KTM 690 Smc 2008

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Gött, men ny när jag räknade på vad det skulle kosta så såg jag att det var dyrare att ta direkt ifrån dom istället för via Lelles :-(
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Tackar för det:tummenupp

Vad gav du för röret?

Strax över 3000 kr , kanske 3500 kr eller nåt inkl frakt när jag betsällde.
Det var dock sommarn 2008 , så vad priset ligger på idag vet jag inte riktigt.
Det funka iallafall klockrent även om man kände sig lite orolig att pynta hela summan på ett utlandskonto i förskott.
Snabb leverans,bra kontakt :tummenupp
De är ett litet företag och måna om sina kunder.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Hur dränerar jag tanken, ska byta till alkylatbensin då jag ska köra inomhus imorgon, alternativt, kan jag blanda alkylatbensinen med den lilla skvätt av 95 oktanig bensin som ligger i han nu?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Strax över 3000 kr , kanske 3500 kr eller nåt inkl frakt när jag betsällde.
Det var dock sommarn 2008 , så vad priset ligger på idag vet jag inte riktigt.
Det funka iallafall klockrent även om man kände sig lite orolig att pynta hela summan på ett utlandskonto i förskott.
Snabb leverans,bra kontakt :tummenupp
De är ett litet företag och måna om sina kunder.

Beställde du via deras hemsida?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Ett tips till er som vill ha case-saver till hojen.
Meckade på en sån här idag ( http://www.rally-raidproducts.co.uk/product_sprocketguard.html ) men köps via ebay enklast.
Verkar kanon fint, allt fanns med för att m ontera, kanon passform och snyggt fräst :tummenupp

DSC00804.jpg


DSC00805.jpg
 

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Tja!

Har snart kört hoj i 2 säsonger och kör idag en kawa z1000. Går dock i tankar om att byta in denna mot en ktm 690 smc. MEN jag går och grubbblar lite över hur pass mycket användning man har av en motard jämt emot hur mycket lekbaserat det är. Ni som kör, blir det några längre runder, kan man kör en sträcka på motorväg utan att man "domnar". Eller e de bara bakhjulsåkning i stan som gäller (dock inte menat att det är grymt kul:yoparty)

En annan fråga i denna tråd?!

E det många av er som kör, som bor i närheten av malmö?
Många av de vänner jag kör med idag, kör sportare så tänkte bara höra om det finns gott om motardförare som kör på de skånska vägarna?:banana

Ha det guld // Erik
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Tja!

Har snart kört hoj i 2 säsonger och kör idag en kawa z1000. Går dock i tankar om att byta in denna mot en ktm 690 smc. MEN jag går och grubbblar lite över hur pass mycket användning man har av en motard jämt emot hur mycket lekbaserat det är. Ni som kör, blir det några längre runder, kan man kör en sträcka på motorväg utan att man "domnar". Eller e de bara bakhjulsåkning i stan som gäller (dock inte menat att det är grymt kul:yoparty)

En annan fråga i denna tråd?!

E det många av er som kör, som bor i närheten av malmö?
Många av de vänner jag kör med idag, kör sportare så tänkte bara höra om det finns gott om motardförare som kör på de skånska vägarna?:banana

Ha det guld // Erik

Jag är granne med dig :)
Bor i en liten håla till stad,bara 20-30 min från dig.

Att ligga o köra 15-25 mil på kurviga vägar med motard är inga problem.
Kring 30 mil är väl det länsta jag suttit på sadeln,med 2 tankstop då och tycker inte det är några större problem.
Brukar bli sura miner ibland när man kommer hem och varit borta x-antal timmar :D Så allt ger hojen ett stort nöje :tummenupp
 
Last edited:

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Okej det låter ju bra!:)
Ja vi får se vad som inhandlas till våren eller om man behåller gammla bettan :p. Hon duger och slanga med hon också:tummenupp. Ne nu får man sova jobb imorgon URK!
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
köpte en 690 smc idag :banana hoppas den e lika rolig som min gammla 660 :yoparty en grej jag undra bara finns säkert med på tråden men ger det något bättre gas respons i låga varv om man tar bort strypningen på 1an och 2an som folk snackar om här finns iförsig ett akra helsystem på? har inte lyckats hitta nått svar på de än
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Hur dränerar jag tanken, ska byta till alkylatbensin då jag ska köra inomhus imorgon, alternativt, kan jag blanda alkylatbensinen med den lilla skvätt av 95 oktanig bensin som ligger i han nu?

vart kör du inomhus någonstans?? p.s vi e ett gäng motard snubbar som brukar åka tillsammans i sthlm e de någon som vill va me brukar vi alltid vara i lunda på tisdagar efter 18 kom förbi den som vill ju fler desto roligare:krama
 

Fredde

Whatever!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
KTM 990SM
Hej!

Köpte en 990sm förra veckan, hade egentligen tänkt köpa en 690smc men sprang på 990'n av en slump:) har kört ett gäng mil med RAZ's 690smc och har även ägt en duke2 så har ganska bra koll på enstånkorna.

Har aldrig kört twin tidigare så att jag hoppas att det inte var ett felköp.

Är det någon här som bytt från 690 till 950/990? och isf. blev ni nöjda?

Hade gammel R1 innan och det kommer att bli en hel del bankörning i sommar:)

/Fredde som vill ha vår nu
 
Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Jag bytte från en 690 SMC till en 990 SMR & det tog väl ett tag innan man vant sig vid den lite större 990:in, men efter lite pillande med fjädringen & byte av styre ( satte på samma som på SMC:n) så kan jag säga att jag INTE ångrat mig... :D

Det är en sinnessjukt rolig hoj som faktiskt är lite mer allround än sin lillebror SMC så jag är rätt säker på att du kommer bli nöjd!!

/ Sladdfantomen
 
Nyheter
Nya R 1300 GS Adventure visad!

BMW R 1300 GS Adventure &#8...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Trollstigen avstängd

Trollstigen i Norge. Foto: ...

GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Top