KTM 690 Smc 2008

turbopeggan

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM Superduke 990 -05
jo,men gubbarna på gummiverkstan påstod ju att det var skador där INNAN, å jag blev förbannad å påpekade att hojen är 4mån gammal och att däcket aldrig varit isär förr,men dom gav sig inte å jag drog därifrån...,läckte inte innan heller,förmodligen har dom haft nått brytjärn som skadat gummit....
men beställde iaf den där gummiringen och tänkte bara höra mig för hur den sitter,ser ut som att den sitter rätt tight runt fälgen, tänkte ifall ngn bytt den ngn gång?
kan medela att gummiverkstan iaf inte fick ett öre av mig, å jag ska aldrig dit igen...
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
jo,men gubbarna på gummiverkstan påstod ju att det var skador där INNAN, å jag blev förbannad å påpekade att hojen är 4mån gammal och att däcket aldrig varit isär förr,men dom gav sig inte å jag drog därifrån...,läckte inte innan heller,förmodligen har dom haft nått brytjärn som skadat gummit....
men beställde iaf den där gummiringen och tänkte bara höra mig för hur den sitter,ser ut som att den sitter rätt tight runt fälgen, tänkte ifall ngn bytt den ngn gång?
kan medela att gummiverkstan iaf inte fick ett öre av mig, å jag ska aldrig dit igen...

Helt rätt:tummenupp att dom inte fick dina stålar i alla fall. De e ju fan att inte folk bara kan erkänna sina misstag:confused:
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Helt rätt:tummenupp att dom inte fick dina stålar i alla fall. De e ju fan att inte folk bara kan erkänna sina misstag:confused:

Fick du snuvat dom på ett bakdäck?
Om så så är det en ok affär trots allt.

Om inte så kan du väl skicka konsumentrådgivare på dom och hänvisa till hojens ålder,kvitto samt att däcket aldrig tidigare varit av trots att dom sätter sig på tvären.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Någon som vet hur många liter bensin det finns kvar när lampan tänds eller hur långt man kan köra på ett ungefär?
Hittade inget i manualen om det.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ok, och 2.5 liter borde räcka 5 mil. Jag tippade på att iaf 2 av 12 liter var reserv och att man kan köra ca 4 mil.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.


Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.


Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?
Skall lägga till den infon senare. Jag fick ny display trots att hojen inte har garanti längre.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ok, 5 mil är inga problem. Jag räknade med god marginal men var osäker då jag lyckats göra av med 5 liter på 6-7 mil fast normalt drar den runt 0,35 upp till 0,5 enligt en ägare.

Förresten: tyckte du inte att den där sidan om att laga displayen platsade på wikin eller är problemet så välkänt att man får en ny av KTM trots att garantin gått ut?

:näsblod gud va lugn körning med sån förbrukning , 690:n är lekfordon så 0.35 -0.5 är nog önsketänkande eller fiskörning :) ligger nog runt iaf 0.7-0.8 vid inspirerad gruskörning med öppet system och mappning
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Skall lägga till den infon senare. Jag fick ny display trots att hojen inte har garanti längre.

Ok, schysst av KTM :tummenupp

:näsblod gud va lugn körning med sån förbrukning , 690:n är lekfordon så 0.35 -0.5 är nog önsketänkande eller fiskörning :) ligger nog runt iaf 0.7-0.8 vid inspirerad gruskörning med öppet system och mappning

Det var nog baserat på vanlig vägkörning med lite gaspådrag då och då.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?

Inga problem att lägga ner mer trots att bakdäcket är slitet hela vägen ut.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag var på Kinnekulle Ring och körde för någon vecka sedan. Riktigt roligt, skön dag, lagom många förare och inte så petiga ljudmätare, dvs jag såg aldrig de mätte.
Men nu till funderingen. Framdäcket på min SMC slets inte hela vägen upp på däckssidan. Bak var jag nästan uppe vid slitbanans kant men fram var det 10-15 mm kvar till kanten. Alla hojar jag haft tidigare har slitit däcken lika högt upp på slitbanan fram och bak. Är det någon mer som upplevt samma sak på era SMC?

Har haft samma "problem" med alla mina motarder.... ända ut på bakdäcket , men 1cm kvar på framdäcket.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Är på jakt efter endurofälgar till min smc, säg till om ni vill sälja eller känner någon som vill!
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Har haft samma "problem" med alla mina motarder.... ända ut på bakdäcket , men 1cm kvar på framdäcket.

Hoppas ni kommer fram till något här. Varför skiljer det sig?
Jag hade förvisso mindre än en 1cm kvar på framdäcket på min gamla KTM, och helt ut i kanten bak. Man får väl helt enkelt bryta ner lite mer :tummenupp
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Hoppas ni kommer fram till något här. Varför skiljer det sig?
Jag hade förvisso mindre än en 1cm kvar på framdäcket på min gamla KTM, och helt ut i kanten bak. Man får väl helt enkelt bryta ner lite mer :tummenupp

Det som sätter stopp för nerläggen är ju fotpinnarna. Bara att luta mer! :) Original framdäck är väll ganska äggformat på SMC:n. Typ som att ett för stort däck har tryckts in på en smal fälg, så slitytan går ganska långt ner mot fälgen.
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är på jakt efter endurofälgar till min smc, säg till om ni vill sälja eller känner någon som vill!

finns orginal enduro på soe.se om du inte vill krångla med förra jag tipsa om , satt inte orginalskivor på dock så jag skulle prutat isåfall men såg på blocket med så sent som igår:) ska gå den långa vägen och få på ett par 660motardfälgar på 690:n istället nu jag :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top