KTM 690 Smc 2008

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
E du säker på att den gör det?

Jag frågade på 100-mila om meken kunde klippa kontakten, eller vad man nu behöver göra. Han sa att det inte behövdes eftersom det försvann med mappningen. Han var 100 på det.

Har du hört ngt annat?:mad:

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Råkade snubbla över den här annonsen

Tuneboy.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19342

Är det inte en sån som ni letade efter lite tidigare.
Var o prövkörde en helt orginal 690 smc på lelles,
Tyckte den kom upp hur lätt som helst på 3:n med koppling.

Mvh Karl Karpf

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Råkade snubbla över den här annonsen

Tuneboy.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19342

Är det inte en sån som ni letade efter lite tidigare.
Var o prövkörde en helt orginal 690 smc på lelles,
Tyckte den kom upp hur lätt som helst på 3:n med koppling.

Mvh Karl Karpf

Skumt...är den inte på gång till 690 smc ? Och ännu inte kommit ut på marknaden?

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag frågade på 100-mila om meken kunde klippa kontakten, eller vad man nu behöver göra. Han sa att det inte behövdes eftersom det försvann med mappningen. Han var 100 på det.

Har du hört ngt annat?:mad:

Nä, men trodde inte att mappningen hade med det o göra eftersom kablarna ändå sitter kvar..
Man behöver ju inte klippa dem, räcker ju o dra ut. blir de ingen skillnad kan man ju bara pilla tillbaka dem igen.

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Hänger nog en del på att den levererar all kraft på toppen, samtidigt vet jag inte hur växellådan är drevad. Har du fixat bort fullgasstrypningen på 2-3? Den försvinner iofs med mappningen. Vill du hjula på 3:an redan idag så är kopplingen mitt tips, det som är najs är att du inte behöver ligga "på klippet" på samma sätt som om du gasar upp hojen. Kan känns lite galet i början, för den reser sig snabbt i början, men man vänjer sig.

Jag lyfter alltid upp hojen med kopplingen. Fullgasstrypningen har jag också tagit bort på 100-servicen.
Ska åka iväg och provköra en SMC så får jag själv känna skillnaden! :tummenupp

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Kom igen nu, kan inget knäppa en bild på sin "kloss" så jag kan lista ut vilken inspruts-inställning jag har på min SMC!?

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Kom igen nu, kan inget knäppa en bild på sin "kloss" så jag kan lista ut vilken inspruts-inställning jag har på min SMC!?

Detta har du säkert redan sett?

Hört nåt om bänkning?

Bifogat

• MAP.JPG
    MAP.JPG
    134.7 KB · Visningar: 213
Last edited:

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Problemet med min kloss, är att den vita pricken inte finns...
Så jag behöver ett relativt högupplöst foto att jämföra med, en hörna på klossen är lite rundad, det får bli min ref-punkt.

Funderar faktiskt på att strunta i bänkningen tills att jag har mjukvaran för att mappa. Det är varken gratis eller skonsamt mot hojen att bänka. Om luftmätaren inte sitter i luftburken, så kommer jag skrota hela luftburken o sätta ett luftfilter direkt på insuget. Då kommer jag inte ha ngn nytta av bänkningar med och utan luftburkslock...

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
R1 racer, det låter helt galet att öppna buken på sidorna, då kommer inte filtret att hålla tätt = relativt fritt för smuts att komma in i motorn, speciellt om man kör enduro.
QUOTE]

Det var i sidan av ovanlocket,så luften verkar gå genom filtret och filtreras.
Hm jag skulle tagit foto,lite svårt att beskriva exakt hur det ser ut.
Men det såg vettigt ut iallafall.

ja kan ta en bild på hans luftburk idag.. delar ju garage men den där typen..

om han inte har en bild redan å ser detta för då kan herr mjoodmixer själv slänga upp den ju för er nyfikna själar...:tuttar

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
ja kan ta en bild på hans luftburk idag.. delar ju garage men den där typen..

om han inte har en bild redan å ser detta för då kan herr mjoodmixer själv slänga upp den ju för er nyfikna själar...:tuttar

Släng upp en bild på din också, för du hade väl kapat lite?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Problemet med min kloss, är att den vita pricken inte finns...
Så jag behöver ett relativt högupplöst foto att jämföra med, en hörna på klossen är lite rundad, det får bli min ref-punkt.

Funderar faktiskt på att strunta i bänkningen tills att jag har mjukvaran för att mappa. Det är varken gratis eller skonsamt mot hojen att bänka. Om luftmätaren inte sitter i luftburken, så kommer jag skrota hela luftburken o sätta ett luftfilter direkt på insuget. Då kommer jag inte ha ngn nytta av bänkningar med och utan luftburkslock...

Vad har du gjort med klossen frånbörjan eller fick du ett söndags X ?
Inget du kan byta på garanti?

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Bilder är alltid välkommet!

Låter som jag fått ett söndags-ex, vet inte om det är värt att byta, vill bara dubbelkolla att den står på läge 2, sen kommer jag nog aldrig röra den igen :)

ponis

Snart på akuten, nära dej
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
660 SMC 04'a, 690 SMC 08'a
Förstår inte varför ni ska ha sånna problem me o slanga med hojjen :p jag gasar upp min smc på 6'an... akkra helsystem o mappad,, dock nerdravad 1 kugg i fram, o upp 3 i bak,,, toppar 165 :p men den går som ett as dit... funderar dock på att dra till garadet nu o gå upp en i fram igen,,

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Upp till bevis säger jag bara!

Nu är Akra-headern och 15-drev fram beställt :tummenupp

Last edited:

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Nya hojar drar rätt mycket olja. Min har rullat cirka 350 mil men jag har inte hunnit fylla på något än. Min 625 ville ha mera olja innan 500 mils servicen iallafall. Att fylla på olja en gång emellan 100 och 500 milsservicen är rätt normalt, från att oljan ligger vid "Min" till att du fyller till "Max". Skulle du behöva fylla på en andra gång så kanske det är dags att kolla om det inte läcker.

Jag rycker min Duke som ett cp men får knappt upp den fem centimeter. Visst enklare att växla upp från tvåan till trean men skulle vara najs att kunna lyfta hojen i högre farter också. Tänkte eftersom Duken väger lite mera så borde det vara enklare med SMC. Kopplar du eller gasar upp hojen?

Har du inte fyllt på någonting än ? har den legat mellan min o max strecket hela tiden? Förresten hur går den nu när den e ostrypt ? mycket skillnad mot när den var strypt?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Såja nu har jag med fått på burk och mappat.
Inte mäkta imponerad av skillnaden innan och efter mappningen.
Burken i sej gav lite extra skjuts men tyckte inte jag märkte mycket av mappningen,kändes som den gick lika bra utan att ha den gjord.
1200 spänn för en mappning kändes med som rena rånet för att bara plugga in o föra över lite data.
Fick iallafall förklarat att lambda sond signalen kopplas bort vid mappningen.
Vet ej om bränsletillförseln eller nåt annat ökas eller att det bara räcker att data mappningen tar bort lambda sond signalen och det i sej ger en annan,kanske bättre gång på hojen?

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Förstår inte varför ni ska ha sånna problem me o slanga med hojjen :p jag gasar upp min smc på 6'an... akkra helsystem o mappad,, dock nerdravad 1 kugg i fram, o upp 3 i bak,,, toppar 165 :p men den går som ett as dit... funderar dock på att dra till garadet nu o gå upp en i fram igen,,

och så kan du accelerera på framhjulet också!!!:va :confused:
:D :D :tuttar :pannkyss

att stå upp och studsa räknas inte som gasa upp den på bakhjulet... heller har du bara tre växlar så tror du att trean é 6:an???

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Var nån i den här tråden som hade fotat sin hoj med en Canon powershot 590i, tyckte bilderna blev jävligt skarpa.

Skulle vara intressant att veta vad du hade gjort med dom då jag har en likadan kamera men får inte alls samma skärpa :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...