D :D :D :D :D

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Nu kommer jag inte ihåg exakt var det är för däck på hojen, corsa tror jag det stod.
Dom funkar super när det är snustorrt i backen, funkar toppen när man kör bana.
Men dom är totalt livsfarliga när det är blött ute, släpper både fram & bak i jättelugna situationer, ex: att köra runt i en rondell är plötsligt på "liv & död".:gnissla Trycker på lite från 3:ans växel på en raka och det spinner som aldrig förr:va
Vad tycker ni??? Eller är det bara jag som vanligt som fått några måndags ex.

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Nu kommer jag inte ihåg exakt var det är för däck på hojen, corsa tror jag det stod.
Men dom är totalt livsfarliga när det är blött ute, släpper både fram & bak i jättelugna situationer, ex: att köra runt i en rondell är plötsligt på "liv & död".:gnissla Trycker på lite från 3:ans växel på en raka och det spinner som aldrig förr:va

samma sak här, rena skridskobanan när det är blött. Får köra med ägg i handen...

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD

har ingen direkt erfarenhet av min egen hoj, men när ja prova ktms ute på lockarp regna de, å ja kunde satsa ganska ordentligt utan större bekymmer,.. hade hojen ganska lågt ner i svängarna så ja tyckte att de däcken verka ha bra grepp...

Ni har kanske en släng fegrand kvar, så när ni kommer i rondellern touchar ni den så blire halt eller.. hehe.. :tuttar

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC -08
Körde på Gotland ring å de började regna, man svor lite ett tag men de gick fort över, de va ju nästan lika kul ändå... Å inga problem me fäste om man inte provocerade i kurvorna:D

Sunqen

Norrlänning
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
Snart en KTM 690 SMC
Svart plast

Vart köper man svart plast och dekaler till 690:n? , har sökt på sport hoj och googlat men hittade.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Exakt, närmsta KTM ÅF, eller...
Kolla art-nr på ktm.se under power parts för 690, sedan kan du tex kolla priser på karlstrommotor.se genom att söka på art-nr...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras