KTM 690 Smc 2008

Nilan

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Snart ktm 690 smc
Köp av smc 2008

Tjena!
Jag är ny på forumet och ska äntligen ta upp mitt hojåkande igen.

På måndag ska jag provköra en smc från 2008 http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_690_smc_29227709.htm?ca=11&w=1 och har några frågor även om jag läst på en hel del om modellen.

Kan det relativa höga miltalet (1500) som enligt säljaren beror på jobbpendling något problem då den är servad varje 500 mil?

Vad tycker ni om priset?

Säljaren snackar riktigt varmt om helsystemet som enligt honom innebär stor skillnad kontra slip-on. Vad jag förstått kostar det mer än det smakar... Komentarer?

Hastighetsmätaren har det "vanliga" problemet och går inte att byta på garanti(prutläge), aldrig bankörd eller körd i skogen.

Tack på förhand och ser fram emot att snacka cykel med er!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ni som har SMC:er och har svårt att sälja, ligger era annonser ute här/blocket? Kan eventuellt vara sugen på en 690smc om ni har till rätt pris. Max 5-600 mil på mätarn.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tjena!
Jag är ny på forumet och ska äntligen ta upp mitt hojåkande igen.

På måndag ska jag provköra en smc från 2008 http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_690_smc_29227709.htm?ca=11&w=1 och har några frågor även om jag läst på en hel del om modellen.

Kan det relativa höga miltalet (1500) som enligt säljaren beror på jobbpendling något problem då den är servad varje 500 mil?

Vad tycker ni om priset?

Säljaren snackar riktigt varmt om helsystemet som enligt honom innebär stor skillnad kontra slip-on. Vad jag förstått kostar det mer än det smakar... Komentarer?

Hastighetsmätaren har det "vanliga" problemet och går inte att byta på garanti(prutläge), aldrig bankörd eller körd i skogen.

Tack på förhand och ser fram emot att snacka cykel med er!

jag hade 1680 mil på mätaren när jag sålde min 690 sm. hade inga problem med den hojen.

helsystem gör typ inget mot slipon på 690 smc.
jag snacka med säljaren till den här hojen när jag leta smc. han sa att det var väldigt immigt och att man inte såg trippmätaren.

ett par tusen bör du kunna pruta pga miltalet och den immiga mätaren.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hastighetsmätaren har det "vanliga" problemet och går inte att byta på garanti(prutläge), aldrig bankörd eller körd i skogen.

!

Varför går den inte att byta på garanti? jag har fått min utbytt vid 2 tillfällen på en 08:a.
Dock ska det göras inom garanti tiden annars gäller det inte.
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Varför skulle 1500mil vara ett problem? Använder man hojen så är väl 500mil per sommar inget märkvärdigt?
Den lär ju inte rasa vid 2000mil direkt...:va
Vad en ny mätare kostar hos Kåte emm har jag ingen aning om...

Köp Köp...
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Det var inte igår man såg dig. Ser att du försöker komma ut i KTM träsket? Sköna cyklar är det iaf.

Ja, jag tänkte hålla lite span här under vintern och se om jag kanske snubblar på en fin 690smc. Men jag är kinkig på priset. Får se hur det blir.

640, första sommaren med den? Lek och bus, eller pendla, eller vad nyttjas den till?
 

Nilan

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Snart ktm 690 smc
Tack för alla svar!

Varför går den inte att byta på garanti? jag har fått min utbytt vid 2 tillfällen på en 08:a.
Dock ska det göras inom garanti tiden annars gäller det inte.

Mätaren är bytt på garanti en gång redan men samma problem med den nya... Anledningen att det inte går byta nu är att garantin har gått ut. Pratade med Lelles där den är köpt och en ny låg på 2800 men det går att försöka med "goodwill" garanti hos KTM.

Mäki:
Anledningen att jag frågade om miltalen var om det brukar dyka upp något problem efter ett antal mil på SMC:n.

Christopher:
Var det någon särskild anledning att du inte valde att köpa just den cykeln?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tack för alla svar!



Mätaren är bytt på garanti en gång redan men samma problem med den nya... Anledningen att det inte går byta nu är att garantin har gått ut. Pratade med Lelles där den är köpt och en ny låg på 2800 men det går att försöka med "goodwill" garanti hos KTM.

Mäki:
Anledningen att jag frågade om miltalen var om det brukar dyka upp något problem efter ett antal mil på SMC:n.

Christopher:
Var det någon särskild anledning att du inte valde att köpa just den cykeln?

prioriterade en hoj med mindre mil på mätaren, som har garanti kvar och en fungerande mätare utan fukt. använder trippen för att hålla koll på hur mkt soppa man har kvar även om det finns en soppamätare som visar när man är nere på reserven.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Finns nån mc blaska där test gjordes på en 690 motor,där var inte mycket att anmärka har jag för mej efter 5000 mil på mätaren.
Se om jag hittar blaskan bland tidningsgömmorna
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Trist! många vill ha men inga pengar eller dåliga bytesförslag.
Dom är numera sålda,tyvärr kanske för en lite liten peng men men.
För 2000 kr fick skivorna bytt ägare,nya kostar 4398 kr.

Hade mer än gärna betalt 2000kr för skivorna, surt när man måste prioritera annat för en gångs skull...
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
något fräckt!!

Jag har ett kåpset som bara ligger till 690, skulle vilja göra smcn något mer personlig. Någon som har något förslag? eller bilder på någon fräck smc så man får lite tips..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top