<-(XxX)->
Protein addict
funderar på att byta till race kam på 690 sm:en.. nån som vet var man kan vända sig för att få tag på en sån billigt? nån hemsida etc...
Tja!
letar 690 smc 08-10, gärna med 2-300mil på nacken. Hittade den här, vad är eran magkänsla? 10mil och sen sälja?
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_SMC_Med_Helsystem_Endast_20_mil_26456991.htm?ca=14&w=3
edit, 20mil var det visst.
Tog mig till slut i kragen och beställde ett helsystem från SC-Project. Kom med posten tidigare i veckan och nu är det monterat och klart. Tycker det ser riktigt bra ut. Låter gott gör det också.
Testade en 690 SM idag på provkörningsdagen hos Johans MC. Akra-slipon som brölade fint. Blev imponerad av motorn faktiskt, bra klipp i ett gött register. Nästan vibrationsfri med. En sån hade man kunna leva med, smidigt och fint chassie men ändå bra som brukshoj är känslan man fick. Hatten av för ktm. Men mest vill-ha-känsla var ändå 990 Adventure R. Iallafall för mig.
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?
Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?
Hur mycket kostade det?
Testade en 690 SM idag på provkörningsdagen hos Johans MC. Akra-slipon som brölade fint. Blev imponerad av motorn faktiskt, bra klipp i ett gött register. Nästan vibrationsfri med. En sån hade man kunna leva med, smidigt och fint chassie men ändå bra som brukshoj är känslan man fick. Hatten av för ktm. Men mest vill-ha-känsla var ändå 990 Adventure R. Iallafall för mig.
Är sugen på att skaffa 690 sm, men undrar hur mycket ni har betalat för eftermarknadssystem?
Acra vill jag helst ha, men antar att dom kostar därefter. Finns det billigare (bättre?) alternativ på ebay eller andra nätsidor?
Hur mycket kostade det?
Hur mycket kostade det?
Jag pröjsade ca 6 000 inklusive frakt vilket ju ju bara är en bråkdel av vad Akrat kostar. Dessutom tycker jag att SC-Project-systemet är snyggast
Vilket av systemen valde du?
Jag tycker det svarta är snyggast men titan är ju inte så kass heller
Får bara upp den på trean om jag lägger benet bak på sadeln, även då jag har drevat helsys + sportfilter
vilket varvtal använder du för 3 resp 4an?
Tack ni som gillar den
Hoppas på lyft på 4an med ryck iallafall. Du MaQ verkar kunna wheela lite, fixar du 5an sittandes? Kopplar eller rycker du?
Jag skulle kunna tänka mig att det är svårare på Duken än övriga 690 pga att den har mer vikt fram och lägre eller?
Vet fan inte vad jag ska ha för inställning på fjädring fram för bättre nedslag, är helt kocko vad gäller fjädring Ge gärna tips någon?
Tycker Duken känns riktigt svår att wheela med men hoppas det bara är vanesak. Började lära mig hyfsat på 660 som var grym att slanga med
Mvh Jimmy
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |