KTM 690 Smc 2008

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Låter klart intressant med Tuneboy. Hm är det australiska dollar på hemsidan?
Skulle vara intressant om man kunde vara ett par st som delar på en sådan,får väl givetvis bli att man samlar ihopa ett gäng folk där man själv bor o höra om intresse finns.

TuneEdit dvs den del av Tuneboy PC-programvaran som man läser in/ut mappar med låser till cykelns ECU-nummer, så dela en licens mellan flera cyklar är inte möjligt. Dock kan man dela kablaget och köpa varsin licens av PC-programvaran. :tummenupp

Om det visar sig att hojen går snålt så funderar jag helt enkelt på att tillverka ett antal lock som stänger mer och mer, så får man se vilket som är bäst, i brist på att kunna mappa själv får jag anpassa delarna till vad hojen klarar av.

Du kan ju köpa en Wideband Commander (www.widebandcommander.com)med vilken du kan läsa av/logga A/F-ratio under körning. Sedan kan du labba med mappingar själv med hjälp av antingen PCIII el. Tuneboy. För vi hojåkare har ju gott om stålar när det gällar några extra kusar på bakhjulet :hihi

Last edited:

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Sweet! Stämmer, money is no object när det gäller dem här grejerna, hehe!
Man ska dock inte förvänta sig underverk vad gäller effekt genom att bara mappa. Men dessa saker är ju bra instrument för att få ut det lilla extra och verifiera att allt lirar som det ska.

Känner mig sjukt sugen på att sätta igång, det är ju faan att tex Tuneboy eller PCIII inte finns tillgängligt. Kollade även upp locket till luftburken, tillgängliga från KTM runt 5 aug!!! Känns så där att såga i prylar som man inte kan ersätta direkt!

Någon som vet vad bensintålig plast heter? Kan ju köpa en skiva o tillverka egna prylar...

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Sweet! Stämmer, money is no object när det gäller dem här grejerna, hehe!
Man ska dock inte förvänta sig underverk vad gäller effekt genom att bara mappa. Men dessa saker är ju bra instrument för att få ut det lilla extra och verifiera att allt lirar som det ska.

Känner mig sjukt sugen på att sätta igång, det är ju faan att tex Tuneboy eller PCIII inte finns tillgängligt. Kollade även upp locket till luftburken, tillgängliga från KTM runt 5 aug!!! Känns så där att såga i prylar som man inte kan ersätta direkt!

Någon som vet vad bensintålig plast heter? Kan ju köpa en skiva o tillverka egna prylar...

Sluta sitt här och skriv, åk och bromsa den utan locket nu! Man blir ju lite sugen när man ser skillnaden.

Detta är med Akra slip-on + Akramap.

Röd - Med locket på
Grön - Locket av
Blå - Locket av + Piggybacken han byggt.

Bifogat

• 06-28-2008_23-52-42.png
    06-28-2008_23-52-42.png
    46.9 KB · Visningar: 295

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Fått svar av Wayne som utvecklar Tuneboy. Nu verkar det vara nära.

Hi

Yes it will work on all KTM 690 models.
We should have all the maps ready very soon.

Thanks

Wayne

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Sluta sitt här och skriv, åk och bromsa den utan locket nu! Man blir ju lite sugen när man ser skillnaden.

Detta är med Akra slip-on + Akramap.

Röd - Med locket på
Grön - Locket av
Blå - Locket av + Piggybacken han byggt.

Mailade TuneBoy om när den kommer och fick till svar att den kommer om några veckor och att de håller på att testa den just nu till 690:an. Han kunde inte säga mer exakt, beror väl på utfallet av testresultaten antar jag.

Edit: Såg inte att Selin också mailat...

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Måste det vara bensintålig plast där? Vad ska du tillverka ?

Och piggyback , menar du Tuneboy manicken ; Selin ?

(ja e seg i kolan idag :) )

Nej, Tuneboy kopplas in i befintlig styrbox. Den piggybacken jag syftar på är det en medlem på ktmforum.eu som utvecklat.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Selin, lugn o fin... Bevaka Tuneboy du, så firrar jag bänkningen!

Vet inte om det är så känsligt, men skönt att slippa göra om saker.
Gjorde en liknande manöver med en GB-glasslåda en gång, det var ingen hit :tummenupp

PP-plast verkar vara the shit. Men hittar ingen som säljer.
Finns en firma i Upplands Väsby, men dem är grossister och tar hem plasten från Danmark :huvet Kollade även med Kuntze, men dem hade inget sånt.

Ingen som vet ngn plast-firma i Stockholm? Annars får det bli metall!

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Jo, det är lite rock n roll... Dem behöver vara 2 för att firra bänkningen, den ena killen SKA vara tillbaka från semestern nu, men man vet aldrig. Den andra jobbar hårt inför dead-line:en för en MC-tidning. Dem är schyssta o ställer upp om dem kan. Om det inte blir av imorgon så ska det inte ta lång tid innan vi kan boka upp ngt.

Inget nytt om Tuneboy antar jag?

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Hej!
Två frågor till er SMC-ägare:
Är det alu eller stålfälgar på SMC (dvs, själva fälgbanan)?
Torrsump eller våtsump?

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
skulle vilja veta hur mö ni betalat för era hojar så man vet om man får till ett bra pris

Jag skulle få 690 SMC med Akra pipa + mappning för 84 tusen...
Funderar på beggangnatmarknaden dock, någon som vill sälja åt mig? :yoparty

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Någon som vet vad servicarna kostar?
Jag hörde att 100mil kostade 3000 ungefär, men när man kollar serivceschemat i boken så förstår jag att 100mil och 500mil kollas ungefär samma saker? lite saftigt börjar priserna för service se ut för att ha garanti som gäller.
100mil ??
500mil ??
1000mil ??

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Någon som vet vad servicarna kostar?
Jag hörde att 100mil kostade 3000 ungefär, men när man kollar serivceschemat i boken så förstår jag att 100mil och 500mil kollas ungefär samma saker? lite saftigt börjar priserna för service se ut för att ha garanti som gäller.
100mil ??
500mil ??
1000mil ??

Betalar 995 för servicen. 3000 verkar vara rena rånet i jämförelse. Var har du hört det?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati